11 mei 2025, 23:15:58

nog steeds schreeuwen

Gestart door Neelix, 16 augustus 2005, 16:56:17

« vorige - volgende »

Neelix

16 augustus 2005, 16:56:17 Last Edit: 16 augustus 2005, 17:12:17 by Neelix
Hoi
Als eerste mijn excusus als dit onderwerp al eens is geweest.
Ik heb gezocht, maar kon hem niet vinden.
Oke hier mijn verhaal dan:

Ik had al eens verteld hier dat mijn Neelix zo ongelooflijk schreeuwt.
Ik heb er voor hem dus een valkje bij genomen, zodat hij zich niet meer zo alleen voelt als hij in zijn kooi zit.
Ze zijn nu beide tam, en vliegen hier s`avonds vaak rond.
Maar zo gauw ze de kooi weer in moeten gaan ze te keer (die nieuwe dus ook)
Als ik thuis kom van mijn werk schreeuwen ze, echt om gek van te worden.
Ik heb ze nu voor nood al boven staan, wel voor het raam hoor zodat ze lekker naar buiten kunnen kijken.
Maar dat was niet mijn bedoeling om het zo te doen.
Ik wou ze graag bij ons in de kamer hebben staan, en er elke avond even lekker uit laten, dat is toch veel gezelliger.
Heeft er iemand nog tips voor mij, negeren helpt niet, hij is even stil, en dan begint hij weer en die kleine doet hem dus na.
Wij zijn echt geen moeilijke mensen, en kunnen echt wel tegen wat lawaai, maar hier blijf ik niet goed bij.
Ik hoop dat er mensen zijn die ook met dit probleem zitten of zaten, en wat ik er nog aan kan veranderen.
Nu moet ik wel zeggen dat nu ze boven staan ze  niet zo erg schreeuwen, ook niet als hij me hoort. alleen als ik ze van boven haal en ze mogen de kamer in, ik laat ze er dan expres al niet gelijk uit, maar hij blijft schreeuwen, pas als die  een poos stil is laat ik ze er uit. Maar dat komt haast niet voor.
Ik hoop echt dat iemand een tip heeft.
Alvast heel erg bedankt Liefs Neelix

bobbie

Hoi Neelix,

Wat vervelend voor je joh. Nu heb je 2 schreeuwers!

Wat heb je allemaal in de kooi hangen?
hebben ze genoeg afleiding?
Krijgen ze weleens verse wilgentakjes (zijn ze uren mee bezig) bijvoorbeeld.

Het enige wat ik nu kan verzinnen is afleiding.

Stel dat ze heerlijk aan het knabbelen zijn en geen aandacht voor jou hebben, dan is dat het moment om ze er uit te laten. Dan gaan ze er ook graag weer in want dat is zo leuk voor ze. Ik noem maar wat hoor.
Ik heb makkelijk praten want ik heb er geen last van.

Een stuk krant op de bodem die ze kunnen "perforeren" vinden ze ook helemaal geweldig.

Een leeg rolletje van het toiletpapier over de stok schuiven (niet los in de kooi, kan de kop in vast komen te zitten) is ook heel leuk speelgoed.

Zo kan je steeds weer iets verzinnen of misschien doe je dat al.

Regelmaat is misschien ook prettig voor ze.
Bij mij krijgen ze 's morgens na het eten en drinken geven geen aandacht meer van me (4 van de 7 ochtenden id week werk ik en ik voer het de andere 3 dagen ook zo door). 's Middags mogen de papegaaien er uit bij mij en 's avonds de valkjes. Ze weten dat en het is zelfs zo dat ze er niet eens altijd uit komen.

Maar zeker niet er uit als ze schreeuwen inderdaad. Juist op het moment dat ze stil zijn.

We horen het wel. Succes in ieder geval. Ik blijf het volgen hier.

Groetjes, Nel :)

Petra op het werk

Ik heb het voor je nagezocht in de boekjes, maar wat Nel (Bobbie) hiervoor al schreef: 9 van de 10 keer is het afleiding wat ze tekort komen. Verder is regelmaat ook belangrijk en niet al te lang eruit laten. En de kooi zelf, is die groot genoeg om lekker te kunnen klapperen met de vleugels? 

Verder komt nog de vraag op of Neelix altijd al zo geschreeuwd heeft of pas sinds kort en wat er dan eventueel voor hem is veranderd in die tijd (andere kooi, ander voer o.i.d. ?)

Ik zou het in eerste instantie zeker proberen met de tips die Nel je gegeven heeft. Laat na een paar dagen eens weten of het daarmee beter gaat?

Sterkte ermee,
Petra

Neelix

Heel erg bedankt voor jullie reactie,s.

