15 mei 2025, 07:21:23

wipwappers

Gestart door denico, 18 augustus 2005, 15:09:29

« vorige - volgende »

denico

hoi hoi,

Onze valkjes hebben ongeveer een maand geleden uitgevonden hoe leuk wipwappen kan zijn  ;D
Ik vraag me alleen een aantal dingen af:
- hoe vaak doen ze het gemiddeld? Die van ons zitten
  namelijk wel vijf a zes keer per dag op elkaar  ???
- is het altijd mannetje x vrouwtje of proberen man x man
  (vrouw x vrouw) het ook wel eens te doen? Een soort van
  oefenen zullen we maar zeggen.
- het zijn broer en zus, dus we willen geen jongen van hun.
  Hoe pak ik dat het beste aan als er eitjes komen. Ik dacht
  zelf aan nepeitjes, maar hoe groot moeten deze zijn. Ze
  hebben overigens geen nestkastje. Ik heb gelezen dat dat
  juist tot eitjes leggen uitlokt.

Alvast hartelijk dank voor de reacties die er hopelijk zullen komen!!  :)

groetjes denico en Jack (nu Jacqueline) en Pacific (kan ook wel voor een mannetje)

denico

Nog even ter extra informatie, we hebben ze in april gekregen, toen konden ze net zelfstandig eten. Dus ik vermoed dat ze tussen de 7 en 9 maanden zijn, helemaal zeker ben ik er niet van, ze zijn niet geringd namelijk. Wel hebben ze al een eerste rui gehad.

Groetjes Denico

Rianne

De grootte van de nep eitjes zou ik zo gauw ook niet weten, maar dat is wel de beste oplossing op dit moment.

Lin

18 augustus 2005, 18:53:57 #3 Last Edit: 19 augustus 2005, 20:06:16 by Lin
Hey,

zeker vervangen dan, en andere poppen of mannen doen het ook wle maar niet lang. Links bij kweken kan je fotos zien van nepeieren zijn ongeveer 2/3 cm groot.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

denico

Bedankt voor jullie reactie,

De eitjes vervangen lijkt mij ook het beste, gelukkig hebben ze nog geen eitjes gelegd. Lin door jou reactie heb ik nog een vraag gekregen. Hoe lang duurt zo'n wipwap-momentje? Als het serieus is bedoel ik.

Groetjes Denico

Lin

Hey,

bij mij tot 2 minuten. Maar ook vaak 1 minuut.

Groeten, Lin

Andrea

Hoi Denico,

Een echt eitje is ongeveer 2,4 cm lang en 1,9 cm breed (op het breedste punt). Ik heb zelf ook nep eitje gebruikt toen ik geen nestje wilde en het werkt prima. In de wat grotere dierenwinkels zijn nepeitjes van diverse maten te verkrijgen. Dus opmeten met een liniaal welke het dichtst qua maat in de buurt komt.

Het is inderdaad zo dat een nestkast het broedgedrag bevordert, maar je hebt altijd van die eigenwijzen die ze zo op de bodem van de kooi leggen.

Groetjes Andrea

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

denico

hoi hoi,

Dan is het toch een serieuze zaak tussen die twee van ons  ;) een gemiddeld wipwap-momentje duurt bij hun ook al gauw 1 a 2 minuten.
Bedankt voor de tips over eitjes, mocht het zover zijn dan zal ik ze zeker vervangen, want het lijkt me geen goed idee om nazaten van broer en zus op de wereld te zetten.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Denico

Lin

Graag gedaan.

Gelukkig wist andrea de exacte maten, leer ik ook weer wat.

Groeten, Lin