28 maart 2024, 13:57:42

dierenwinkels

Gestart door Karin, 17 mei 2003, 05:18:44

« vorige - volgende »

BIRDIE

Hallo allemaal,

Ik zelf heb in een dierenwinkel gewerkt, heel even maar. We hadden toen 3 wildkleur valkparkieten (broertjes) die in een heel klein kooitje zaten. Een valk in z'n eentje zou net zijn vleugels kunnen spreiden, maar met zijn drieen ging dat natuurlijk niet. Soms hadden ze ook poep op hun veertjes zitten. Dat kon natuurlijk ook niet anders want ze hadden maar twee stokken, de één boven de ander. Ze konden heel leuk fluiten en waren dol op elkaar (gelukkig). Ze zaten er bijna een half jaar toen de eerste werd verkocht. De overgebleven twee waren heel verdrietig en aten niet meer goed. De gekochte valkparkiet deed het ook niet zo goed bij zijn nieuwe baasje, helaas. Ik had ze graag alledrie willen kopen, maar dat was jammer genoeg niet mogelijk.

Ik weet niet hoe het nu met ze gaat want ik werk er niet meer, op zo'n manier dieren verkopen, ze dus eigenlijk ongelukkig maken, ging mij niet goed af.

Groetjes,

Annemarie

jacob

hallo allemaal,

ik lees hier veel negatiefs over dierenwinkels. het allemaal niet goed en zielig voor de dieren. Maar er zijn ook dierenwinkels die wel goed zijn.

Bij ons in de buurt zit een dierenwinkel waar de valken gewoon los zitten op een grote kooi. ze zijn wel iets gekortwiekt om dat ze anders de winkel uitvliegen. de valkjes zijn allemaal redelijk tam. en kosten maar 25 euro, maakt niet uit welke mutatie. de valkjes zien er ook goed en gezond uit. laatst was er eentje ziek en die werd toen meteen behandeld met oog zalf.

Verder haalt die dierenwinkel de vogels (ook de andere dieren zoals hamsters en konijnen) niet bij handelaren weg maar bij kwekers die een nestje overhebben. zo zijn ze er zeker van dat ze goede gezonde vogels hebben.

de knaagdieren worden zelf door de bazin gefokt. en de konijnen door een oude man die voor zijn hobby met konijnen fokt. Verder hebben ze ook nog 5 papegaaien die ook tam zijn. 2 blauwgele araá en 3 grijzeroodstaarten.

dit is  een hele goede dierenwinkel. ik heb zelf ook mijn valkje daar gekocht. een lutino. hij is heel lief en fluit heel mooi.

groetjes, jacob

mastolk

Hoi,

Ik kan ook geen dierenwinkel voorbij lopen zonder ff naar de valkjes (als ze die hebben, vaak hebben ze ze niet eens) te kijken.
Hier bij ons hebben we nu een goede dierenwinkel gevonden, waar ze ook goed voor hun valkjes zijn.
ze maken ze zelf handtam, en gaan pas weg als ze zelfstandig kunnen eten.
Ok de kooi waar ze in zitten is niet zo ruim dat vind ik wel zielig....maar ze zijn heel goed voro de beestjes en zien er ook erug netjes uit.
Gister was ik er nog ff voer halen, enz. en toen hadden ze er een stuk of 8 wildkleurtjes zitten.
Ze zijn vind ik wel redelijk prijzig maar dat komt omdat ze handdtam zijn. 40 euro (wij kregen hem mee voor 35 toen we Elmo haalden, de eerste keer dat ike en in de dierenwinkel kocht hoor, ik koop hem liever particulier/kweker, maar we wilden snel een nieuw maatje voor Pino) en anders iets van 35. Elmo is trouwens een witmasker. Dus geen gewone wildkleur. Maar ik dacht dat die ook op ongeveer 35 euro zat. Volgens mij hebben ze geen verschil in mutatie.

Het kan dus idd ook wel goed, maar toch..de kleine kooitjes staan mij ook heeeeel erg tegen! En het feit dat ze geen speelgoed hebben (heb ik ook al meer gelezen) vind ik ook wel sneu voor ze. ze vervelen zich snel he? Maar ik heb wel gezien dat ze bij deze winkel snel verkocht zijn.

Groetjes Margrietha

Violet

17 november 2003, 19:34:09 #48 Last Edit: 17 november 2003, 19:36:43 by Violet
Hmm jullie zullen wel denken dat ik gestoord ben :D maar ik heb EUR 60 voor Kiki neergeteld. Hij komt bij een Pet's Place bij mij uit de buurt vandaan. Daar kwamen we ook onze eerste valkparkiet Pero tegen. Toen zij van de zomer ontsnapte zijn we weer naar dezelfde dierenwinkel gegaan.

En jah, ze zijn duur (joh! ;) ) ... maar ik heb een goed gevoel bij de kweekster. De lieve beestjes worden na een paar weken bij hun ouders weggehaald en dan met de hand verder gevoed, maar ik heb het idee dat dat met liefde gebeurt en ze gaan niet naar de dierenwinkel voordat ze zelfstandig kunnen eten. Beide vogels waren meteen handtam, hups op je hand zitten geen gedoe, en helemaal niet mensenschuw. Op Kiki moesten we nog een tijdje wachten omdat de kweekster vond dat ie er nog niet klaar voor was.

Ik heb geprobeerd de naam van de kweekster te onfutselen bij de de bazin van de dierenwinkel ;) maar jah, dat zag ze natuurlijk niet zo zitten. Ben benieuwd wat haar winstmarge is, zou wel eens 75% kunnen zijn ...

