4 mei 2025, 10:06:18

Jong uit het hok halen,??

Gestart door vogelfriek, 23 augustus 2005, 15:25:56

« vorige - volgende »

vogelfriek

Hej,

Ik had een vraagje;

mag ik het jong uit het hok halen?? De ouders gaan namelijk nooit tegelijk uit het hok. Kan ik het jong dan ook pakken terwijl het mannetje of vrouwtje erin zit??

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd om ze er allebei eruit te halen. Het is ook een keer gebeurt met schoonmaken van de volliere. Dat maakte ook genoeg herrie om ze eruit te krijgen. Alleen ga ik niet de volliere schoonmaken om vervolgens de ouders eruit te krijgen ;D

Kan ik het jong ook zo eruit pakken??

Alvast bedankt!

Groetjes Vogelfriek

jellevdl

Haai,

Dat hangt er een  beetje vanaf hoe rustig de ouders zijn.
Ik heb nl één koppeltje die er geen probleem mee hebben, dat we de jongen wegnemen en een ander koppeltje dat aanvalt en halfdood valt van de stress als we aan het jong komen als ze erbij zit.

Zijn de ouders tam ?

jelle

vogelfriek

hej,

Als ik met m,n hand in het hok ga, dan gaan ze wel blazen, en ze doen hun vleugels iets naar buiten.
ze zijn dus wel benauwd voor m,n handen.
Maar ik wil niet dat het jong straks ook zo bang is.

Miss kan ik beter proberen beide ouders uit het nestblok te krijgen. :-\

Groetjes
Vogelfriek

Jaimy_en_Viggo

Hey,

waarom zou je de jonge eruit willen halen? Laat ze maar lekker rustig zitten zou ik zeggen.
Het komt vaak voor dat de ouders niet tegelijk in het blok zitten..dat doen ze om en om..de een houd ze warm..en de ander gaat voer eten, om dat aan ze te voeren. En als ze eventjes allebei van het blok af zijn..kan dit ook geen kwaad.

Groetjes Jaimy

vogelfriek

hej,

De ouders zijn nooit allebei het blok uit, net wat je zei.
Daarom kan ik dat jong niet pakken.
Maar het is wel zo dat je een jong ook nog handtam kan maken als hij al is uitgevlogen.
Duz laat maar hangen dan wacht ik nog wel een poosje,

Mar bedankt voor de info

Groetjes Vogelfriek

Riny

Hallo vogelfriek
Als ik nestkasten heb met eitjes erin ga ik iedere dag even staan kletsen tegen de ouders die zitten te broeden.
Ik kijk dan in het blok en praat zachtjes tegen ze.
Tegen de tijd dat de jonkie's er zijn weten de ouders dat ik geen kwaad in de zin heb.
Ik kan iedere dag nestcontrole uitoefenen zonder stress voor de ouders.
Ik mag zo met mijn handen in het blok en een jonkie pakken.
Misschien een tip voor jou voor volgend jaar.
Groetjes Riny :D :D :D