14 mei 2025, 03:22:17

wat moet ik doen?

Gestart door marielouise, 20 augustus 2005, 09:57:49

« vorige - volgende »

marielouise

hoi,
ik heb misschien wat veel vragen, maar ik wil mijn valkjes zo goed mogelijk verzorgen.

Mijn popje heeft gisteren haar 4 e eitje gelegd, en haar eerste eitjes precies een week geleden.Ze broed ze buiten haar nestblok uit, broed er heel veel op!
Je zou dan in het eerste eitje al adertjes moeten zien, ik zie alleen maar een geel vlekje , maar wat mij wel opvalt dat de eitjes iets groter worden.
de andere drie eitjes zie je ook nog niets.
Wat moet ik doen?
moet ik de eitjes gewoon laten liggen, en hoe lang.

groetjes marielouise

Riny

Hallo Marielouise
Waar verblijven jou valkjes binnen of in een buitenvoliere?
Als ze binnen zitten hoef je niets te doen,grote kans als je de eitjes gaat verleggen dat ze ophouden met broeden.
Maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat de gelegde eitjes groter worden ???.
En wat dat schouwen betreft ik zou mijn valkjes even met rust laten en over een dag of 5 nog eens schouwen.
Als dan blijkt dat ze niet bevrucht zijn leg je er nepeitjes voor in de plaats.
Groetjes Riny :D :D :D

Kirsten

Hoi Marielouise,

Meestal kan je met een dag of 5 als het eitje bevrucht is inderdaad adertjes zien. Zo en zo zal je de eitjes moeten laten liggen totdat ze uitgebroed is. Doe je dat niet dan zal ze geen voldoening hebben en blijven leggen.
Maar begrijp ik goed dat alleen je popje broed?
en buiten het broedblok is dat op de grond buiten? of binnen?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Lin

Hey,

Hier op deze link kan je de ontwikkeling van het ei zien.

http://animalscience.ucdavis.edu/research/parrot/d/d.htm

Oh ja je kan ook je vragen in 1 topic stellen hoor dan telkens een nieuwe te openen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

marielouise

hoi,

mijn valkjes zitten binnen, en waar kan ik die nepeitjes dan halen.

alleen mijn popje broed, het mannetje toont geen intresse.
het broedblok hangt buiten aan de kooi.Ze kunnen via het deurtje zo in het broedblok.
Hoe lang broed zij erop, en gaan de eitjes niet rotten.

groetjes marielouise

Lin

Hey,

Je kan de eitjes meestal wel bij elke dierenwinkel halen. en haal er dan wel een stuk of 5. Andrea vertelde in een ander topic dit:

"Een echt eitje is ongeveer 2,4 cm lang en 1,9 cm breed (op het breedste punt)."

zij broed er ong. 3 weken op en gaat dan zelf weer weg. De nepeitjes kunnen niet gaan rotten.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)