17 april 2024, 01:19:25

Zwarte Ontlasting!

Gestart door Lin, 17 augustus 2005, 10:37:57

« vorige - volgende »

Lin

Ik heb even weer naar de ontlasting gekeken van mijn valkjes. De ene is bijna zwart en de andere groen. Hoe kan het nou eigenlijk zwart zijn geworden? Volgens mij is zwart toch dat de binnenkant aan het verteren is? Ik zal even een afspraak maken met een DA. Hoelang ze het hebbenw eet ik niet. Meestal is het nog erger gemengd.

Hier is de zwarte ontlasting te zien.


Zal ik ze beiden meenemen naar de DA?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik heb een topic gemaakt bij ziek. Maar misschien is het wel spoed?

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12148.0.html

Kan ik nu alvast wat doen? Ze ogen beide wel gezond!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

Hoi Lin,

Zwarte ontlasting is nooit goed. Het kan vele dingen betekenen, maar het is zeker dat dit onderzocht moet worden.
Zijn de vogels ook mager?

groetjes lique

Lin

Alleen de vader. Alleen die is niet tam dus die kan ik niet wegen. Ze eten beide wel goed. Kan dit ook de kale plekken verklaren onder de vleugels en op de rug bijde pop? Ik ben bezig met vervoer te regelen! Maar ze eten ook geen fruit en groente bijna wel peterselie enzo. Maar overschakeling naar ander voer kan dat ook?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten op haar werk

Hoi Lin,

Hebben ze iets anders te eten gehad, somige voedingstofen kunnen ook voor een donkere ontlasting zorgen.
en je hebt grit/kiezel zonder houtskool?
Zolang ze gezond ogen zou ik me niet direct zorgen maken.
Krant in de vogelkooi, zodat je het goed in de gaten kan houden.

Ik had pas ook iets gevonden wat goed ervoor was,. ga even kijken of ik het hier op m´n werk op internet nog kan terugvinden.

Groetjes
Kirsten

Lin

Dat was dit topic

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,11933.0.html

Ik denk mede een vitamine tekort.. druivesuiker is zeker niet nodig? vitamindruppels?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lique

17 augustus 2005, 11:00:14 #6 Last Edit: 17 augustus 2005, 11:03:53 by Lique
hoi lin,

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de kale plekken. Je zou een uitstrijkje kunnen laten maken voor infecties. een lutino is over het algemeen wel minder bevederd, alleen kale plekken horen ze niet te hebben.

ik denk toch dat het beter is om te wegen. desnoods in een handdoek, dan is het zo gepiept.
het kan inderdaad te maken hebben met het overschakelen van het voer. misschien vinden ze dit voer minder lekker en eten ze er nauwelijks van. dat zou je kunnen voelen aan het borstbeen, of deze uitsteekt of niet.

mijn Noah besloot een paar jaar geleden spontaan te stoppen met eten, ook zij had deze zwarte ontlasting. Ze was zich van binnen al aan het verteren. Ze woog niet veel meer, maar door haar meerdere malen per dag te handvoeren is ze er weer bovenop gekomen, en ze is gelukkiger ooit sinds ze in de voliere zit.

groetjes lique

Lin

Ze hebben nu voer oznder zonnebloempitten. ik moet nog opzoek naar pellets of ander voer wat niet bestaat uit alleen maar zaden. Het groenvoer is niet erg gewild. Ik heb wel houtskool erin omdat ik dat nergens hier kan krijgen zonder. Maar dat hebben ze al 2 jaar. Niet meer geven? Hebben ze een vitaminetekort?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik denk dat je ze meteen iets moet geven wat ze erg lekker vinden... vochtig eivoer of een broodje? Zodat er in ieder geval iets te verteren is.

Lin

Ze wegen 120 !! en 100 gram. dat vroeg Lique net in het topic wat ik als eerste opende.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Dat is op zich geen verkeerd gewicht, alleen weet je niet wat ze hiervoor wogen.

Lin

Wel erg moeilijk wegen. Maar de pop weegt  120 !! en de man 100 gram. de man heb ik een doek gewikkeld dus ik hoop dat ik het goed gewogen heb. De pop heeft net een bruin witte ontlasting laten vallen. Ik zal nu even een handdoek onderin leggen, of is papier beter op de bodem? Papier eten ze toch op?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten op haar werk

Hoi Lin,

Hebben je meerdere keren zwarte ontlasting gezien, of was dit éénmalig? Door houtskool, word de ontlasting donker tot zwart (denk maar aan jezelf als je norit gebruikt).
Misschien zag je net die ontlasting? of ligt er meer en is het al langer zo?
Ik heb waarschijnlijk hetzelfde voer als jij hebt,. Je kan wel zonnepitten apart geven, maar een vitaminetekort zou ik niet gelijk aan denken hoor. Bij zulke gewichten en geen ziektebeeld zou ik het denk ik nog een paar uur aankijken.
Informeren bij Feld kan altijd, maar vermeld dan wel dat er houtskool in hun grit zit.
Het gewicht van een valk ligt gemiddeld op 80-100 gram, dus die van jou zijn helemaal goed :D

Ik snap dat je geschrokken bent, het zit jou even niet mee deze dagen.

Groetjes
Kirsten

ps ik ben nog aan het zoeken voor je, maar kan het zo snel niet vinden :-\ thuis heb ik het allemaal opgeslagen maar hier moet ik zoeken..

Lique

hoi lin,

ik las net in een ander topic dat je geen zonnepitten geeft?
ik raad je wel aan om deze te geven, deze hebben ze wel degelijk nodig.

het gewicht is prima.
maar onderzoek zal ik je wel aanraden.

groetjes lique