3 mei 2025, 20:09:13

valkparkiet die koffie drinkt.

Gestart door Sam1990, 18 augustus 2005, 11:59:03

« vorige - volgende »

Sam1990

ik heb een zeer tamme valkparkiet die het 's morgens 2 uur bij me zit en 's avonds rond de 3 uur bij me zit om naar een film te kijken. Nu eet zij graag chocoboterhammen en drinkt graag koffie. Ze drinkt ook graag cola , ice tea,.. kortom alles wat wij eten en drinken. soms speelt ze 's avonds met een balpen maar eet ook aan papier van een krant enz.

Is dit eindelijk wel goed? En wat moet ik ter vervanging geven van drank en welke koekjes, fruit en drank mogen valkjes eten?

ps: goed recept van paul!

Rianne

Hoi,
het is niet goed voor je valkje, maar of het direct schadelijk is durf ik niet te zeggen. Ik zou het in ieder geval niet meer geven. Ik heb wel ergens gelezen dat ze gewone groene thee zonder suiker wel mogen hebben. Wat koekjes betreft, misschien biscuitjes?

Gompie

Hoi,

Ik weet ook niet of het allemaal kwaad kan, maar ik geloof wel dat chocolade giftig is!! Mijn valkjes eten ook graag mee, maar ik leg altijd iets op mijn bord voor hun erbij dat ze mogen. Soms stukje gekookte aardappel, wat groente of fruit, stukje gekookt ei etc en geef ze slokje van vruchtensap. En tuurlijk pikken ze hier ook wel eens wat dingen die ze absoluut niet mogen, bijv. popcorn of stukje chips, het zijn klikootjes met vleugels ::)
Ik zou proberen de slechte dingen heel erg te beperken en probeer ze wat gezonds te geven. Maar goed weet dat valkjes heel erg eigenwijs kunnen zijn dus weet niet of het zal lukken, kan goed zijn dat je valkje toch zal blijven proberen de slechte dingen te pikken ;D
Bij onderwerp voeding denk ik trouwens dat je heel veel dingen kan vinden die ze wel en niet mogen. Succes!!

Groetjes Esther
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Kolkkie

Citaat van: Sam1990 op 18 augustus 2005, 11:59:03Nu eet zij graag chocoboterhammen en drinkt graag koffie. Ze drinkt ook graag cola , ice tea,.. kortom alles wat wij eten en drinken. soms speelt ze 's avonds met een balpen maar eet ook aan papier van een krant enz.

Is dit eindelijk wel goed? En wat moet ik ter vervanging geven van drank en welke koekjes, fruit en drank mogen valkjes eten?

ps: goed recept van paul!

Hoi,

Chocolade kan je ze het beste niet geven. Het kan dodelijk zijn voor valkjes. Ook koffie is niet gezond vanwege da cafeïne (geld dus ook voor cola lijkt mij).
Met een balpoint en krantepapier is het erg uitkijken.
De inkt die erin zit, is zeer ongezond voor valkjes.
In de drukinkt van de krant zit volgens mij lood of een ander giftig element.

Als vervanging zou je bijv. biscuitjes, brood, rijst, macaroni, appel, worteltjes, sla, vogelmuur ed. kunnen nemen.

De ongezonde dingen, zoals chips, geef ik met mate, want als het aan de valkjes ligt, eten ze dagelijks een zak leeg ;D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006