4 mei 2025, 16:23:40

Voeding

Gestart door vogelfriek, 11 augustus 2005, 14:18:46

« vorige - volgende »

vogelfriek

Dit jong is ouder dan 4 dagen, de eieren die het popje neerlegt, die zijn helemaal koud. Dus wat heb je er dan aan als je ze in het hokje legt?

Nu had ik nog een vraag(lastig he :P)

Ik heb een paar grote takken van een krentenboom in de voliere hangen, mag dat? is dat niet giftig?
ik had al gelezen dat de meeste fruitbomen niet giftig zijn, mar miss deze wel daarom dat ik het even vraag :)

Alvast bedankt

Groetjes Gerben

Lin

Als het jong al zo oud is dan niet meer eieren erbij leggen. Maar gewoon weghalen. In het begin dan kan het het jong nog wat warmte geven en steun als de ouders blijven leggen. Maar nu echt weghalen want strask komen er weer jongen. Mocht er een andere pop op broeden dan de eieren vervangen door nepeieren.

Een krentenboom geen idee!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

vogelfriek

hej,

Ik heb nog een eitje in het nestblok liggen.
Dit eitje komt ook niet meer uit volgens mij.
ik weet ook niet of hij vruchtbaar is.
er lagen 2 eieren( 2 weken lang ong) 1 daarvan is uitgekomen en die word met de dag groter. Maar wanneer kan ik dat eitje eruit halen dan?
want elke keer als ik ga kijken zitten ze of 1 of allebei in het nest. Ik kan ze niet zomaar eruit jagen denk ik

Groetjes Gerben

Lin

Als er langer dan 5 dagen tussen zit dan de onbevruchte eieren vervangen. de leeftijd wordt dan te groot. Kan je ze niet lokken met een radio of een handstofzuiger dat ze eruit komen of een mobiel?

Groeten, Lin

vogelfriek

hej,

haha, jah miss is het een goed idee om het met een mobiel te proberen. Kijken of ze eruit komen. :)

Ik zal het straks direct proberen Bedankt voor de info

Groetjes Gerben

Lin

vogelfriek

Nee het lukt niet

Ik hoor ze wel blazen, maar verder komen ze er niet uit.
Ik heb gezien dat het vrouwtje nu weer 3 eieren in het nest heeft liggen.
Het jong is nu 2 weken oud, en heeft de oogjes ook al open.
Dus, ik moet anders maar afwachten wat er van komt.
Kan het verder geen kwaad dat er nu ineens weer 3 eieren bijliggen, bij het jong?

Groetjs Gerben

Lin

Hey,

tja ik persoonlijk zou de eieren weghalen. Bij mij heeft de pop na 3 weken 3x eieren gelegd (dus 3 nesten binnen 3 maanden). Het laatste nest heb ik dan ook maar weggegeven als eitjes. Ze was toen best wel uitegput. verder kan het ook dat de jongen minder gevoerd worden. Omdat de aandacht verlegd wordt.

Ik zou na een maand weer beginnen, als het jong volwassen is en niet meer dan 3 nesten in het jaar. Maar dat is mijn mening.

Groeten, Lin

vogelfriek

23 augustus 2005, 15:47:09 #23 Last Edit: 23 augustus 2005, 16:12:05 by vogelfriek
hoi,

Ik zal proberen de eieren weg te halen.
Moet ik eerst proberen de ouders eruit te krijgen, anders word ik miss wel gebeten.
Met het jong zelf gaat het nu perfect. :)
Alleen als ik met m,n hand in het blok ga, dan begint het jong ook lichtjes te krijsen.
En drm wil ik het jong ook regelmatig uit het blok halen dat hij/zijĀ  kan wennen aan m,n handen. Alleen wacht ik daar nog ff mee denk ik :)

Groetjes Gerben