27 april 2024, 16:00:24

dierenwinkels

Gestart door Karin, 17 mei 2003, 05:18:44

« vorige - volgende »

Speedy

Ik weet over welke vieze smerige winkelier je het hebt, ik woon zelf in Almere.
Ik heb ooit ook bij deze man een hondje gekocht en ook vreselijk ziek geworden, tot hij moest inslapen....koop nooit meer een hond bij deze man,..........ook dit beestje kwam uit België.
Er is helaas niks aan te doen aan zijn vieze praktijken, hij heeft er een heel mooi huis aan vediend in Hoofddorp.
Ja ik weet genoeg over hem, bah Cor Geugies, hij heeft al zijn winkels gauw een andere naam gegeven, Pets shop of zoiets.
Nee van mij geen goed woord over deze uitnemer. bah, kan er nu nog kwaad om worden.

MENSEN KOOP GEEN HONDJES UIT DE DIERENWINKELS, HOE ZIELIG ZE OOK NAAR JE KIJKEN.

Groetjes,
Trudie

Mirjam-Moniek

Laats heb ik in Amsterdam met mijn zus (die woont daar) verschillende dierenwinkels afgelopen. Echt veel daarvan waren van die funzige winkeltjes waar ik niet eens voer zou kopen.

Kolkkie, die winkel in Apeldoorn ken ik ook. Ik zag daar eens op zaterdagavond een dood konijn in één van de bakken liggen. Gelukkig is er in de stad ook nog een andere dierenwinkel die beter is. (Ook niet perfect, maar ok)

Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat dierenwinkels in de wat kleinere plaatsen beter zijn. Daar is er maar één dierenwinkel in de plaats en dan moet je winkel er wel goed uitzien, wil je nog genoeg klanten krijgen.
Je hebt slechte, betere en goede dierenwinkels.

Verder wil ik nog wel even kwijt dat fokkers niet per definitie beter zijn dan dierenwinkels.
Zo heb ik mijn cavia's uit een dierenwinkel en kreeg ik goede informatie over bodembedekking en voeding. Kennissen van mij hebben 2 cavia's gekocht bij een fokker, maar wisten niet dat een cavia hooi moet eten (is hoofdvoedsel en nodig voor de spijsvertering), speciaal caviavoer moet hebben (zij gaven konijnenvoer, wat goedkoper is en een andere samenstelling heeft) en dat cavia's voldoende vitamine C binnen moeten krijgen. Eén van hun cavia's is met een half jaar overleden, aan, naar ik vermoed, een vitaminetekort.

Het enige wat je meestal kan doen is veel informatie verzamelen voordat je, waar dan ook, een dier koopt en slechte dierenwinkels en fokkers vermijden. Zij kunnen alleen doorblijven gaan als mensen bij ze blijven kopen. Al ga je alleen maar om voer te halen, ga dan naar de beste dierenwinkel bij je in de buurt.

adnaloj

ik heb mijn valkje bij een dierenwinkel vandaan die haar van een ouder paar had gekregen. hij vondt het heel belangrijk dat de kooi ( waar ze in is geboren ) met haar samen verkocht werd! geweldig vond ik dat ze is inderdaad heel gehecht aan haar eigen dingetjes en als ze iets mist dan kruipt ze in een hoekie om daar te zitten mopperen.
oke het heeft me samen 150 euro gekost!
maar ze is elke cent waard...   ;)

Kolkkie

Coco heb ik ook bij een dierenwinkel vandaan. Hij zag er heel erg jong uit. Paul vond het een klein wondertje dat Coco toch zo tam is geworden. Ik eigenlijk ook, nu ik hier alweer een poos verblijf :D.

Ik kwam van de week in een andere dierenwinkel. Daar zat een heel lief valkje alleen in een hele grote voliere. Van afstand leek zijn koppie misvormd :'(. Ik dus ff nader onderzocht. Bleek het valkje iets met zijn oogje te hebben. Dat heb ik meteen doorgegeven aan een verkoopster, die vervolgens meteen is gaan kijken. Maar wat er aan is gedaan weet ik niet.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Misschien een oogontsteking ? Dan kunnen ze flink zwellen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Margot

jullie hadden het over die dierenwinkel in ALMERE nou die ken ik ook ,mijn ouders en broers wonen in ALMERE en ik ga daar nog wel eens winkelen ,vrienden van mijn broer hebben er ook een hondje eens gekocht ,maar die is ook erg ziek geworden ,hij heeft het nog wel gered !
erg zielig hoor daar die hondjes en super duur ,vroeg er eens voor een jackrussel ,duur  was die ,en het was niet eens een echte !
maar hoe komt hij aan die hondjes ??
de dierenwinkel bij ons in Maarssen in een dorp dus ,is echt goed voor de dieren hoor ,
groetjes Margot

