11 mei 2025, 15:56:55

Baco en zijn nieuwe vriendje Smokey

Gestart door Bianca en marco, 25 augustus 2005, 00:24:31

« vorige - volgende »

bobbie

21 april 2006, 19:11:41 #225 Last Edit: 21 april 2006, 20:07:53 by bobbie
Hoi Bianca,

Gelukkig gaat het super met Smokey. Ook de combinatie Baco en Smokey.

Petra heeft vanmiddag Sisi opgehaald en vond hem lekker tam. Sisi zal nog bij hun moeten wennen. Dat duurt normaal wel een paar dagen, maar Sisi is zo'n relaxt valkje dat ik me daar geen zorgen over maak. Sisi past zich wel aan. :)

Je vraagt om een tip over het terugzetten van Baco in de kooi.
Hier heb ik weleens gelezen dat ze van tevoren het eten en drinken uit de kooi halen. Als de vogel dan weer terug moet in de kooi, plaatsen ze het eten er weer in. Dan heeft de vogel behoorlijke honger ondertussen en gaat ie vanzelf.

Mijn papegaaien gaan ook zelf. Ik haal het eten er niet uit, maar als ik wil dat ze er in gaan leg ik altijd iets lekkers in het etensbakje.

Als ik de notenpot pak sjeesen ze al naar hun etensbakje want dan weten ze al hoe laat het is. ;)

Chila zit nu in de grote kooi. Dat is prima gegaan. Charlie heeft 1 vaste plek in de grote kooi en daar ging ze zitten. Nu weet ze dus dat ze  dat niet meer moet doen. Verder is het vrij relaxt gegaan. Ze ging gelijk spelen en onderzoeken.

Groetjes, Nel :) en voor allebei de valkjes een knuffel van mij.

bobbie

Hoi Bianca en Marco,

Het grote diepe gat is weg, zie je .....

Nu de rest nog aanpakken en we kunnen weer lekker zitten van de zomer.

Groetjes, Nel :)

Caroline

Wow, Nel gave vijver hoor.

En je handtekening is om te  :-* :-*

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ineke

Citaat van: Bianca en marco op 21 april 2006, 17:16:15
Toen Marco thuis kwam heeft hij Smokey bij zich genomen en lekker met smokey zitten knuffelen, terwijl Baco bij mij zat te knuffelen.
Het gaat dus erg goed met de twee donders.
Liefs Bianca :-*

Zo stel ik t mij ook voor straks als de tweede vogel komt!
Het gaat wel snel bij jou, dat wennen! Smokey is nog nergens tegen aan gevlogen?

PEET

Hoi bianca en NEL
Sisi heeft het goed naar zijn zin,de reis naar huis heeft hij goed doorstaan !Nieuwsgierig dat hij was en zat zelfs te eten en te fluiten geen stress!
Toen we thuis kwamen stapte hij direct op mijn vinger zijn nieuwe verblijf in.
Ging direct naar het etensbakje toe en heeft zo'n twee uur lang ge knabbeld voor de rest hebben we hem met rust gelaten.
Vanochtend heeft hij lekker op het hoofd van Damiën gezeten ook bij Fabiënne;foto's volgen nog!
Wat een verschil met Aicko die was een stuk ouder en niet tam meer te krijgen.
Aicko vliegt nu rond in een prachtige voillere dat gun ik hem want je hebt er toch een band mee,ik had hem niet in een dieren winkel of een kleiner kooitje de rest van zijn leven gestopt willen hebben!

Gr peet en de dierenbende ;D

bobbie

Hoi Petra,

Heerlijk  :D dat het zo goed gaat  :D. Het is ook een supervalkje hoor, lief en ondernemend, relaxt en nieuwsgierig. Echt een lekker ding.

Ik ben zo blij dat hier al nieuws over Sisi staat. Ik was het al in de gaten aan het houden of je wat had  geschreven.

Blijven doen he, of begin zelf een dagboekje. ;)

Ik ben benieuwd naar de foto's.

Chila heb ik gistermiddag in de grote kooi gezet maar die heb ik er vanmorgen weer uit gehaald. Ze herkende vanmorgen haar moeder en was al een hele tijd bij haar aan het bedelen. Ze ging niet zelf eten. Raar he. Die zit dus weer apart in een kooi.

Tot schrijfs.

Groetjes, Nel :D

bobbie

O ja Petra, hoe reageerde jullie hondje erop?

Gr, Nel :)

carco

Hoi Nel

Mag ik hier even reageren?
Heb je al last van het lege nestsyndroom nu Sisi ook weg is??
Gelukkig blijf je er zelf van één genieten die bij je blijft.
Jullie tuin gaat er prachtig uit zien. Nu nog mooi weer.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

PEET

HOI NEL

HIER DAMIEN
BRAD SPEELT MET SISI MAAR SISI IS TE NIEUWSGIERIG DUS HIJ GAAT STEEDS NAAR BRADJE TOE IK HOOP DAT ZE DE BESTEN VRIENDEN WORDEN ;D

GR DAMIEN  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

bobbie

Hoi Damien,

Brad is het hondje neem ik aan?

Sisi is totaal niet bang voor honden want die ziet ze al sinds haar oogjes open zijn. Ik hoop ook dat ze grote vrienden van elkaar worden.

Veel plezier met Sisi.

PEET

we hebben een nieuw onderwerp nel het heet sisi bij de familie
rietdijk :o

PEET

hoi nel

sisi is was heel druk bezig om die zonnebloem pitten te openen
ze zijn nu allemaal open
eiko was daar niet dol op zonnepitten :-X

Gr Damiën ;D

Bianca en marco

Hoi Ineke,

Smokey is inderdaad al tegen het raam en meerdere malen tegen de kooi van Baco aan gevlogen. We hebben haar gekortwiekt, dus hard vliegt ze er niet tegen aan.
We hebben smokey eigenlijk expres gekortwiekt en Baco niet, zodat baco weg kan vliegen als zij zich bedrijgt voelt. Baco heeft namelijk heel lang zonder andere vogels gezeten, waardoor zij het best als een bedrijging kan zien. Op deze manier kan zij toch haar gang gaan.

Gister heeft marco voor het eerst geprobeerd om smokey en Baco samen in 1 kooi te zetten. Dat wilde nog niet erg. Ik denk dat dat komt omdat marco ze samen in Baco zijn kooi heeft gezet. Dit ziet zij toch als haar terein.
Zelf denk ik dat we ze beter bij elkaar kunnen zetten in de kooi van Smokey. Dat gaan we van de week maar eens proberen!!

Hoi Peet en Demian,

Fijn dat Sisi al zo gewent is bij jullie!!!
Geniet er maar lekker van!

Groetjes Bianca :-*

bobbie

Hoi Bianca,

Alles goed met Smokey?

Hoe is het met het ei van Bacootje?

Hebben ze samen nog avonturen beleefd?

Geef ze allebei maar een kuifkroel van me.