Tommy en Mupke en Suus! En heeeel veel foto's :)

Gestart door hippysuus, 13 augustus 2005, 19:45:44

« vorige - volgende »

Lin

Hey

bij werkt de link niet!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

15 augustus 2005, 15:36:20 #16 Last Edit: 15 augustus 2005, 15:40:03 by hippysuus
jaaaa stom, het moet www.goedkoperkanniet.com zijn...sorry!!

Ik zal je zeggen, ik heb mijn twee valkjes gehaald bij de parasol in Vlodrop. Het is een specialzaak maar ze hebben er vooral veel vogels en ook veel verstand van vogels.

Ik heb hem gewoon gebeld en als hij nieuwe valkjes gaat halen die net van het blok komen (en die je dus nog tam kunt maken!) dan belt hij je op en kun je komen uitzoeken welke je wilt hebben.

Het is natuurlijk geen kweker maar hij haalt zijn vogeltjes wel weg bij mensen die volieres hebben en jonkies hebben gekregen. Tommy heb ik gehaald bij iemand hier in de buurt van Roermond die normaal dus zijn jonkies naar Vlodrop bent net voordat ze naar Vlodrop zou gaan  ;D

Ja ze hebben daar inderdaad goedkope en mooie kooien! Ik ben ook heel blij dat ik dat adresje heb gevonden.

Maar goed, nieuwe kooi of niet...moet je deze foto zien...met zijn drieen in de oude kooi, zucht. Komt vast door de bodembedekking, dat zijn van die zakjes met bosgrond bedekking erin. Ruikt echt heerlijk en ze vinden het zo lekker om er in te scharrelen en aan de takjes te knabbelen! De oude kooi is nog in gebruik voor Ozzy omdat ie nog niet tam is.


Weet je Lin, voor ik deze laatste twee valkjes heb gehaald had ik in Belgie een jonkie opgehaald, ook een geparelde lutino. De man vroeg er 50 euro voor maar het beestje zag er slecht uit en had last van allerlei ongedierte. Tegen beter weten in toch maar gekocht omdat ik hem zo graag een beter leven wilde geven en hij was zo ontzettend lief...maar na 5 dagen is ie dood gegaan en die man wil nergens op reageren >:( en toen heb ik dus deze twee in Vlodrop opgehaald.

bobbie

15 augustus 2005, 15:53:52 #17 Last Edit: 15 augustus 2005, 16:11:21 by bobbie
Hoi Suus  ;)

Leuke valkjes heb je. Mooie kooi ook.

Ik raakte even in de war: je had het ineens over Ozzy. Ik dacht: Ozzy, wie is Ozzy nou toch? ???

Maar Ozzy is Oscar toch? Heb ik het nu goed :-[ ::) ;)

groetjes, Nel

Rianne

Hoi,
om nog even terug te komen op die 'knik' bij Ozzy's (Oscar's) staart, het kan zijn dat hij zijn evenwicht nog niet helemaal gevonden heeft. Tiara zit ook nog wel eens zo.

hippysuus

15 augustus 2005, 16:06:51 #19 Last Edit: 15 augustus 2005, 16:09:52 by hippysuus
Hoi Nel,

Je mag ook Suus zeggen hoor ;) haha geeft niet, er zijn hier ook zeveel dagboeken en verhalen dat het soms wel moeilijk is om alles uit elkaar te houden.

Ozzy is inderdaad Oscar..iemand vertelde me eens dat er bij vogels altijd een I in de naam moet zitten omdat ze dat kunnen uitspreken. Gezien Oscar een mannetje is (ik weet het bijna zeker) zal Ozzy wellicht makkelijk zijn dan Oscar...hmm als ik me nu voorstel hoe hij Ozzy zal zeggen... :-* onweerstaanbaar.

Ik ga eens kijken of ik ze nu kan vangen, ze zitten alledrie op de lamp...bij 2 is het geen probleem maar mijn wizard of ozzy ;D heeft er niet zoveel zin in!

Bedankt Muppet, het is dus nog gewoon het jonge van Ozzy waardoor zijn ruggetje soms een knik heeft? Als ie op de bodem zit heeft ie het inderdaad niet.