Margot

Hoi Barbara
wat zijn dan wel normale prijzen ?
ik moest voor ons valkje met kooitje 55 euro betalen op marktplaats ,maar eens wil ik er mischien een bij
dus als je een beetje de prijzen weet ?
ik weet dat een wildkleur in een dierenwinkel bij ons wel zo 35 euro kost en in een ander betaal je meer voor een vogel die jong is !
groetjes Margot en kiki

Karin

29 mei 2003, 02:54:53 #37 Last Edit: 29 mei 2003, 03:50:48 by Angelique
Hoi Margot,

Je kunt beter een valkje bij een kweker kopen, die zijn veel goedkoper én je weet wie en hoe het gekweekt is. Een wildkleur bij een kweker is meestal zo'n 20 à 25 euro. Bepaalde mutaies wat duurder. Bij de dierenwinkel hier in de buurt betaal je 35 - 40  euro voor een niet tamme, wat oudere wildkleur. Gekocht bij een handelaar. Dus wie weet of het inteeld is of wat dan ook. Er zitten genoeg kwekers hier, dus tegen dir tijd gewoon even bij "te koop / gevraagd" kijken. Ook op www.marktplaats.nl zie je vaak leuke valkjes te koop staan.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie

Wat een ellende allemaal, als ik alle verhalen zo lees.
Ikzelf kan ook geen dierenwinkel voorbij lopen zonder even naar de valkjes te gaan kijken.
Het valt mij altijd op dat ze niet een speelgoedje in hun kooi hebben. Zouden ze dat nu om een bepaalde reden doen?
Het zou toch ook een verkooptechniek kunnen zijn lijkt me. Als zo'n valkje naar zichzelf zit te kijken in een spiegeltje en zichzelf de allermooiste vindt en in jubelen uitbarst.
Ik vind dat altijd het meest vertederde ogenblik van mijn Fritsie. Of als'ie lekker aan het schommelen is.
Het kan toch niet anders als dat dit verkoopbevorderd werkt en nog goed is voor de vogels ook!!!
Ik weet zeker dat mensen die nooit naar de vogels kijken dan blijven staan.
Ik moet zeggen, mijn Fritsie komt ook uit de dierenwinkel in Venlo (Poppo). Ik had die week tegen mijn moeder verteld dat ik er over zat te denken om een valkparkiet aan te schaffen, maar dat ik hier nog een maandje mee zou wachten, als ik beter bij kas zou zitten.
Diezelfde week waren mijn ouders bij de dierenwinkel en ze belde me op mijn werk op. Ik MOEST bij Poppo gaan kijken want daar zat een schattig valkje, het valkje was ook helemaal gecharmeerd van mijn vader.
Dus ik na mijn werk naar de winkel, en ja, natuurlijk was ik ook helemaal verkocht. Ik kwam en kom nooit in deze winkel, maar het zag er schoon uit, de vogels zaten in een speciale ruimte met dubbele deur ivm met tocht en eventueel wegvliegen, kortom het zag er goed uit.
Het winkelmeisje vertelde me ook eerlijk dat Frits al ongeveer 1 a 1.5 jaar oud was en al een eigenaar had gehad.
De vorige eigenaar had hem ook bij Poppo gekocht, maar bleek helaas vreselijk allergies te zijn. En hem met pijn in haar hart terug gebracht.
Je kon ook merken dat ze ook al heel veel aandacht aan hem besteed had. Als je tegen hem begon te praten, was hij gelijk een en al oor en begon terug te vertellen. En als je hem wat te eten geeft, begint hij gelijk mmmmmm (en tegenwoordig mmmmmm...lekkkerrrr (ben ik erg trots op dat hij dit kan!)
Kortom een vogel om verliefd op te raken.

