10 mei 2025, 00:12:12

waarom schreeuwen?

Gestart door cym, 19 augustus 2005, 16:46:02

« vorige - volgende »

cym

Hallo Iedereen,

Ik heb sinds kort een pop lutino valkparkiet, bij mensen weggehaald, omdat deze hem kwijt moesten ivm de vakantie..
Alleen in de kooi hoor je haar niet, bij ons in de voliere samen met kakariki's hoor je haar ook niet...
Ik heb haar ff bij mijn ouders in de voliere gezet, deze hebben verder nog geen vogels in de voliere..
Dus de valk er alleen in, nu laat ze haar goed horen door panisch te schreeuwen.

Komt dat doordat ze alleen in de buitenvoliere zit ??? en niet tegen zo'n grote ruimte kan???

In een klein kooitje hoor je haar helemaal niet..

wat is het probleem ?????

Rianne

Ik denk dat je het zelf wel een beetje weet. Bedenk je maar eens dat jij in je eentje in een grote zaal zit met helemaal niemand! Dan voel je je niet op je gemak.
Kan ze niet in de kooi blijven totdat er andere vogels in de voliere zitten?

cym

Hoi,

De vogel waar ik het over heb, is ooit gevonden, dus weet niet wat haar verleden is..
Ze kan ook heel bang reageren op handen, je kan der niet zomaar beet pakken want dan hangt ze gewoon in je vinger en laat dan ook niet meer los..
Kan ik het beste er nog een valk in dit geval een man bijzetten?
en ze dan met z'n 2en in de buitenvoliere doen?
Ze zit nu binnen ( bij mijn ouders thuis) en daar heb ik der even geobserveerd, maar dan is ze heel vladderig/ overdreven.

wat verder te doen?

Rianne

Dat is het nadeel als je het verleden niet weet. Misschien is het wel een echte voliere vogel? Omdat het bij de kakarikies wel goed ging. Je zou er een valkje bij kunnen doen, misschien al een wat oudere.
Het geslacht maakt niet uit maar als je geen kleintjes wilt kun je best een van het zelfde geslacht erbij zetten.

cym

Hoi,

Kan het dan zijn dat ze ophoud met schreeuwen?  ;D
het is jammer dat ik de achtergrond niet weet van het beestje,
wat ze al niet meegemaakt heeft..
Ik zal proberen om er een mannetje bij te zetten en zien wat ze dan doet?

Ik doe mijn best... ;D

Rianne

Het kan ook door verveling komen, dus zorg voor voldoende speeltjes en afleiding.