15 mei 2025, 23:35:55

Hebbie luis ?

Gestart door Karin, 30 augustus 2005, 00:35:27

« vorige - volgende »

Karin

Hoi allemaal,

afgelopen weekend zijn we er achter gekomen dat onze kippen last hebben van bloedluis ( nou ja, is eigelijk een bloedmijt, maar iedereen noemt het luis  ::)  ). We zijn dus flink het kippenhok aan het behandelen, uitbranden, insprayen, dagelijks strooisel verschonen enz. Maar wat ik nergens op internet kan vinden is of kippenluis soortspecifiek is ( dus alleen van pluimveebloed houden )  of ook op de valkparkieten over kunnen gaan. Ik doe natuurlijk voorzichtig, maar haal regelmatig zo'n mijt van mezelf af als ik met het kippenhok bezig ben geweest en het is dus zeker niet ondenkbaar dat ik het per ongeluk mee neem naar de vogelzolder. Dus wie weet of het ook overgaat op valkjes ?

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi Karin,
Ik zou er maar rekening meehouden dat deze mijten het ook voorzien hebben op andere vogelsoorten, dus gepaste maatregelen nemen. Ik denk dat ze dus wel degelijk kunnen overgaan op valkparkieten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Jaimy_en_Viggo

Hey karin,

Ik heb er ook last van..maar als ik een valkje pak en onderzoek..op de huid op de veren..kan ik niks vinden..maar als ik zo'n vies beest dood druk..komt er wel bloed uit..of dat nou aan het beestje ligt..op dat het valken bloed is..weet ik niet..maar ik heb in elk geval het zekere voor het onzekere genomen!

Groetjes Jaimy