Ik wil met dit verhaaltje eigenlijk zeggen, dat je ook eerlijke dierenwinkels hebt.
Bestaat er niet een lijst ofzo, waarop je kunt terugvinden waar je goed zit en waar niet?
Groetjes Nathalie ;)
By the way: Frits is nog steeds het meest gecharmeerd van mijn vader. Als hij bij ons is, kan ik nog zo mijn best doen, maar dan heeft'tie alleen maar oog voor mijn vader. :-/

Barbara

Leuk hoor, zo'n pratende vogel! Het lijkt er op dat mijn valkje van 4 maanden wel eens een kwebbel zou kunnen worden, hoewel het dus een pop zou zijn! Ze zit heel veel te kwetteren, te brabbelen en ik ontdek sinds gisteren een fluitje van mij dat ze nadoet, dus die herhaal ik nu elke keer, helaas kan ik het zelf ook niet altijd even goed, t beestje zal wel denken..... zoets van: moet ik dat na doen, je sputtert alleen maar een btje!?  :D

Overigens lijkt he tmij dat je van valkjes op marktplaats ook niet altijd zeker weet of ze van een kweker of uit de dierenwinkel komen. De meeste mensen zullen wel eerlijk zijn, behalve als ze hun 'speelgoedje' zat zijn na een jaar ofzo. Van de kweker klinkt natuurlijk beter als uit de dierenwinkel. Dat verhaal van een valkje dat wordt teruggebracht vanwege gebleken allergie ken ik ook, maar dan verteld door een zeer kelinschalige hobbykweker. Het zal wel waar zijn geweest, maar het valkje (Croky van mij dus) was nog maar 3,5 maanden oud, dus dan hoef je niet echt een verhaal te verzinnen waarom ze er nog is, 2 jonkies uit t zelfde nest zaten er ook nog.

mariska brouwer

ik wil heeeeeeel graag eeen valkparkiet.
maar hoe duur zijn ze gemiddeld???? :-/

Sander

Hello

De prijzen van valkparkieten variëren overal. Zo zul je bij kwekers meestal meer moeten betalen dan bij een dierenspeciaalzaak. Hier kosten de valkjes in de dierenwinkel:
  
   -10 euro voor een wildkleur
   -12.5 euro voor een geparelde en bonte
   -17.5 euro voor een lutino
   -25 euro voor een witmasker

Voor soorten zoals albino's kan de prijs oplopen tot 50 euro en meer.De duurste momenteel is de zwartkop. Hij kost tussen 250 euro en 500 euro.

groetjes
sander

Paul

Hoi,

In Nederland zijn valkjes in de dierenwinkel meestal tuusen de 20 en 40 euro voor de wildkleur, dat is de meest voorkomende  soort en dus ook de goedkoopste.
Het nadeel met een dierenwinkel is dat ze meestal niet tam zijn en al ouder dus kost het veel tijd om ze tam te krijgen als dat tenminste lukt.
Vaak kan je ze bij een kweker al handtam kopen dan zijn ze al heel erg lief.
Ik verkoop zelf meestal de wildkleur jongen rond de 25 euro maar dan heb je al een tamme vogel en dan ben je dus al zeker van een maatje voor misschien wel 20 jaar want ze kunnen heel oud worden bij goede verzorging :-)

Groetjes, Paul

Mirjam-Moniek

Hoi

Bij de dierenwinkel in mijn plaats (Epe) kosten de valkjes (wildkleur, lutino en gepareld) allemaal €22,50. Ze zagen er allemaal al vrij oud uit.
Ik heb Basje overgenomen van mensen die hem niet meer wilden, dus die kostte me niets. Jimba en Keo heb ik allebei gekocht van hobbykwekers van de plaatselijke vogelvereniging. Jimba (wildkleur) kostte me toen €10 en Keo €17,50. Allebei waren ze niet tam, maar dat vind ik niet zo erg. Ik had Jimba met 2 dagen al zo tam dat ik haar in en uit de kooi kon doen op mijn hand en met 2 weken kwam ze naar me toe en liet ze haar kopje aaien. Bij Keo ging dat veel sneller, omdat ik die met de hand gevoerd heb. (Dan ben je op regelmatige tijden lang met zo'n beestje bezig.)
De prijs hangt, denk ik, ook erg van de plaats af. Ik woon op het platteland, dus veel mensen met vogels.

Jaimy_en_Viggo

Lieve mensen!

Ik zweer hierbij plechtig..dat mijn "toekomstige"dierenwinkel een goede wordt..met respect en (veel) liefde voor alle dieren! Want daar draait het toch om,als je een dierenwinkel neemt..en als je het niet om de dieren doet..neem dan een schilderwinkel ofzo..met een dierenwinkel komt veel verantwoordelijk kijken..vooral voor de dieren!

Dikke kus