Ik ga zeker deze dingen die jullie noemen proberen.
Ze hebben een redelijk grote kooi waar ze toch echt wel genoeg ruimte in hebben.
Speelgoed hebben ze genoeg, maar ik ga al die andere dingen ook proberen ;)

Neelix heeft altijd al geschreeuwd, hij lijkt zich niet echt voor speelgoed te intreseren, al moet ik zeggen dat nu Aaron er is hij wel meer naar hem kijkt.
Neelix schreeuwd gewoon altijd om aandacht wat hij ook aan het doen is. hij was ook altijd alleen, en kwam er heel veel uit. nu nog wel, maar minder door zijn geschreeuw.
Ik geef echt niet op en ga er met behulp van jullie weer tegen aan.
Super ;) Ik hou jullie op de hoogte :)
Liefs Marinda

barthezz

koekies houden ze ook wel een tijdje bezig .. :)

Tessa -Amerongen

haha als ik al die snoep tips lees zo hier en daar op het internet dan denk ik aan hele dikke valken die uiteindelijk geen boe of bah meer zeggen kunnen ;) 8) ;)

Geeft weer hoop he dit forum :) jij ook sterkte met het leren opvoeden..een uitdaging he!

Tessa :)

Sandra

Hallo ik heb een valk gehad die de hele dag door schreeuwde, echt om gek van te worden wat mij opviel was omdat je ze tam wil houden er in het begin heel intensief mee bezich hield en dan later wat minder en in die tijd is mijn valk gaan schreeuwen ook toen ik meer ging werken kon hij het niet verkroppen dat ik er niet meer was en wij hebben toen besloten om hem in een grote voliere te doen met meerdere vogels en dat gaat goed.Veel sterkte met jou valk en als je echt geen uitweg meer ziet is de voliere misschien een oplossing. groetjes Sandra                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
Citaat van: Petra op het werk op 17 augustus 2005, 09:04:58
Ik heb het voor je nagezocht in de boekjes, maar wat Nel (Bobbie) hiervoor al schreef: 9 van de 10 keer is het afleiding wat ze tekort komen. Verder is regelmaat ook belangrijk en niet al te lang eruit laten. En de kooi zelf, is die groot genoeg om lekker te kunnen klapperen met de vleugels? 

Verder komt nog de vraag op of Neelix altijd al zo geschreeuwd heeft of pas sinds kort en wat er dan eventueel voor hem is veranderd in die tijd (andere kooi, ander voer o.i.d. ?)

Ik zou het in eerste instantie zeker proberen met de tips die Nel je gegeven heeft. Laat na een paar dagen eens weten of het daarmee beter gaat?

Sterkte ermee,
Petra
;)

angelina

Hoi,

Misschien nog een tipje. De kooi op een andere plaats in de kamer zetten. Het kan zijn dat hij nu ergens staat waar een storende factor in de buurt is.
Weet niet of je er wat mee kan maar nooit geschoten is altijd mis.

Groetjes Angelique

Love birdies

Neelix

Allemaal erg bedankt voor de tips.
Ik ben nog druk met hem bezig, gister heb ik ze een lekker stokje in de kooi gehangen, en toen waren ze stil, ik heb ze toen juist op dat moment uit de kooi gehaald.
Ze zijn er de hele avond uit geweest, en ook al slaapt ie boven op zijn kooitje, en hij moet er weer in omdat we op bed gaan, gaat hij weer te keer.
Ik ben nu bezig, met ze in de kamer te zetten na het eten, en dan laat ik ze er niet gelijk uit, ze moeten dan eerst een half uur in de kamer staan (soms langer)
Maar neelix is ook een dikke boef, hij is dan lekker aan het knabbelen, of iets anders aan het doen in zijn kooi, zo gauw hij ziet dat ik de rolluiken dicht doe gaat hij weer schreeuwen.
Hij weet dan natuurlijk dat hij er uit mag, maar dan laat ik hem expres nog even zitten totdat hij weer stil is.
Er is een kleine verbetering, hij kijkt meer om zich heen, en kijkt wat meer naar zijn vriendje, alleen neelix is snel afgeleid, en begint zich dan snel weer te vervelen, en dan  begint hij weer, maar is dan ook vrij snel weer stil voor een paar min, en dan begint het weer, maar goed, liever dit dan dat constante geschreeuw. Hij laat nu al zien dat hij ook anders kan. Ik denk dat een vriendje wel helpt en hij op een gegeven moment wel meer naar hem toe trekt.

Ik heb trouwens ook een straf voor hem bedacht, maar dat zet ik wel even in een nieuw onder werp ;D