14 mei 2025, 20:12:27

Valkenvlucht

Gestart door Rinske, 21 augustus 2005, 16:49:16

« vorige - volgende »

Petra op het werk

Nog even doorgaan dan? ;) ;D

Tequilla en....
- Breezer
- Sunrise
- Ice
- Ambon (Pisang Ambon is zo'n mond vol!)
- Whiskey

Groetjes,
Petra

Rianne

Bij de tequila hoort natuurlijk een lemon (citroen) en zout. :)

Christine

pissang ambom njammieeeeeeeeee  :D :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kirsten

Hoi Rinske,

Met je valkje gaat het erg goed, Alle jongen zitten nu apart en ik ben goed aan het observeren of ze al wat zelf eten.
Heb gelijk nog een paar foto's gemaakt (eh sorry werd iets later dan ik eerder geschreven heb :-[)

Die kuif bleef maar omhoog staan tijdens de foto's maken, moest er erg om lachen,.
Ben benieuwd hoe je haar gaat noemen :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey,

al een naam bedacht?? Prachtig valkje hoor ziet er mooi gezond uit.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rinske

28 augustus 2005, 13:00:13 #20 Last Edit: 28 augustus 2005, 18:47:17 by Rinske
Nog eventjes en dan komt ons nieuwe popje erbij!!!!!! :D :D

Vandaag heb ik de kooi al helemaal klaar gemaakt, dus we zijn er helemaal klaar voor. Zoals jullie kunnen zien op de foto's van Kirsten is het echt een snoepje dus ze past er helemaal bij. Voorlopig hou ik ze wel even apart. Zelf had ik al begrepen dat ze op die manier wat sneller aan ons gewend raakt wanneer we haar eerst even apart houden en loslaten. Ook heb ik van mn vriendin Bianca gehoord (en geleerd) dat ze in het begin andere bacterien bij zich draagt dan de onze, dit is dus normaal als je een vogel uit een andere omgeving krijgt, en dat het dan dus niet echt handig is om ze gelijk bij elkaar te zetten (ook de kooien niet te dicht bij elkaar zetten), je kan het vergelijken met wanneer we op vakantie gaan naar Spanje bijvoorbeeld en daar dan water uit de kraan drinken. Je gaat er niet dood van, maar je kan er goed ziek van worden. Dus mocht je in dezelfde situatie zitten en dus zelf al een valkje hebt en er een nieuwe bijneemt, dan hoop ik dat je hier wat aan hebt.
Ik hoop dat ik het goed verteld heb, mocht het anders zijn dan hoor ik het graag....

Erg leuk trouwens al die reacties voor een nieuwe naam, onwijs bedankt. We zitten nog een beetje te twijfelen tussen:
Salsa
Chika

Kirsten

Hoi Rinske,

Het gaat erg goed hier,. Ze is erg aan het oefenen met eten en zit nu op twee voedingen van de ouders per dag. Ik denk dat ze het met één ook redt, dus kijk ik morgen even aan.
Het is echt een mop :D

Hier nog even twee 'oefen' foto's. De zaadjes pellen gaan al goed, als is het wel nog wat onwennig.

Chica betekend toch iets van 'meisje' in het spaans?,. Ik kan ook niet kiezen hoor, want ik vind het allebei hele leuke namen :D,

Groetjes
Kirsten

ps,.. er staat 'konijn' op het bakje (voor de nieuwsgierige onder ons ;D), maar ze houden er geen tik aan over hoor, whahaha)

Bianca

Nou ik heb haar vandaag ook weer gezien, het blijft een lekker ding!
Ennuh niet uit die voerbak te slaan, whaahahahaha, dat duurt niet lang meer!.........................

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Rinske

31 augustus 2005, 19:49:49 #23 Last Edit: 31 augustus 2005, 21:14:15 by Rinske
Ik heb eindelijk een leuke naam voor ons huisje verzonnen, namelijk "ons valkenpaleisje.

