27 april 2024, 13:05:52

Verkouden en in de rui

Gestart door Nanny, 15 augustus 2005, 20:01:46

« vorige - volgende »

Nanny

Hallo valkliefhebbers,

Ik heb 2 valkjes, 1 lutino Jarie, en 1 wildkleur Tommie.
Jarie is 2 weken geleden in de rui gegaan. Al zijn vleugelveren zijn eruit gevallen. Dit betekend huisarrest voor beiden vogels omdat Jarie niet snapt dat hij niet kan vliegen. Sinds eergisteren is Jarie ook erg gaan niezen. Hij kan ook niet meer fluiten. Er komt alleen maar een hoog piepgeluidje uit. Hij is nog wel levenslustig en eet en drinkt goed. Ik heb alleen het idee dat hij het een beetje benauwt heeft. Jarie is 10 jaar. Wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen. Ik geef hem nu wat extra vitamine druppeltjes van bogena, en wat extra eivoer. Wie geeft ons goede raad. Want ik vindt hem wel erg zielig. :'(

Groetjes,

Nanny

hippysuus

Hoi, mijn vogeltjes zijn ook verkouden en van mij krijgen ze wat antibiotica in hun drinkwater maar dat heb ik van de dierenarts gekregen. Je zou dus even naar de dierenarts moeten gaan want zo'n luchtweginfectie kan erg vervelend zijn voor de valkjes.

Nanny

Ik ga morgen meteen bellen met de dierenarts. Ik vraag me af of dit telefonisch kan, of dat ik met de vogel langs moet komen. Ik ga nu liever niet over straat met mijn witje. Ook heb ik even gedacht de vogels apart te doen, maar ze kunnen nog geen 5 minuten bij elkaar. Tommie gilt dan de hele buurt bij elkaar. Wanneer ik antibiotica ga geven, kan dit dan geen kwaad voor de gezonde vogel. Ze drinken ten slotte uit dezelfde drinkbak.

Groetjes,

Nanny

Nanny

Sorry dit moet natuurlijk zijn: ze kunnen niet buiten elkaar.

Peter

Hallo Nanny,

Hoe hard het ook klinkt je kunt het beste wel even met je valkje langs de dierenarts. Beter dat ze eventje een uurtje of twee gescheiden als dat 1 van de twee weg valt.

Maar je kunt ook beiden even mee nemen na de dierenarts. Dan blijven ze toch even samen. Qua kosten maakt het niets uit. Ga wel langs een dierenarts die echt van vogels af weet! Anders heeft het geen zin om langs de dierenarts te gaan.

Groetjes,
Peter

Nanny

Ik ben vandaag met Jarie naar dierenarts Christenhuis in Amsterdam geweest. Mijn witje is er erg slecht aan toe. Ik hoop dat hij de ochtend haalt. Ik heb antibiotica meegekregen. Maar hij heeft het zo benauwd, zijn hele tong ziet blauw. Die dierenarts heeft trouwens niet echt veel verstand van vogels (haar eigen woorden). Dus daar werd ik ook niet echt rustig van. Ik heb Jarie nu in een aparte kooi gezet naast zijn vriendje Tommie. Bedankt voor jullie tips. Ik hoop dat Jarie het haalt. Ik ben er zelf ook doodziek van. :'(

Groetjes,

Nanny

Roosje

Ooh wat vervelend zeg. Heeft de dierenarts dan wel een goede diagnose en medicijnen gegeven?? Misschien moet je even dr.feld op de spoedlijn bellen of je de juiste medicatie hebt?

Nanny

Hallo allemaal, :'(

Helaas Jarie is overleden. Gisteren om 11.00 uur heb ik hem in laten slapen. Het arme witje was langzaam aan het stikken. De dierenarts heeft gezegd dat ze niets meer voor hem kon doen. Ik ben er echt intens verdrietig van. Hij was tenslotte 1 van mijn kindjes. Hij was altijd zo lief en knuffelig. Tommie mijn andere valkje is compleet van slag, en is Jarie overal aan het zoeken. Ik troost me met de gedachte dat Jarie nu geen pijn meer heeft.

Rust zacht lieve Jarie. :'(

Lin

Hey,

Wat erg voor je. veel sterkte. bij het topic memoriam kan je een aandenken aan hem plaatsen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Oh wat ontzettend vervelend om dat te lezen, ik weet maar al te goed hoe vreselijk verdrietig je kunt worden als je tamme valkje dood gaat  :'( :'(

trienke

Hoi

wat ontzettend jammer dat je valkje het niet heeft gered :'(
Ik wens jullie 2 strekte met het evrlies

groetjes trienke

Nanny

Bedankt allemaal voor jullie medeleven.
Ik mis Jarie verschrikkelijk. Tommie mist hem ook heel erg. Het vreemde is dat Tommie nu wel wat meer toenadering naar ons zoekt. Terwijl hij helemaal niet tam is. De hele familie vraagt nu of we een nieuw valkje nemen. Ik weet nog niet wat ik moet doen. Het is allemaal nog zo vers. En ik krijg natuurlijk nooit een 2de Jarie. Iedere valk is anders. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken. Ik ben nog bezig om een mooie foto van Jarie te zoeken om deze op de in memoriam te zetten.
Het doet ons in ieder geval goed dat er mensen zijn die niet in lachen uitbarsten wanneer je verdriet hebt om de dood van je vogel.
Nogmaals bedankt.

Groetjes,

Nanny

Lin

Citaat van: Nanny op 19 augustus 2005, 19:02:16
Het doet ons in ieder geval goed dat er mensen zijn die niet in lachen uitbarsten wanneer je verdriet hebt om de dood van je vogel.
Nogmaals bedankt.

Groetjes,

Nanny


Op dit forum zal niemand je uitlachen hoor. Er zijn veel mensen die het zelf al meegemaakt hebben of van andere in dagboeken lezen. Veel sterkte. En goed dat je verstandig nadenkt voordat je in een emotionele bui weer een tweede neemt. En ja kan altijd hier je verhaal kwijt.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Annouschka

Hoi,

ook namens mij heel veel sterkte met het verlies, het moet gewoon verschrikkelijk zijn om je valkje te verliezen.
Hier zal zeker niemand je uitlachen, wij zijn (bijna) allemaal vogelgek en voor mij zijn m'n valkjes als m'n kindjes ik mag er gewoon niet aan denken, ik zou er ook kapot van zijn hoor :'(

groetjes en heel veel sterkte

Ivy

Hoi Nanny.
Het zal niet veel helpen meer, maar als je in Amsterdam woont, er is een goede vogelarts in Amsterdam oost.
Dierenkliniek Centrum-Oost
Oostenburgergracht 183
1018 ND Amsterdam
020-6206611
Website: www.dierenkliniek-centrum-oost.nl

Ik vind het wel eerlijk van de DA dat ze toegaf, dat ze weinig verstand van vogels had, maar vind het wel jammer, dat ze je dan niet heb doorgewezen naar iemand anders.

En hier zal niemand je uitlachen, want meeste van ons hebben het zelf al meegemaakt. Het is altijd zwaar om een vriend te verliezen en valkjes zijn geweldige vrienden!

Veel sterkte!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie