8 mei 2025, 14:07:18

Happen

Gestart door Chica1984, 17 augustus 2005, 21:47:56

« vorige - volgende »

Chica1984

Ik heb de valkjes vaak op de schouder, maar sinds een weekje ofzo hapt Panter naar me als ik hem wil aaien.
Poema hapt absoluut niet en buigt juist zijn koppie zodat ik hem in zijn nek kan kroelen en geeft me koppies als een katje, als ik ophoudt als teken dat ik door moet gaan.
Maar het gaat om Panter. Waarom hapt hij zo? Hij legt zijn kuif ook helemaal plat en maakt een aggressief geluid erbij. Als ik Poema kriebel met 1 vinger en de andere zijn in de buurt van Panter, dan hapt hij ook als en als ik jeuk heb van hun gekriebel in mijn nek en even krab, dan begint hij ook zo aggresief te happen. Nou is zijn snavel nog niet zo groot, maar ik ben bang dat dit straks gewoon keihard bijten word.
Ik heb wel geprobeerd om hem, als hij hapt, gewoon op de grond te zetten en hem daar te laten zitten met een foei, niet bijten. Hij loopt dan heel snel op me af en wil dan via mijn voeten omhoog klimmen, maar die til ik op en negeer hem. Ook heb ik geprobeerd om hem in de kooi te zetten als hij weer es hapte, ook na een waarschuwend foei. Ik negeer hem dan ook. Maar hij blijft aggressief happen.
Ik ben ff leeg en weet niet hoe ik hem dit het beste kan afleren. Wie van jullie heeft een idee?

bobbie

Hoi,

Vervelend is dat joh. Ik weet het ook niet zo gauw.

Je zou weer bij het begin van opvoeden kunnen starten en hem vooral wat lager houden als ie bij je zit, op je hand voor je borst bijvoorbeeld. Je kan ook aaien met je neus, misschien vind ie je hand eng.

Is er een tijd geweest dat ie het niet deed? Dat ie aaien gewoon toeliet?

Succes in ieder geval.

groetejs, Nel :)

Chica1984

Hij deed het eerst ook absoluut niet. Dit is pas sinds een weekje of twee ofzo. Hij knabbelt wel liefkozend als je een wang naar hem keert of neus of mond. Dan is hij de liefste zelf. Hij hapt ook alleen als hij op de schouder zit. Hij wil zo graag bij me op de schouder zitten dat hij zelfs vanaf de vloer op mijn voeten en dan via mijn kleding zelf naar boven klimt.
Als ik hem aai, terwijl hij in de kooi zit, dan buigt hij net als Poema zijn koppie zodat ik hem met de vingers kan kroelen.

En ook als hij op tafel zit ofzo, geen probleem. Hij hapt alleen naar mijn vingers als hij op mijn schouder zit.