29 maart 2024, 03:22:18

dierenwinkels

Gestart door Karin, 17 mei 2003, 05:18:44

« vorige - volgende »

Karin

Hebben jullie dat nou ook ? Als ik in een dierenwinkel kom word ik meteen als een magneet naar de valkjes getrokken.
Niet dat ik er één zou kopen in een dierenwinkel, want ze zijn er veel duurder en ik wil graag weten wie / hoe de kweker is. Zo kwam ik in de vakantie in een dierenwinkel in Harderwijk waar ze een prachtig bont valkje hadden zitten. Ik was op slag verliefd ! :P Maar... hij had dikke ontstoken oogjes. Toen ik dus met mijn aankopen ( snoepjes voor de honden. Voor de valkjes had ik al ingeslagen  ;D ) naar de kassa liep vroeg ik aan een verkoper of ze dat al wisten. Nee dus  :( Niet zo oplettend. Hij zou hem apart zetten. Ik hoop dat ze hem goed verzorgen, maar dat zal wel, want hij zijn geen goedkope vogeltjes  ;D Vandaag was ik in Rotterdam , bij een mega grote dierenwinkel en daar hadden ze ontzettend veel valkjes en kleine kooitjes zitten. Heel veel wildkleuren en 2 kale lutino's. Één van de wildkleuren schreeuwde het uit. Volgens mij had die nog bij zijn mama moeten zitten. En de prijzen die ze ervoor vroegen ..... Maar het kan nog erger: ik hoorde vandaag op een Amerikaanse Mailinglijst dat iemand een jong wildkleurtje kocht vor 90 dollar !  :o En dat was nog goedkoop, want 160 dollar is ook een heel normale prijs  :o Nou halen die gekke Amerikanen de valkjes al vaak met 1 1/2 week uit het nest om met de hand groot te brengen, dus daar zal de hoge prijs wel vandaan komen. 25 % "afval" is heel normaal daar. Als ze foto's van mijn witmaskers zien gaan ze al helemaal kwijlen  ;D, die zullen daar wel niet te betalen zijn  ;D  ;D  ;D
Groetjes, Karin
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

[shadow=lightblue,left,300]Hoi Karin,

Ja, ik heb precies hetzelfde probleem, ik ga ook latijd even bij de valkjes kijken. Bij ons in Zwolle bij de pet's place, heb je altijd wel een of meerdere valken zitten.
Vaak zien ze er niet uit, slecht in het verenpak, en de ongelukkigheid straalt er echt vanaf.
Gelukkig kan ik mij bedwingen, om er geen een mee te nemen.

En inderdaad, in Amerika zijn de valkjes stukken duurder.
Op zich vind ik dat ook wel goed. Je schaft er minder snel een aan. Maar dat ze al zo jong uit het nest worden gehaald, schandalig...
[/shadow]

sabrina

Hi,

Ik ga bij onze dierenwinkel ook altijd even bij de valkparkieten kijken en gelukkig werkt er een vrouw die er veel verstand van heeft en ze goed verzorgt. Maar er is daar wel een valk die ik nu al ruim 2 maanden daar zie zitten. En dat is echt zielig hoor, in dat kleine hokje. Hij gaat ook steeds meer in elkaargedoken zitten. Mensen denken dan waarschijnlijk dat ie ziek is en kopen 'm niet. Eigenlijk zijn dierenwinkels helemaal niet zo leuk.... :(

Sabrina

Lique

[shadow=lightblue,left,300] Hoi Sabrina,

Nee dierenwinkels zijn ook niet leuk. Geld geld en nog eens geld, dat is het enige waar het om draait.
Respect tegenover de dieren is er vaak niet.
Het is dat ik soms dingen voor de dieren nodig heb, anders hoef ik er niet naar binnen te gaan. [/shadow]

