16 mei 2025, 18:43:01

KUIFJE

Gestart door Kim, 24 augustus 2005, 17:58:39

« vorige - volgende »

Kim

Ik wilde eigenlijk ook nog zegge dat Kuifje het eigenlijk wel heerlijk vind om in zijn nekkie gekroeld te worden, maar toch eigenlijk ook weer heel eng vind...

Rianne

je hebt een mooi valkje uitgezocht! Ik hoop dat het tam maken goed lukt, maar zo te lezen gaat dat wel aardig! :)

Kim

Kuifje is inderdaad een mooi (maar ook een vreemde) vogel.
Maar het meest van alle eigenlijk leuk en nieuwsgierig!

Ik hoop alleen dat we hem wat makkelijker in de kooi kunnen krijgen.... ahhaaha

Zijn jullie vakjes ook slaperig, als het donkerde wordt in de kamer?

Rianne

Ja dat zijn ze hier ook, en heel actief als ik de gordijnen open doe 's ochtends!

Kim

Zo, dat kun je wel zegge! En fluiten!

Het lijkt wel of Kuif me wil versieren  :P

Yvonne_R

Pas maar op dat je vriend niet jaloers wordt..............

Yvonne's valkenparadijs!

bobbie

Hoi Kim,

Wat een leukertje is Kuifje. Een mooierd hoor.
Het tam maken gaat al goed lees ik.

Als ie weer op de grond terecht komt stapt ie heel makkelijk op je hand, hij is dan al lang blij dat ie van de grond gehaald wordt.

Je staat soms versteld hoe ver ze gekortwiekt nog kunnen vliegen. Ik heb 8 valkjes en 2 papegaaien. Allebei de papegaaien zijn gekortwiekt, Bobbie meer dan Dinky. Het rare is dat Bobbie verder kan vliegen dan Dinky terwijl ie ook zwaarder is dan Dinky. Ik denk dat het vliegoppervlak van de vleugels verschilt per vogel, dat het dus daar aan ligt.

Ik kom gauw weer lezen hier, je schrijft gezellig.

Groetjes, Nel :)

kim

Hallo,

Ik moet wel zegge dat Kuifje soms echt wel zijn keuren heeft hoor. Het is toch wel een eigenwijze flapdrol! Vandaag wilde hij de hele tijd naar me uithalen... Waarom ik weet het niet. Misschien is hij een beetje ontregelt. Dinsdag en woensdag is edwin de hele dag thuis geweest ivm schilder werkzaamheden. Sinds vandaag zijn we allebei gewoon weer aan het werk. Misschien heeft hij ons gemist??? Of misschien vanwege gisteren, dat hij tegen de ruit aangevlogen is...

Hij moet nog best een hoop leren om tam te worden, maar ik denk dat hij nu zo'n moment heeft, waarop hij blijft hangen. Hij heeft namelijk nu iets nieuws (vliegen buiten de kooi) en dat moet (denk ik) volgens Kuifje niet te snel gaan....

Gisteren heb ik hem met een stukje trosgierst in zijn nekkie geaait... en dat vond hij toch wel fijn, maar liet toch weten dat het eigenlijk niet de bedoeling is... Ik ben zo bang dat hij me een keer hard zal bijten....

Maar ik blijf doorgaan, ik zal niet opgeven, ik moet gewoon nog veel leren.

Groeten Kim

Rianne

Niet bang worden van je valkje hoor. Jij bent de baas! :)

Kim

Ja maar ik wil niet graag gebeten worden.... hoe kan ik dit voorkomen?

Rianne

Ik liet me gewoon bijten, ik gokte erop dat Tiara en later Ayko niet hard zouden bijten en dat deden ze ook. Maar misschien dat dat bij Kuifje anders is. Alleen Ayko hapt nog wel eens naar me maar niet hard. Maar die is hier pas 6 dagen.
Je kunt ook proberen het vertrouwen op te bouwen, dat hij niet meer zo bang is voor handen.

Kim

Zoals ik Kuifje zijn reactie af en toe bekijk kan hij best hard bijten. Maar ik moet zegge dat hij vanmorgen al eens tuk vrolijker was dan gisteren!

Misschien had hij zijn dag niet helemaal....

Rianne

dat zou kunnen natuurlijk. Ook valkjes zijn wel eens chagrijnig. ;)

Kim

Hier nog wat foto's van Kuifje!

Lief hé?

Groeten Kim

Yvonne_R

Hoi Kim,

Is Kuifje aan 1 kant gekortwiekt, het lijkt namelijk net zo op je laatste foto's. Alsof er aan delinkerkant nog wat lange veren zichtbaar zijn. Het kan hoor, sommige mensen doen dat ook. Maar misschiend at ie daarom toch nog verder vliegt dan je denkt. Het lijkt me wel een ondeugend valkje toe, zoals ie uit zijn oogjes kijkt!

Wbt het kroelen in zijn nekje, het is natuurlijk eerst ook erg bedreigend om juist daar aangeraakt te worden. Dat is zo ongeveer de enige onbeschermde plek van hun lichaam. En als je daar dan aangeraakt wordt is het wel eng. Maar als het je een keer gelukt is dat ie het lekker gaat vinden dan heb je in ieder geval heel veel vertrouwen gewonnen bij Kuifje!

Groetjes Yvonne

Yvonne's valkenparadijs!