13 mei 2025, 21:52:50

valkje geboren

Gestart door carola, 18 april 2003, 11:02:58

« vorige - volgende »

Carola

Hoi Ellen,

Leuk zeg dat je nog steeds alles volgt hoe het hier verloopt :-) :-) :-) Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook errug leuk vind om er over te vertellen hoor. Als ik wat nieuws heb zal ik zeker wat van me laten horen. Hoe is het eigenlijk met jouw valkjes gesteld. ?? zijn ze nog druk met paren en heb je zelf al de kriebels om een broedhok op te hangen ??? ik hoor het wel van je, ben zeer benieuwd hoe het bij jou verloopt.

groetjes Carola

Ellen

Hoi Carola,

Poppedijn heeft vorige week vrijdag nog eens een ei
gelanceerd in de keuken op de vloer. Doet er verder nix
mee ( uiteraard ) Slaapt nog wel veel en tussendoor
word er toch nog steeds geoefend. En elke keer als ze
bezig zijn worden ze gestoord door dibbus ( grasparkiet)
Die springt er nog net niet bovenop. hahahaha...............
Zo van......ho even.....kwilookmeedoen.... :D
Voor de rest alles zijn gangetje......en ik denk dat ik
volgend jaar zwicht voor een broedhok.
Ga uit mijn dak van jouw foto's van die jonge valkjes.
Wat een poepies en ik laat ze ook aan iedereen zien die
hier in huis komt. Zo koddig. Wat een eigenwijze bekkies.
Sucses hoor en dat alles maar goed mag blijven gaan.

Gr. en tot horens, Ellen.

Natanella

Hoi Carola, bedankt voor de toelichting. Ik probeer me steeds voor te stellen hoe ons toekomstig valkparkietje er nu uitziet en wat ie al kan e.d. Als de informatie klopt, dan komt ie eind volgende week, begin juni. Hij zit bij een kweker die ze ook steeds in handen neemt zodat ie wel al aardig tam is als we hem krijgen. Maar omdat het via de dierenwinkel gaat, weet ik niet precies hoe oud ze nu zijn. Dus probeer ik via jullie me een beetje voor te stellen hoe ie er nu uit zal zien en wat ik straks zo`n beetje kan verwachten. Maar het blijft toch wel wat abstract. En soms duurt het wachten ook best wel lang!  :( :( Dus blijf ik extra benieuwd hoe het met jouw kleintjes gaat! Groetjes, Natanella

Carola

Hallo allemaal,

Nog even een paar foto's van mijn kanjers. Ze zijn nu 6 weken en zijn al bijna net zo groot als de pop en de man, de geparelde is al moeilijk van de pop de onderscheiden als ze aan het vliegen zijn :-)

Carola

Carola

Speedy

Wat zijn het mooie kanjers geworden zeg, jeetje...hou je ze allemaal? ik zou er ook geen afstand van kunnen doen denk ik hoor.

Groetjes,
Trudie

Karin

Wat een gave foto's Carola !! Vooral met zijn alle bovenop de lamp  ;D Genier er nog maar lekker van !!

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

yentl

Echte leukerds die pas volgroeide valkjes ;D.

groetjes Yent'l

Carola

Hoi trudie,

Nee ik hou ze jammer genoeg niet allemaal. Twee ( de geparelde en de wild kleur ) gaan naar mijn schoonouders en de lutino houden we zelf. Maar het zijn wel schatjes hoor en ik vind ze zelf heeeeeeeeeeel errug mooi in hun veren zitten. Ze worden gelukkig ook niet geplukt door de ouders, wat dat betreft is hier alles van een leien dakkie gegaan, behalve dan het ene kuiken die overleden is. Maar we hebben voor de rest geen klagen gehad, alles verliep voorbeeldig. De kleintjes gaan nu al wat zelf eten, maar zitten nog wel te schooien bij de ouders en krijgen dan ook natuurlijk hun zin. Tis een leuk gezicht als ze los vliegen, de ouders blijven constant in de buurt om te kijken waar hun jongen zijn. Als ik er met een op mijn schouder weg loop, dan komt moeder achter me aangevlogen om te kijken wat ik ga uitspoken :-) Ik denk wel dat we binnenkort nog een tweede lichting krijgen, want de pop en de man zijn al weer in het broedhok aan het neuzen en zijn ook al weer druk aan het paren. Van mij mag het nog wel even wachten, want wil nog even van deze humpies genieten.....als ze allemaal goed eten dan gaan ze pas weg, wij bemoeien ons er verder niet mee, laten de pop en de man het zelf doen. Ik denk dat als het zo doorgaat dat ze dan over een week of twee naar mijn schoonouders gaan. Nou jullie zijn weer een beetje op de hoogte.

Groetjes Carola

Ellen

Jezus Carola wat een mooie valkjes zijn dat geworden zeg.
Ik vind ze stuk voor stuk hartstikke mooi, maar als ik mocht
kiezen ging ik voor die ene op de lamp 2e van rechts. En
op de kast de uiters rechtse. Wat een pracht koppie heeft
hij/zij. Dat is met recht een plaatje.
Jullie houden die lutino toch?
Leuk hoor dat alles zo goed is gegaan.

Bij mij heeft ze gisteren weer een ei van 2 meter hoogte
naar beneden geschoten  :D
Dat wordt helemaal nix. En die grasparkiet wordt ook erg
opdringerig. Zodra hij het bekende geluid hoort, van waar
hij dan ook mag zitten, vliegt hij er gelijk op af en springt er
ook bij. Om je te begillen .......hele zooitje tuimelt dan ook
gegarandeerd naar beneden hahahaha.............
Dus een bevrucht eitje zit er niet in.
Verders alles eigenlijk heel goed, geen klagen.

Heel veel sucses en leuk dat je de foto's geplaatst hebt.
Ze zijn erg mooi die kleine opdonders.
Gr. Ellen.

Carola

Hoi Ellen,

Het valkje wat jij zo mooi vindt, die houden we ook, want dat is namelijk de vader van de kleintjes :-) dat is onze bonte man, een heel eigenwijs ventje mag ik wel zeggen, maar hij is onzettend mooi. Daarom houden we nu ook de lutino, zodat we 3 verschillende valkjes hebben. Een bonte ( de man ) een geparelde ( de pop ) en een lutino ( het jong )
maar het is ook inderdaad moeilijk te zien, van de jonge valkjes zijn zowat net zo groot als de pop en de man, dus je vergist je al snel, ik moet ook goed opletten als ik naar de pop kijk, want heb een gepareld jong die precies op haar lijkt.

Groetjes Carola

Carola

Hoi Ellen

Speciaal voor jou nog ff een foto van mijn man er op gezet toen die los door de kamer vloog. Ook nog even een foto van mijn geparelde jong....is ook zo'n moppie.

Groetjes Carola

Carola

Ellen

Oh Carola,  

Die man steelt mijn hart hoor. Tis een plaatje.
Wat een schitterend ventje. ( die valkparkiet heb ik  het over
hoor  :D )
Ze hebben er wat moois van gemaakt die twee. Zij is lekker
druk gepareld he? Leuk stel hoor, zo samen.
Wel leuk dat je dan drie verschillende valkjes overhoud.
Doen jullie goed.

Gr. Ellen. :) ( zat ik er mooi naast )