Karin

Ach, wat zielig voor dat valkje  :( Zo maar in elkaar gedoken in zo'n klein kooitje. Als hij via een handelaar daar komt zullen ze hem op een gegeven moment gaan inruilen voor jongere, maar ik vraag me af wat er dan mee gebeurt. Ik weet wel wat ze met te oude konijnen doen ( 4 maanden... ), slangenvoer  >:( Ik hoop dat er toch snel een baasje voor komt. Maar ik geef de mensen geen ongelijk hoor. Ik heb zelf ooit een blauwe maandag in een dierenwinkel gewerkt. Ik was fel tegen de verkoop van waterschildpadjes, omdat die meestal na een paar maanden dood gaan door de slechte verzorging van de nieuwe eigenaren. Weet je wat mijn toenmalige baas zei ? Dat is toch niet erg, dan kopen ze weer een nieuwe  >:( >:( >:( En je moet aan iedere idioot die het wil een dier verkopen, want dat brengt geld op. Nee, dat hoeft voor mij niet meer.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik zag vandaag op een vogelforum een bericht staan van een dierenwinkeleigenaar die klaagde dat er zo weinig valkparkieten te krijgen zijn via kweekers en dat ze zo uitverkocht zijn. Hij betaalde zo'n 13 euro inkoop per vogel en vond het raar dat hij ze amper kon krijgen. Ik heb hem het volgende geschreven :

Ik denk dat veel kwekers de weg naar internet gevonden hebben en ze zo verkopen. Ik koop mijn valkjes uitsluitend bij kwekers via internet en nooit in winkels. Ten eerste zijn de prijzen in winkels veel te hoog ( 35 euro voor een wildkleur is heel normaal, mutaties zie je zelden, of het moeten hele kale lutino's zijn  ) en ten tweede wil ik weten hoe de kweker kweekt, hoe de kweekvogels erbij zitten, of ze in kleine kweekkooitjes zitten of lekker vrij in een volière enz. Helaas vind ik bij de meeste winkels de vogels er ook vreselijk bij zitten, veel te kleine kooitjes, met zijn allen op elkaar, vaak nog schreeuwend om hun moeder. Misschien als de winkels dat eens veranderen willen kwekers ze weer via deze weg verkopen. Vogels worden veelt te veel als handelswaar gezien i.p.v. als dieren. Heel jammer. Een winkel waar dieren er goed bij zitten krijgen ook weer automatisch meer klanten. Als de tranen in je ogen schieten terwijl je een valkje ziet met dikke ontstoken oogjes in een veel te kleine kooi dan kom je niet meer zo snel terug.

Misschien opent het ten minste één dierenwinkeleigenaar  ;D

Groetjes, Karin.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

murphy

Hai,
Ik wilde effe reageren op de hoge prijzen die ze voor Valkjes vragen met name tamme...
Mijn Murphy Bonte Valk pop heb ik ook 45 euro voor moeten neer leggen,maar dat was dan ook omdat ze tam was ik geloof vanaf 3 weken met pap gevoerd,maarja dat wilde ik effe kwijt :P.
Maar ze is he wel waard geweest hoor;ik denk nu helemaal niet meer aan het hoge bedrag wat ik aan haar kwijt ben geweest ::)...
En het mannetje wat ik heb idem ook 45 euro ::) en nniet eens tam en hij was nog ziek :'( ook (luchtweginfectie)Hij zat ook nog 's :( een jaar al in die kooi dus dat vond ik zoieso zielig >:( ,maar omdat ik graag een man mij murphy wilde heb ik hier ook geen spijt van hoor.
Groetjes Milena Murphy & nemoo

