2 mei 2025, 23:23:10

buitenvoliere

Gestart door Sam1990, 14 augustus 2005, 22:28:23

« vorige - volgende »

Sam1990

Ik zou graag nog een voliere bijzetten voor 3 kweekkopels valkparkieten. hoe groot moet die kooi minimaal zijn en wat is ideaal?

Sam1990

nu heb ik een voliere van 3m breedte op 2 m diepte op 2 m hoogte + een binnenhok van l 1,8m* b 1* 2m.

Er zitten 3 koppels valkparkieten in, mogen er daar dan 5 koppels grasjes bij. nu zitten er 7 koppels grasjes in en 3 koppels valken en daar heb ik geen miserie mee maar dat vind ik toch wat veel. zouden  er 3 koppels valken en 5 koppels grasjes in mogen?

Kirsten

Hoi Sam,

Ik geloof dat er per koppel normaal gesproken een m3 aangehouden wordt. Bij een voliere van 3 bij 2 bij 2 heb je dus 12m3, dus zouden er 12 koppels in kunnen.

Dit is het advies wat ik eens gekregen heb misschien houd iemand anders andere berekeningen aan, dan hoor/lees ik het graag.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Sam1990

is dit dan als je wil kweken?
is dit voor valken of voor grasjes want ik kan me voorstellen dat valkjes meer ruimte nodig hebben dan grasjes?

bedankt voor te reageren

Kirsten

graag gedaan Sam,

Ik durf niet te zeggen of dit voor zovel gras als valkparkietjes is,. je hebt nu dus totaal 10 koppels, dus 20 vogels in de voliere zitten,.. Ik denk dat het best kan,. Vooral ook omdat meerendeel grasparkiet is en dus kleiner is.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------