23 april 2024, 10:08:08

dierenwinkels

Gestart door Karin, 17 mei 2003, 05:18:44

« vorige - volgende »

ziralioness

Standaard geval in dierenwinkels... Gebrek aan verstand van de dieren die ze verkopen. :(

De vissensectie is meestal prima in orde.  ;D Als ze dat fout zouden doen gaan die visjes spontaan het hoekje om! :D
Met vogels is het echter wat anders. Helaas zijn ze vaak ook angstig en gestressed in dierenwinkels, en het schreeuwen om hun moeder heb ik ook al vaak gehoord... oorverdovend schel, en zo zielig. :( Vogels zijn echter niet de enigen die een beroerd leven hebben in zo'n dierenwinkel. Ook cavia's en konijntjes zitten er af en toe beroerd bij. :(

Hier in Groningen is een dierenwinkel die 2 eigen papegaaien hebben... Een Kaketoe en een Almahera (Edelpapagaai).
Die Almahera maakte dat ik ook een vogel wilde. Het was een vrouwtje, rood met diep blauw, en ze was zeer aanhankelijk. Nu, als ik de winkel inloopt, begint ze te ZINGEN als ze mij ziet. Ik geef zoveel om haar... :) Ik geloof dat de liefde wederzijds is.
Ze zit graag op mijn arm met de knoopjes op mijn jas te spelen of op mijn schouder te knuffelen. Ik was verkocht... maar zij is NIET te koop. :( Zielig... de hele dag in zo'n drukke dierenwinkel is toch geen LEVEN voor een papagaai?

Ze hebben er ook een Kaketoe, maar daar heb ik echt niks mee, die heeft me al lelijk gebeten!!!!!
Erg lelijk zelfs... de man van de dierenwinkel moest me echt redden, de vogel probeerde mijn gezicht te pakken!!!!
Ik ben bang dat die de stress al teveel is geworden....

Dierenwinkels... Sja... de dieren zijn hun handel, helaas... en dat is te zien!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

19 mei 2003, 04:58:28 #16 Last Edit: 19 mei 2003, 05:00:00 by kolkkie
Bij mij in Apeldoorn zitten 2 ara's, een blauwe en een rode in een etalage. De rode is aan de buikzijde helemaal kaal :'(. Het is echt zielig om te zien gewoon :'(. Het liefst zou ik het raam kapot gooien en ze meenemen, maar zo ben ik ook weer niet. Het is echt zielig om te zien.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Misschien moeten we een vogelbevrijdingsfont gaan beginnen ;D ;D ;D Heeft iemand nog een paar flinke volières over ??  :D :D :D En diane, wat jammer dat je die papegaai niet mag kopen. Misschien net zo lang zeuren tot de winkeleigenaar gek van je wordt en hem cadeau doet  :D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Barbara

hoi allemaal,

ik wilde toch ook ff zeggen dat er wel goede dierenwinkels zijn. De winkel bij mij in Zoetermeer in t Stadshart (ff promoten) is er goed. De meiden weten veel (tot aan het verschil in de ingrediënten van snoepjes voor cavia's/konijnen en hamsters/ratten aan toe) , hetzij doordat ze dierverzorging hebben gedaan of omdat ze het leren van collega's die dat hebben gedaan. Ze geven goed advies en als iemand iets niet zeker weet, vragen ze het altijd aan iemand die t wel weet, volgens mij is er ook altijd iemand aanwezig die heel veel weet. Verder bezorgen ze grote zakken bodembedekking gratis aan huis, dat is voor mij wel handig :p . Ze hebben ook een tamme ara, zo'n grote blauwe met gele kop. Daar zijn ze heel lief voor, hij praat en ze kunnen hem op zijn rug leggen en op zijn buik kroelen. Dus voor de valkjes (ze hebben er nooit veel) zijn ze vast ook wel lief. Ze zitten inderdaad wel met 2 in een kooitje, maar ik heb er nog nooit kale valkjes of andere vogels gezien, toch wel knap. Laatste haalde ik een middeltje tegen verkoudheid enzo bij vogels en ze vroeg of ik nog wilde vertellen of het hielp, heel belangstellend. Uiteraard heb ik ook dierenwinkels gezien waar t wel anders is, maar er zijn dus uitzonderingen  :)