Natalie

Ik vind het probleem bij dierenwinkels vaak dat ze echt heel weinig weten over valkparkieten. Hier bij mij in de buurt zit ook een Pet's Place dierenwinkel, en daar zitten al een hele tijd 2 mannelijke wildkleurige valkjes. Je kunt duidelijk zien dat het mannen zijn, want de koppen zijn al volledig geel van kleur, maar als je dan vraagt hoe oud ze zijn, krijg je standaard het antwoord: een week of acht. Anderhalve maand geleden had ik ook al eens naar de leeftijd gevraagd, en toen waren ze ook al acht weken  :-/. Bovendien zitten ze daar inderdaad in een heel klein kooitje. Het formaat dat ik als vervoersboxje zou gebruiken, heel zielig. De prijs vind ik op zich hier wel meevallen. Ze vragen hier standaard 25 euro, voor alle mutaties, maar meestal hebben ze alleen wildkleurige valken

Karin

Ze zouden toch minimale richtlijnen moeten maken voor het formaat kooi waar dieren in winkels moeten zitten. Ze stoppen met gemak 20 grasparkietjes in een kooitje van 50 x 50. Heel zielig. En vaak zit er dan één bij die het piespaaltje is en door de andere gepikt worden  :(

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ellen

Hallo allemaal,

Ik word niet vrolijk van deze verhalen. Nou moet ik zeggen dat
ik mijn koppeltje valkjes ook in de dierenwinkel heb gekocht.
Ik sta er niet bij te juichen, maar ze hebben het nu wel heel erg
naar hun zin. Helaas heeft de winkel inmiddels al weer verscheidene valkparkieten in de winkel gehad. Doet mij elke
keer weer een beetje zeer als ik ze daar in die (inderdaad) kleine
kooitjes zie zitten. Maar om ze nou allemaal te gaan redden, dat
gaat mij te ver :-).
Afgrijselijk als ik lees dat ze veel te jong bij de ouders zijn weg-
gehaald. Draaid mijn maag van om.
Gelukkig zijn niet alle winkels en mensen zo raar bezig.
Hoop op betere tijden voor die beestjes.

Gr. Ellen.

Kuif

Bah ik weet hoe ze in de dierenwinkel zitten in een heel klein hok en ze lijken ook nog eens op die van mij en dan sat ik bijna te janken voor een kleine kooi met 6 valkjes erin
het is gewoon zielig Daar moestte ze iets aan doen want die beesten krijgen ook geen aandacht bah!
Zo dat ben ik kwijt.

                              Groetjes Roy ;)

luukluuk

wat zielig allemaal zeg !,kan ik helemaal niet tegen ,
bij ons in Maarssen zitten ze wel allemaal een hele groete kooien ,en ze hebben er ook verstand van hoor ,ze verkopen ook geen oude vogel voor een jonge !
maar nu mijn vraag kan je zien aan je vogel hoe oud hij is ?
wij hebben haar nl van een 2e eigenaar via internet verkocht en hij zei ,ze is 1 jaar maar hoe kan ik dat na gaan ?
groetjes Margot en kiki

Paul

Hoi Margot en kiki ,
Het is niet te zien aan de vogel hoe oud hij is alleen aan een ring zou je het kunnen zien.
Alleen als ie nog niet zijn orginele veren heeft kan je zien dat ie nog geen half jaar oud is maar een valkje van 1 jaar ziet er net zo uit als een van 20 jaar.

Groetjes, Paul

Prummel

Hoi, ook ik was dit weekend in de Megastore in Rotterdam en heb daar ook die leuke valkjes zien zitten en inderdaad belachelijke prijzen.
Waarom.... nou ze moesten dus nog met de hand gevoed worden ( dus zielig )
Maar in elke winkel ga ik inderdaad kijken, ben altijd nieuwsgierig en het werkt ook als een magneet ja, eerste ff valkjes kijken. ;D

Karin

Ja, dat zag ik een paar maanden geleden ook in die megastore. Ze hadden toen een heleboel lutino´s en zo´n winkelmuts greep ze steeds ruw uit de kooi, kortwiekte ze even snel en gooide ze in een grote houte bak waar ze dan de hele dag in zaten met een groot bord ervoor " afblijven " ( nou ja, zoiets dan  ;D ). En je zou ze het liefst allemaal knuffelen. Die werden dus ook allemaal nog met de hand gevoerd.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves