11 mei 2025, 11:53:27

extra valkje

Gestart door nancypat, 11 augustus 2005, 19:07:16

« vorige - volgende »

nancypat

Hallo iedereen,

Wij hebben zelf al 4 jaar een valkje in huis, hebben we gevonden (was aan het rondvliegen in de tuin).
Dit is een tamme en lieve vogel.
Nu staat er op ebay een vogelkooi te koop en je krijgt er de vogel "gratis" bij en op de foto is een valkje te zien, maar als ik het aan de betrokken persoon vraag, weet hij geeneens of het een valkje is en hoe oud hij is.

Ik ben er echter zeker van dat het een valkje is, zou het mogelijk zijn na een aantal weken om dit valkje bij ons valkje in een kooi te zetten (ons valkje is wel al tam en dat blijkbaar niet).

Alvast bedankt om te antwoorden.
Groetjes,
nancy

saskia_w

hoi :D
na qwarantie kun je ze met de kooien naast elkaar laten wennen dan heb je evenveel  kans als bij een tamme dacht  ik  maar of je de andere tam krijgt is de vraag ook moet de kooi groot genoeg zijn anders zitten zo opelkaar :P

groetjes saskia ;D

Pull the bow of Live and shoot.
Faster than love...
Faster than sadness....
Before you get caught up
In confusion...seize your path.

If you stand still for Even a moment,
Unanswered questions
will catch up to you.
----------------------------------
Don't go...
Don't leave.
Stay close to my heart.
I will carry on your name.
I will finish...

Joke

Hoi Nancy,

Ik zou ze eerst rustig aan elkaar laten wennen en even in quarantaine houden ivm ziektes die ze over kunnen brengen als dit valkje dat misschien bij zich draagt.

Het laten wennen is denk ik wel nodig omdat je al 4 jaar één valkje hebt en die helemaal gericht op jullie is en het nieuwe valkje waarschijnlijk een beetje als een indringer ziet en het een raar wezentje vind  :-\. Laat ze rustig aan elkaar wennen en zet ze niet al te snel bij elkaar maar wacht gewoon af hoe het gaat. Sommige valkjes zijn na een aantal weken al lief tegen elkaar maar bij andere valkjes kan dit maanden duren.
Je weet natuurlijk ook niet hoelang dat valkje al alleen zit en of die gewend is bij andere valken te zitten.

Als het andere valkje nog niet tam is en al wat ouder is het denk ik wat moeilijker om het goed tam te maken. Wat wel goed mogelijk is is dat het andere valkje jullie valkje na gaat doen en dus ook bij je komt zitten en op je hoofd durft te landen etc etc.

Je zult misschien iets meer tijd en moeite moeten steken in dat valkje maar als je het heel graag wilt hebben en er helemaal dol op bent zou dit geen probleem moeten zijn en kun je er ook heel veel plezier aan beleven  ;D

Liefs,
Joke

nancypat

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie antwoorden, we gaan vandaag het valkje halen.
Ik heb het gekocht via ebay, het was iemand die inboedels opkoopt (kasten en dergelijke) en toevallig was daar nu een kooi met een vogel bij (ocharme) niemand wou hem!
Ben benieuwd!

Groetjes,
nancy

Riny

Hoy Nancy
Ik wens je veel succes en laat je ons een foto zien als je hem /haar thuis hebt??
Groetjes Riny :D :D :D

hippysuus

Nou ik weet zeker dat dit valkje het bij jullie veel beter gaat krijgen als ie het nu heeft. Want iemand die niet eens weet hoe oud hij is of dat het een valkje is ::)

Ik wens je veel plezier met de nieuwe aanwinst, en nu maar hopen dat ze met elkaar kunnen opschieten!!

nancypat

Hallo iedereen,

we zijn zondag het valkje gaan ophalen.

Ik laat hem eerst nog wennen aan zijn nieuwe kooi en zijn omgeving, voor ik hem los laat vliegen.

Kan iemand me uitleggen hoe ik een foto kan bijvoegen

Groetjes,
nancy

Lin

Hey,

Hier staat alle informatie over een foto uploaden.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/helpupload.htm

en op deze link staat een programma waar je fotos kan verkleinen. succes

http://www.showyourphotos.com/photoresizer_free.html

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)