Karin

O, is dat die op dat hoekje ?? Daar ben ik wel eens geweest. Wat ik heel netjes vond is dat ze fretjes ( ik heb ook fretten en die zitten in dierenwinkels ook vaak onder de meest vreselijke omstandigheden, bijvoorbeeld in zaagsel waar ze blijvende luchtwegaandoeningen van krijgen. Er zijn zelfs dierenwinkels die ze konijnenvoer voeren terwijl het 100 % vleeseters zijn !! ) alleen op bestelling verkochten. Als iemand er één wilde, belde ze de fokker en die kwam er dan één brengen.  Het is wel tijden geleden dat ik er geweest ben. Ik kan me die papegaai dan ook niet herinneren.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Inderdaad uitzonderingen bevestigen de regel.
Maar je moet ook niet uit het oog verliezen dat een winkel altijd
anders naar de beestjes kijkt al de eigenaren zelf. (denken wij)
Het is toch handel en er moet brood op de plank komen.

Kijk..............als ze kaalgeplukt en half dood of verveeld in
die kooitjes/bakken zitten, dat hoeft natuurlijk niet.
Maar het is een :censuur als hij denkt dat je daar dan nog komt.

Dan ben ik hypocriet en ga daar niet meer naar toe. Dat zijn dan
van die dingen die ik liever niet zie. En als ik het niet zie doet het
ook niet zo'n pijn.
Er moet dan gewoon even de dierenbescherming op afgestuurd
worden.
( of pistolen paultje........:-) ...)

Zo...........en dit ben ik even kwijt.
Groetjes Ellen.

Kolkkie

19 mei 2003, 17:53:23 #21 Last Edit: 19 mei 2003, 17:54:07 by kolkkie
Eigenlijk zou er een orgaan moeten komen die dit soort dingen controleerd. Net als de keuringsdienst van waren.
Onverwachts binnenkomen zodat ze het niet kunnen verbergen. Dan direct actie ondernemen. Binnen zoveel dagen niet verbeterd, geen dierverkoop meer. De dieren moeten evenveel rechten hebben als ons!
Vind het altijd erg om te zien. Zou dan eigenlijk dat valkje mee willen nemen dat daar zo verfrommeld in een klein *** kooitje zit te verpieteren. Als ik het geld had, zou ik ze meenemen en een goed thuis geven. Bijv. in een grote omgebouwde kas ofzo.
In die dierenwinkel waar die papagaaien zitten(wat ik eerder meldde) rookt de eigenaar altijd sigaar. Lijkt mij ook niet gezond voor die beesten. Het is al een klein ***** winkeltje, en als je daar nog eens sigaren gaat roken, is het helemaal zo'n benauwde tent. Ik koop daar absoluut niets meer. Dat is het enige wat je er eigenlijk aan kan doen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Ellen

Precies Mariska,

Dat is eigenlijk het enige wat je kunt doen. En daarbij
ben je ook gelijk verlost van een hoop ergernis.

De sukkels snappen toch niet hoe je het bedoeld, als
je al een opmerking maakt.

Gr.Ellen.

Kolkkie

Het is alleen lastig om de papagaaien de negeren als ze in de etalage zitten. Je kijkt dan toch ff automatisch naar die lieve maar zielige beesies. Zal eens proberen om er een foto van te maken. Dan kan je zien hoe kaal de ene is.
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Barbara

Ja, dat is dat winkeltje in de hoek, op de benedenverdieping van het overdekte winkelcentrum. Ze hebben nu wel 3 fretjes, maar in een heel grote, glazen bak met getraliede bovenkant en veel speelgoed, ze zien er tevreden uit. Er staat netjes bij dat je ze niet mag aaien omdat ze ook wel s zouden kunnen bijten, dus ze worden niet al teveel lastig gevallen. Het blijft druk in zo'n dierenwinkel, maar zo kan het best wel als het geen maanden duurt, vind ik.

Vroger woond eik in een wijk in Leiden, daar hadden ze een heel kleine dierenwinkel met vogels in heel kleine, donkere  houten hokjes, veel vogels bij elkaar en vol met uitgevallen/uitgeplukte veren, echt superzielig! Toen heeft iemand de dierenbescherming gebeld en die heeft ze gewaarschuwd, nu zitten ze er veel beter bij gelukkig, dus er valt wel iets aan te doen.

