Help!!!! dunne ontlasting en braaksel????

Gestart door emca, 24 augustus 2005, 17:40:15

« vorige - volgende »

emca

mijn vriend en ik hebben sinds maandag een twee valkparkietje bij genaamd roosje alleen maak ik me een beetje zorgen om haar om dat roosje dunnen ontlasting heeft vanaf maandag dat ze bij ons is en en dat de resten aan haar staart blijven plakken als ze gepoept heeft, hoe kan ik dat verwijderen of doet ze dat zelf ???  En onze eerste vogeltje emca braakte  :-[. is het iets waar we ons zorgen over moeten maken want ik heb al op gezocht bijd dunnen ontlasting aleen daar word ik niet veel wijzer van, kan iemand ons helpen???

groetjes carlijn, remco, emca en roosje
emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Ivy

Hoi Carlijn.
Misschien kan je vertellen hoe oud je valkparkietjes zijn en of ze al zelfstandig eten?
Het klinkt in ieder geval niet best. Hoe lang heb je Emca al en heb je ze eerst apart gehad of meteen bij elkaar gezet? Het zou kunnen dat Roosje een ziekte heb meegenomen.
Je kan misschien alvast kijken naar de lijst van dierenartsen hier op de site of er een bij jou in de buurt is.
Hoe gedragen vogeltjes zich verder? Zijn ze actief of slapen ze vaak en zitten ze bol?

Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

emca

emca hebben nu ongeveer 6 weken! ze zijn bijde geheel actief samen spellen en eten gewoon maar toch maak ik mee beetje gerust.
de parkietjes zijn meteen samen gekomen en had geen ziekte althans daar is ons niks over verteld. gelukkig heeft emca naar die eene keer daar straks niet meer gebraakt. maar ben toch vast naar een dierenarts opzoek voor geval van nood! kan het komen dat roosje door nieuwe voeding en omgeving dunnen ontlasting heeft want ze ziet er helder uit en geen op gezetten buikje of veren alleen hangt er onslasting aan haar straat.
verder gedragen ze zich geheel normaal heel speels en fluitend!

groetjes carlijn

emca, kuifje, roosje r.i.p, luna jongies en verzorgers




1e eitje is gelegt op 22-05-06 bevrucht niet geboren
2e eitje is gelegt op 24-05-06 bevrucht geboren op 12 juni.
3e eitje is gelegt op 26-05-06 bevrucht geboren op 13 juni
4e eitje is gelegt op 28-05-06 bevrucht geboren op 16 juni
5e eitje is gelegt op 30-05-06 bevrucht geboren op 17 juni

Roosje

Het kan wel wat je zegt. Ik heb het hier ook met een valkje gehad, dat de overgang naar ander voer gewoon even heftig was voor zijn darmpjes. Maar ik zou toch voor de zekerheid de ontlasting laten onderzoeken. Dat emca braakt kan ook het ophalen van voedsel zijn, voor het nieuwe valkje dat ze misschien wil voeren, dat doen valkjes uit genegenheid. Let even op hoe het braaksel eruit ziet, als het er raar uitziet en stinkt, is het niet goed. Succes!

(leuk trouwens dat je je valkje naar mij hebt vernoemd ::) :P)