2 mei 2025, 18:02:40

Aanvallen!!!!

Gestart door Tessa, 20 juli 2004, 02:46:30

« vorige - volgende »

Tessa

Hallo allemaal,
ik heb sinds 3weken er een nieuwe valk bij die niet tam is.
Ik heb hem samen met mijn andere(tamme) valk gezet en dat ging hartstikke goed hij begon ook al aan ons te wennen hij at soms uit mijn hand na een hoop geblaas en gepik naar je hand,hij kon ok gewoon los en ging zelf de kooi weer in als de ander er in ging.maar sinds een week is er niets meer met hem te beginnen het is zelfs zo erg dat ie als hij los is je gewoon aanvalt hij neemt een duikvlucht en gaat vol in de aanval ik heb gewoon een hele wond op mn gezicht zitten.
hij begint nu ook mn andere valk aan te vallen (tot bloedens toe) en heb hem daarom appart in een andere kooi gezet
ik ben vandaag naar de man geweest waar ie vandaan komt en wat blijkt nu hij komt uit een volliere vandaan .ik heb deze valk van mn neefje gekregen en die weet niets van vogels af  en heeft er gewoon een gehaald wel lief van hem maar ik zit nu met een gevaarlijke onhandelbare valk,en de man wil hem natuurlijk niet terug.
ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen heeft iemand een idee? ik vind dit echt niet leuk meer  :-/ :-/

groetjes een wanhopige tessa

Tara

Hoi Tessa,

je kan 'm het best nu apart laten zitten, en gewoon een hele tijd in de kooi laten, zonder 'm uit te laten. Alleen in de kooi gaan voor zijn voedsel te geven. En gewoon heel veel tegen 'm praten tot ie je vertrouwen wint. Het lijkt heel moeilijk, maar het moet wel lukken hoor.. Ik begrijp niet hoe sommige valkjes zo agressief kunnen zijn uit een volière, hier zitten ze allen in een volière en de meerderheid heeft al apart gezeten en die blijven gewoon tam :-/. Jammer hoor.. Maar je moet er gewoon veel mee en tegen bezigzijn, het kan je wel lukken.

Groetjes, Tara

Tessa

23 juli 2004, 00:02:02 #2 Last Edit: 23 juli 2004, 00:03:07 by tessa
Toen ik gisteravond thuis kwam van mijn werk zat Izzy heel zielug onder in de kooi te bibberen en te piepen ik heb toen een kruik onder in de kooi gedaan en naar het antwoord apparaat van de DA gebeld om te zien hoelaat hij vandaag open was (08.00 spoedspreekuur)ik ben vanacht een paar keer mn bed uitgegaan om te kijken hoe het met hem was maar werd er niet beter op ik ben vanmorgen met hem naar de DA  gegaan en die zag niets vreemds ik heb Izzy daar gelaten voor observatie en ik was nog niet thuis en de telefoon ging de DA izzy was overleden :-/ de DA vroeg of hij sectie mocht doen en ik heb ja gezegt hij vroeg ook of ik nu weer een nieuwe valk ging kopen toen ik ja antwoorden zei hij dat hij nog iemand wist die nog jonge valkjes had en mij het telefoonnr wel zou geven morgen(hij had het nu niet bij de hand de assistente was er niet)
om 12.00 belde de DA met het nieuws dat izzy een verkleind hart had en dat het hart zo snel moest werken dat het hart het gewoon begeven heeft en dat hij zich al een tijd niet lekker moet hebben gevoeld en dat hij daarom waarschijnlijk ook zo agresief was,toen vroeg hij of ik langs wilde komen omdat hij me iets wilde laten zien ik weer naar de DA en daar aangekomen een verassing :o er stond een nieuw valkje voor me klaar een van 9 weken dus zo is mijn rot dag nog een beetje een leuke dag geworden.
Zodra ik tijd heb zal ik foto's gaan nemen

groet Tessa
 :-/ :-/

Guinevere

Hoi Tessa,

Wat spijtig nieuws is dit.
Ik hoop dat je nu toch ergens ook een beetje gerustgesteld bent dat hij waarschijnlijk agressief was omdat hij ziek was.
Toch is het verschrikkelijk dat het allemaal zo snel is gegaan.
Maar je kan jezelf niets verwijten want meer dan de kruik,het 's nachts opstaan en naar de DA gaan kon je gewoonweg niet doen.
Veel sterkte en toch ook veel plezier met je nieuw valkje !
Hou ons op de hoogte !

Groetjes
Guinevere

Tara

Hee Tessa wat erg zeg :(.

Jeetje, een verkleind hart.. Hoe zou dat komen.. Misschien door incest? Nou ok.. Jammer.. Maar wel mooi dat je een nieuwe er bij hebt zeg :-). Wat is zijn mutatie?? Ik ben benieuwd naar foto's :-).

Groetjes, Tara

Marianne

Hoi Tessa,

Ik lees nu pas wat er met Izzy is gebeurd.
Wat verveeld nou, en weet je misschien de oorzaak van een verkleind hart? (kunnen wij ook weer wat leren)
In iedergeval veel sterkte met het verlies maar dat wordt vast een zeker een beetje verzacht door Mormel.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

andre28

Hoi, heel veel stekte om het verlies van izzy.
Maar naar welke DA ben je gegaan?
Zo te lezen is het een persoon die het hart op de juiste plek heeft.
Zomaar een nieuw jong valkje, dat noem ik echt een spontaan iemand die dat doet.

Irene

Ach, ik lees het bericht nu pas! Wat sneu van Izzy.
maar wat lief van Mormel. Hopelijk verzacht dt de pijn en het verdriet een beetje!!!
grooetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

valkje-jacco

Jeetje.... wat erg. maar toch goed want anders werd je nog vaker geteroriseerd...
ben benieuwd naar de foto's

groetjes: mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)