Het moment komt steeds dichter bij, als alles goed gaat gaan we zaterdagavond ons nieuwe snoepje ophalen. Van Kirsten heb ik begrepen dat alles tot zover heel goed gaat en dat ze ook al een dag zonder de voeding van de ouders hebben overleeft en zelf al lekker uit het voerbakje hebben zitten snoepen.

We zijn er trouwens uit hoor met de naam, het wordt namelijk........tattatatatattaaataatata...........Salsa!!!!!
Vonden we toch het leukst, zeker in combinatie met Tequilla, het is namelijk de bedoeling dat dat echte vriendjes worden.

Kan echt niet meer wachten....!!!!!! :D :D :D

Rinske

:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Nou ze is er hoor, onze Salsa.
We hebben haar vanavond bij Kirsten opgehaald!!!!!
Was erg leuk, we hebben nog van alles erbij gekregen, waaronder een cd met allerlei foto's heb ze nog niet gekeken, ben echt nog maar net 10 minuten thuis maar wou het gelijk aan jullie laten weten. We hebben ook het eitje gekregen waar ze uitgekomen is, echt heeeel erg leuk!!!!!

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden hoe alles gaat verlopen, ook hoe het allemaal zal gaan met de twee andere valkjes die we al hebben.
Ben erg benieuwd hoe alles zal gaan.........

Nog even dit: Kirsten onwijs bedankt voor onze nieuwe aanwinst ik ga je zeker overal van op de hoogte houden!!!!!

Kirsten

Hoi Rinske,

Ik ben erg blij dat ze zo'n goed thuis gevonden heeft,. Het gaat helemaal goed komen met jouw goede zorgen.
Ik heb genoten van je enthousiasme en vind het erg leuk om af en toe te lezen hoe het met haar gaat :D

Die glimlacht op jouw gezicht, maakt dat ik geniet van het kweken,. dus jij ook bedankt ;) :D

Groetjes
Kirsten

Rinske

Pfoe nou de eerste nacht hebben we overleefd, nee hoor ze zijn hardstikke rustig geweest. We kwamen gisteravond natuurlijk pas om een uur of half elf thuis dus toen waren Jesse en Tequilla al half aan het slapen.
Voor Salsa is het nog wat onwennig en is nog niet echt bezig met het rondneuzen maar ik heb ze wel al wat zien eten en drinken dus dat gaat gelukkig wel goed. ;)

Jesse en Tequilla zijn momenteel aardig aan het schreeuwen, volgens mij hebben ze het wel aardig door dat er nog een medevalkje in huis is ???

Vandaag ben ik gelukkig de hele dag thuis, dus kan ik al lekker gaan beginnen met mn aandacht te gaan verdelen tussen de drie snoepjes hihi :D

Rianne

Salsa, wel een grappige naam. :)
Vergeet je geen foto's te maken?? Wij willen ook meegenieten!

Kirsten

Hoi Rinske,

Ja je mannen zullen het best merken dat er een popje in huis gekomen is ::)
Wel heerlijk dat je vandaag de hele dag thuis bent en dat ze al gegeten en gedronken heeft is een heel goed teken, Ze voelt zich dan al goed thuis bij je.

Je aandacht verdelen zal best even wennen zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in,. gaat helemaal goed komen daar :D

Groetjes
Kirsten

Rinske

Hier even een vroeg berichtje.
We hebben even zitten brainstormen over een leuke naam voor ons stulpje, en dus ook gelijk voor het dagboek. Zoals je kan zien is dat Valkenvlucht geworden, wou het even laten weten hihi.

Met Salsa gaat het hardstikke goed, ze is al lekker aan het knabbelen en haar eigen kooi aan het verkennen. Wanneer ze er nu uitgaat wordt ze steeds een klein beetje makkelijker om mee te kroelen!!
Laat binnenkort wel weer wat foto's zien