28 maart 2024, 18:28:54

Zwarte Ontlasting!

Gestart door Lin, 17 augustus 2005, 10:37:57

« vorige - volgende »

Lin

Hey kristen

Vrijdag 13:15 heb ik een afspraak a'dam ! Gelukkig ik kan terecht, heb afspraak voor ontlasting en voor de plekken op de rug en vleugels van de pop. dus de houtskool eruit halen?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Hey Lique,

Ik had ook al in spoed getypt.
Vrijdag 13:15 heb ik een afspraak a'dam ! Gelukkig ik kan terecht, heb afspraak voor ontlasting en voor de plekken op de rug en vleugels van de pop. Nu had kirsten het over de houtskool, dat eb ik omdat wij dat hier niet zonder hebben. Maar ik lees nu dat dat ook de oorzaak kan zijn? Dus de houtskool inde grit niet meer geven? Maar alleen maar maagkiezel?Ik geef ze dat al 2 jaar bijna. Ik zal dat wel weghalen. en ik geef nog wel zonnepitten, maar ik had en zak gekocht en daar waren meer zonnepitten dan zaaad. Nu meg ik het meng alleen zaadjes. Maar ik ga nog op zoek naar voer waar het een goede verhouding heeft. En ik ga opzoek naar pellets of ander voer met zaadjes.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

gelukkig kan je zo gauw terecht.
het is ongetwijfeld niet goed om grit met roodsteen en houtskool te geven, alleen ik betwijfel of dit de oorzaak is van de donkere ontlasting.
Zeker omdat je het al zo'n lange tijd geeft.
je zou een zak parkiet grof kunnen mengen met een zak parkiet zonder zonnepitten. Dan ligt de verhouding wat beter.

groetjes lique

Lin

Hoi Lique,

Ik let nooit op de ontlasting. Meestal ververs ik best vaak zodat het bijna niet opvalt tussen de bodembedekking. En ik ga even opzoek naar dat voer wat je zei.Ik gebruikte eerst parkietzenzaad van kenner met zonnepitten. Sinds een half jaar wat anders met heel veel zonnepitten en dat mengde ik met een grote zak van kenner zonder pitten.

En ik ben heel blij dat ik terecht kan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten op haar werk

Hoi lin,

Als je dat lukt zou ik dat wel proberen ook eventueel de roodsteen eruit, maar ik vind eerlijk gezegd vrijdag wel wat laat. Als ze vandaag die rare ontlasting blijven houden zou ik denk ik eerder handelen en desnoods opsturen ofzo. Bruin en zwart is niet goed.
Eten ze wel goed? Ik zou desnoods een vitamineshot maken.
Lekker eivoer rullen en met een beetje roosvicee ofzo.

succes en ik hoop dat het snel weer goed gaat
Groetjes
Kirsten

ps Ik heb je topic over kale plekken bij je lutino niet erg gevolgd, maar ik begrijp dat dat nog niet minder is?

Lin

Ja ze eten wel goed. Weet niet hoe ik het moet oplossen met de grit en maagkiezel met al dat kleine houtskool. Ze eten wel goed. Ik ga vandaag goed in de gaten houden of de ontlasting zo blijft. eivoer zal ik ook nog even mengen met roosvicee en ik gooi nog wat vitaminedruppels in het water. Maar ik denk dat het niet aan de vitamines ligt. Lique heeft trouwens in het topic bij ziek gereageerd.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valerie

Ik geef ook geen zonnebloempitten in de voeding. Ik vind daar persoonlijk te veel inzitten, dus geef ik gewoon grof parkietenzaad. Wel heb ik apart zonnebloempitten en geef die regelmatig zo uit de hand. Daar zijn ze gek op.
Die ontlasting lijkt mij idd ook niet erg goed.  :o
Wat ik destijds deed, toen het hier te waterig was, was gewoon A4 papier onder in de kooi. Ik heb daar dan ook een stukje van afgehaald en naar Feld opgestuurd. Met een handdoek lijkt me zoiets moeilijker. En ik denk niet dat gewoon wit papier schadelijk is, of wel??

Ik hoop dat het niet te erg is! Sterkte!



Lin

Hey Valerie,

De ontlasting is niet waterig anders wist ik waarschijnlijk de oorzaak wel. Maar mijn moeder kan testen door energie van mensen of dieren. zij gaat ook even kijken of zij wat kan vinden. Ik heb gewoon bodembedkking eronder gedaan. Ik ga toch naar de DA dus opsturen hoeft niet dan.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten op haar werk

Hoi lin,

Ik heb het gelezen, houtskool was het eerste waar ik aan dacht omdat het ook samen met roodsteen het maag/darmstelsel beinvloed. Verder zorgt enkel houtskool echt voor zwarte ontlasting, maar dan moeten ze inderdaad wel juist dat gegeten hebben. Wat Lique ook zegt inderdaad is dat ze dit al twee jaar gebruiken en nooit eerder problemen hadden.
Goed in de gaten houden en ik hoop dat je ook een antwoord krijgt op het probleem met de kale plekken van ayla,

Groetjes
Kirsten

Lin

Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontlasting en vrijdag van het bezoek aan de DA.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Mijn moeder heeft het valkje getest via de energiebanen. (lang verhaal) Ze zegt toch houtskool en dan nog schimmelinfectie en mineralentekort. we zullen het vrijdag wel horen.

Wat zijn jullie ervaringen met de dierenkliniek in a'dam die links staat bij dierenartsen? En wat zou ik ongeveer kwijt zijn?

dit topic mag weer verplaatst worden of samengevoegd met mijn topic zwarte ontlasting in ziek.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

Hoi Lin.
Ga je naar de Wetering kliniek of die in Amsterdam oost? Ik ben al een paar keer in Amsterdam oost geweest en ben altijd goed geholpen daar. De prijzen vielen mee, behalve toen ik Frankie liet testen op papagaaienziekte, maar ja, dat komt denk ik doordat ze de test ergens anders laten uitvoeren... Gewoon consult kostte geloof ik iets van 20 euro (ik was toen wel met twee vogels). Maar het is alweer een tijdje geleden dat ik naar de DA moest (gelukkig) dus precies weet ik het niet meer.
Ik hoop dat je antwoorden krijgt op al je vragen.

Succes! Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

Ik had die andere helemaal niet gezien  :-\. Ik ga naar Amsterdam Oost. en ik ga voor de zekerheid ook met twee vogels heen. Bedankt voor je antwoord!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Ik heb ze samengevoegd voor je. Succes bij de dierenarts...

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)