Maar goed, Kiki was het waard en Pero destijds ook :)

@Kazoo> waar zit die grote dierenwinkel in Rotterdam? :)

BIRDIE

Hallo!

Okee, er zijn ook goede dierenwinkels, gelukkig. Vanmiddag was ik in een dierenwinkel en daar hadden ze twee valkparkieten, een lutino en een wildkleur. Ze waren hartstikke leuk en al redelijk tam ook. Ik kon ze bijna niet laten zitten!!! Maar goed, ik kon ze niet meenemen. Ze waren me ook iets te duur: 65 euro voor de lutino en 45 voor de wildkleur. Maar het waren leuke diertjes en ze werden goed verzorgd dus het zal hoop ik niet lang duren voordat ze verkocht zijn.
Mijn valkjes heb ik bij een kweker gekocht en die waren ook niet echt goedkoop (35 euro voor mijn geparelde en 30 euro voor mijn wildkleur). En tam waren ze ook niet bepaald, maar goed, ze zijn wel erug leuk nu.

Doei,

Annemarie

anoniem

hallo,

ik vind het niet kunnen dat dierenwinkels valken voor zo'n ongelofelijke hoge prijs verkopen. als een dierenwinkel 60 euo voor een valkparkiet vraagt dan is de winst wel ongeveer 40 euro en dat vind ik echt heelveel. bij de dieren winkel in onze buurt vragen ze 25 euro voor een valkparkiet maakt niet uit welke mutatie. ze worden bij kwekers gekocht die een nestje over hebben. inkoop zijn ze 12,5 a 15 euro. ik weet dan want ik kweek zelf ook met 5 paartjes en verkoop ze ook aan een dierenwinkel voor 12,5. en dan zijn ze ook tam.

Paul

Hoi Violet,

CitaatHmm jullie zullen wel denken dat ik gestoord ben  maar ik heb EUR 60 voor Kiki neergeteld

Mijn albino kostte ook 55 euro en mijn duurste valkje is een witmasker bont gepareld en die was 125 euro maar dat is wel een hele mooie :-)
Dus zo gek vind ik het niet hoor en als je er een goed gevoel bij hebt gewoon doen in zo'n geval :-)

Die grote dierenwinkel in rotterdam zit in winkelcentrum Alexandrium.
Ze hebben daar echt heel veel en ook zitten er soms vogels die gekortwiekt zijn los in de vogelafdeling.
Ze kweken volgens mij ook zelf sommige vogels zoals valkparkieten.
Ze zijn in elk geval niet de goedkoopste maar je kan er ook babyvalkjes kopen die net zelf eten dus die ook al tam zijn.
Echt een leuke winkel om in elk geval even te kijken.

Groetjes, Paul

Violet

Ha ok Paul, blij dat ik dan toch niet de enige ben die zoveel geld neertelt voor een vogel :D Naja, ik zou nog 1000 euro neertellen voor Kiki!! Hahah, ok, da's een beetje overdreven ...

Maar goed. Dankje voor het adresje van de dierenwinkel. De Pet's Place hier in Hoogvliet is een beetje klein. Je kan er nog net voldoende artikelen voor vogels vinden, maar een uitgebreid assortiment is anders. Ik zal binnenkort wel even naar het Alexandrium rijden om te kijken wat ze er allemaal hebben. Ben niet op zoek naar een nieuw valkje, maar ga er zeker even kijken :)

Paul

Hoi Violet,

Voor een ander valkje moet je ook niet in de dierenwinkel zijn maar bij mij he  :D
In Alexandrium zijn de jongen bijna altijd gekortwiekt maar ze zitten wel in hele mooie vollieres daar als ze wat ouder zijn.
De jonge valkjes zitten vaak in een kweekkooi dus wat kleiner.
Ze hebben ook papagaaien zitten en grotere parkieten.
De roltrap op dan rechtsaf en dan helemaal doorlopen naar de kant waar je vanaf kwam op de roltrap dan heb je de vogelafdeling :-)
Zeker een aanrader om een keer te kijken hoor ze hebben een hele want met speelgoed voor vogels in elk geval en heel veel kooien maar die zijn daar vaak wel heel duur.
En zeker ook leuk om even bij de vogels te kijken :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik wilde ook even reageren. Ten eerste had ik me voorgenomen geen valkparkieten meer te kopen in de dierenwinkel, maar ik word er ook steeds weer als een magneet naar toe getrokken. En toen ik Falco afgelopen vrijdag in de dierenwinkel zag zitten, kon ik de verleiding toch niet weerstaan. Hij zag er goed uit, een geparelde cinnamon, en ze vroegen er 18 euro voor. Dus dat vond ik niet te duur. Toen ik vroeg hoe oud hij was, zei ze dat ze dacht dat hij ongeveer een half jaar oud was. Dat idee had ik zelf ook, ook al kun je het niet zien.

Verder zit er in Oirschot een schitterende nieuwe dierenwinkel, en daar zitten de vogels niet zo heel ruim, maar ze zitten niet met z'n 20-en in 1 hokje. Er zat vorige keer een heel mooie Lutino, en die zat in zijn eentje.

Midden in de winkel staat een enorme glazen voliere, en daar zitten 2 prachtige blauwe ara's in. Het ziet er allemaal erg goed verzorgd uit.

Maar van de week kwam ik in de dierenwinkel in Best, en daar zaten 4 valkjes in een klein rot kooitje gepropt. Ze konden niet rechtop zitten op de bovenste stok, maar moesten bukken  >:(. Dit vind ik dus ook niet kloppen. En eigenlijk kun je je dieren beter bij een kweker kopen, vind ik. Ik heb tot nu toe ook goede ervaringen met de kwekers van mijn valkjes.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.