10 mei 2025, 02:32:20

Welke mutatie is dit ?

Gestart door birdyboy, 17 augustus 2005, 19:20:02

« vorige - volgende »

birdyboy

Hallo ik dacht eerst dat het een witmaskercinnamon was, maar hij is niet licht bruin maar licht grijs.
Hij heeft geen rode ogen maar echte zwarte.
Zou dit een dominantzilver kunnen zijn ?
Of bestaat er ook zoiets als pastelgrijs ?
Het is de vogel in het midden, links ervan zit een cinnamon, rechts en daarboven zitten een witkopbonte en een witkopbontgeparelde die beiden duidelijk veel grijzer zijn.

Wie weet hier meer over

Ludo

Rianne

Is het geen gewone witmasker? :)

Lin

Zilver en fallow kan niet dan waren het rode ogen geweest. Pastel weet ik niet. Maar lijkt mij een gewone witmasker man.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ludo

Dan ben je toch verkeerd ingelicht.
Recessief zilver heeft rode ogen.
Dominant zilver heeft zwarte ogen
Dan bestaat er ook nog pastel
Waarschijnlijk is het of een pastelwitmasker of een dominantzilver of nog iets anders ??? maar zeker geen gewone witmasker

Lique

18 augustus 2005, 15:19:15 #4 Last Edit: 18 augustus 2005, 15:33:34 by Lique
hoi ludo,

dit is geen zilver of (gewone) witmasker, maar dit lijkt mij meer een witmasker cinnamon man.
Recessief zilver en fallow valkparkieten hebben rode ogen.
Dominant zilver valkparkieten hebben geen rode ogen, alleen zijn deze in nederland nog niet gezien. Deze mutatie komt vn in amerika voor.

groetjes lique

Marianne

Ben dan wel benieuwd hoor.
Volgens mij is het ook een gewone witmasker man, hij ziet er hetzelfde uit als mijn Dobey.
Iets lichter grijs dan de wildkleur mannen hier maar verder niets speciaal.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lin

Ik dacht ook dat het een gewone was  ???

Rianne

Witmasker cinnamon zou dan niet kunnen omdat hij juist geen rode ogen heeft.

Lin

cinnamon is juist zwart Rianne.

birdyboy

Hallo iedereen, bedankt voor de reakties.
Het is geen cinnamonwitkop, want hij is niet bruin maar grijs
Het is geen recessief zilver of fallow want hij heeft geen rode ogen.
Schiet dan nog over een dominant zilver of een pastel, want die hebben zwarte ogen.
Hij is van 2004 en vol op kleur.
In de nieuwe foto's zie je hem naast een "normale" witmasker en naast een cinnamon.

Ik ben benieuwd

Theetje

Hoi,

Tja moeilijke hoor. Mijn Frans ziet er ook zo uit. Ook meer grijs dan bruin, maar toch echt een cinnamon witmasker.

Ben benieuwd.

Groetjes

Theetje

Lin

Is er niet over cinnamon gekweekt? Ik ken wel meer valkjes die lichter zijn en niet cinnamon..

carco

Ik heb hier 2 cinnamons zitten :een gewone en een geparelde witkop. Als ik die naast elkaar zet hebben ze ook een totaal andere kleur. Ik denk toch dat het een ''gewone'' cinnamon witkop is.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

birdyboy

Hallo Caroline,

heb je geen foto van de twee naast elkaar ?
zit er in de cinnamongepareldewitkop ook absoluut geen bruin, maw is die lichter grijs ?
Bij mij zit er echt niks van bruin in die vogel.
Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen die zelf een dominant zilver of een pastel hebben, want zo kunnen we blijven gissen.
Toen de eerste fallows er kwamen dachten ze ook dat het een mislukte cinnamon was, net als de geparelde een mislukte bonte was.
bedankt voor de input.

birdyboy

Hallo iedereen,

bedankt voor de reakties op valkparkiet en marktplaats.
ik ben er eindelijk uit.
Het is geen witmasker (donkergrijs)
Het is geen witmaskercinnaon (lichtgrijsbruin)
Het is geen recessief zilver (rode ogen)
Het is geen dominant zilver (donkere bek en poten)
Het blijkt een witkop grijs pastel te zijn. (bleke bek en poten)
Hierbij een uittreksel uit de standaard die iemand mij toestuurde.
Groeten
Ludo
WITMASKER GRIJS PASTEL MAN.
Kop, kuif en masker:
Masker wit, zich uitstrekkend vanachter de inplant kuif, met een gelijkmatige boog om het oog en de
oorstreek, via de hals naar de keelstreek. De kuifveren zijn wit. aan de toppen van de kuifveren
bevindt zich nog een minimum aan melanine zowel in de baarden als in de schacht. Vanaf de kruin
naar de achterkop, zilvergrijs geleidelijk via de nek uitlopend in de muisgrijze dekkleur.
Vleugels:
De vleugeldekbevedering is egaal muisgrijs. De grote vleugelpennen zijn aan de buitenvlag zilvergrijs
en aan de uiteinden en de binnenvlag muisgrijs. Op enkele mm afstand van de buitenste vleugelrand,
loopt vanaf de vleugelbocht tot aan de slagpennen, een ± 2 cm brede helder witte band, welke aan de
onderkant scherp afgescheiden is.
Lichaam:
De borst vanaf het masker, buik, flanken en anaalstreek egaal zilvergrijs. Mantel muisgrijs van een
zelfde nuance als de vleugeldekbevedering. Stuit zilvergrijs.
Staart:
Bovenstaartdekveren zilvergrijs. Onderstaartdekveren zilvergrijs.
Bovenkant grote staartveren zilverwit met een grijze schacht. Onderkant grote staartveren muisgrijs.