Waarschijnlijk dat de eigenaar van zo'n winkel vooral voor t geld gaat, maar in de winkel die ik noemde werken meiden die om dieren geven, dus wel letten op hun gezondheid enzo. Ik heb er nog nooit iemand gezien die bruut met de beesten omging of rare verhalen vertelde om maar een dier te verkopen. Uiteraard willen ze ook meer verkopen als ze adviseren dat je bv nog eivoer door een voer moet doen, maar ik vind het al heel wat dat ze dat weten!

ziralioness

Vandaag weer eventjes bij de dierenwinkel geweest...
En vreselijke dingen gezien!  :o

De 3 papegaaien zaten weer paraat. De Kaketoe was aan het verenplukken, de groene papegaai heeft zichzelf al bijna helemaal kaal getrokken en geeft weinig reactie meer op zijn omgeving. Mijn favoriet, het Almahera popje, zag er redelijk uit. Ze floot en zong weer toen ze me zag, waarop de verzorgster die aan het vegen was verbaast zei: Goh, die is ineens vrolijk!
Toen ik haar even aaien wilde probeerde ze me echter een beetje te bijten, maar ik denk dat ze dat deed omdat ze graag op mijn arm wilde klimmen, wat ze helaas vandaag even niet mocht... de jas die ik aanhad zou geruineerd zijn. ;)
Ze bleef me echter de hele winkel door volgen met haar blik.
It's sure love... maar helaas, ze word echt niet verkocht!
Dus... ik kan niks doen.

Toen bij de andere vogeltjes wezen kijken. Er was nogal paniek daaro, misschien waren ze ergens van geschrokken. Er zitten in 3 verschillende kooien valkjes. In een van de kooien zat 1 apart, een geparelde. In de andere zaten 3 samen, en in de laatste 2 die er nog vrij jong uitzien.
Die 2 waren weer aan het schreeuwen. Ik ben er bij gebleven en na een tijdje kalmeerden ze. Een van hen keek me aandachtig aan en begon plotseling tot mijn verbazing zacht te piepen en te zingen!
Misschien vond ie me aardig, ik weet het niet, maar ik was verliefd. Hij was echter bang voor mijn hand en durfde absoluut niet te dichtbij te komen.

De konijntjes en cavia's en de andere knagers zagen er geweldig uit, op 1 konijntje na dat een kale achterkant had. De reptielen zagen er allemaal goed uit.

Tot zover het verslag van de dierenwinkel in Helpman...

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Barbara

Niet te geloven, mijn zusje werkt in een dierenwinkel en daar moet ze 180 euro (echt, geen tikfout) rekenen voor een wildkleurvalkparkiet!!! Het moet echt niet gekker worden! De drempel verhogen ok, maar mijn zusje schaamt zich dood als ze het ooit af moet rekenen bij iemand die zich niet zo goed heeft laten informeren en denkt dat het een normale prijs is...........  :-/ Onze moeder heeft misschien binnenkort jonge valkjes in de volière, ze zou ze dan graag aan iemand die ze zo moet oplichten aanbieden! Als dr baas zijn klanten op kan lichten, licht zij de baas wel op, haha!

Ellen

Go Barbara, go Barbara......................... :D

Rare snuiter die winkeleigenaar.
Gr. Ellen.

Barbara

Haha, dank je! Gelukkig zorgt ie wel goed voor zijn valkjes, dat is tenminste nog iets....

Prummel

Een paar jaar geleden liep ik in Almere en was gelijk verkocht, ik zag daar het leukste hondje zitten en kocht deze.
Helaas was deze binnen 4 dagen dood, Parvo, waarschijnlijk niet goed ingeend.
Ik ging alles eens goed bekijken en zag dat dit hondje uit Belgie kwam.
Omdat mij steeds meer ging tegenstaan voor wat betreft die dierenwinkel heb ik daar de dierenbescherming op af gestuurd en ze zijn ook geweest.
Van wat ik begrepen heb zijn er wel wat dingen veranderd nadat er meer klachten waren geweest.
Als troosprijs mocht ik nog een pup meenemen, me geld terug krijgen was geen optie, als eerste gauw naar de dierenarts en laten enten, volgende maand word ze 7.
Ik heb me lesje wel geleerd en kijk beter rond.