Ik maak me nog wel steeds een beetje zorgen om Billy, ook al oogt ie en gedraagd ie zich niet ziek.

Het linkerneusgat heet de neiging om steeds een heel klein beetje te bloeden (echt heel weinig hoor) hij niest dan wat, schud met zijn koppie en krabt met zijn pootje.

Hij/zij krijgt nog wel een beetje antibiotica in het drinkwater dus ik hoop dat het daarmee weggaat. Wellicht komt het nog van de verkoudheid.


Lin

Hey,

Ik heb even op je topic over de staart gereageerd. en 50 euro voor een lutino?? Jeetje ik ken niemand die dat vraagt. Ik vraag altijd 35/30 voor een geaprelde pop of een lutino man.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Mijn musketiertjes zijn helemaal klaar voor de nacht zoals je kunt zien...ik heb ze nu maar even in hun kooien gezet  :)

Op deze foto is goed te zien hoe klein Ozzy nog is tegenover de andere 2.

Helaas is er ook goed op te zien hoeveel gaten er al in het kamerscherm zitten..zucht...eerste knabbelde er eentje aan, gisteren 2 en sinds vandaag is het een gedeelde hobby van allemaal.

Ik verwacht over een jaar nog maar een heel klein schermpje te hebben staan. :-\


Petra op het werk

Ha Suus,

Ik ben toch ook maar eens bij je gaan buurten! Wat ik dacht klopte dus: je schrijft ook al zo leuk over je 3 musketiers! Wat een enig verhaal van de ketjapvalk!  ;) ;D En wat een prachtig verblijf hebben ze! Wouw!

De foto van Tommy die op haar onderdanen neerkijkt, is gewoon super! Ik kom zeker regelmatig bij je buurten!

Groetjes,

Petra, Cheeky & Chara

Lin

Hey,

Haha straks heb inderdaad niks meer daar staan.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda

Ja, riet!!!! daar zijn ze echt dol op. Mijn manden overleven het ook niet echt, maar ik zet ze nu maar expres voor ze neer om aan te knagen. En aan hun speelplaatsje heb ik allemaal wilgentakken vastgezet met tirips. Dus ze hebben genoeg te kluiven, maar vinden het leuker als iets nog niet eerder beknaagd is.   ::) ::)

Ik ben benieuwd in hoeveel tijd ze het scherm helemaal gesloopt hebben :D :D

Groetjes Gerda

hippysuus

Ik vrees dat het niet echt een lang leven beschoren is... ::) Maar ik vind het gelukkig niet erg, ik ben een softie valkjes-mama ;D En zolang het kamerscherm nog staat zijn de rieten stoelen tenminste nog even veilig....

Het is jammer dat ik hier niemand heb die foto's kan maken van mij en mijn valkjes samen, soms moet ik er toch wel heel raar uitzien.

Gisteren toen ik op het forum aan het neuzen was had ik er 1 links op de schouder, 1 rechts op de schouder en 1 op mijn hoofd...hahaha.

En vanmorgen ook weer...jongejonge...met eentje ben ik aan het zoenen, de andere ben ik aan het kroelen en op de laatste vrije hand hou ik een stuk trosgierst vast zodat Ozzy op mijn hand kan zitten knabbelen...hoezo multi-functioneel!

Maar ja, dan heb ik natuurlijk geen handen meer vrij om een foto te maken he? :-\

Ozzy begint me eindelijk te vertrouwen, springt nu iets gemakkelijker op mijn hand en vind het ook erg leuk om deze al knabbelend en met zijn tongetje proevend te onderzoeken. Geen velletje of rimpeltje blijft onbetast  ;D

Ik denk dat ik vandaag eens ga proberen om ook Ozzy in de nieuwe kooi te zetten. Ze klimmen alledrie vrijwillig in de oude kooi maar ze zijn nog niet 1 keer vrijwillig in de nieuwe gekropen.....tja...ze hebben blijkbaar liever een rijtjeshuis als een miljonairs villa!! 8)

hippysuus

Ik moet toch nog even kwijt dat ik het zo gezellig vind op het forum, vooral nu ik 3 weken vrij heb en nergens heen ga omdat ik liever een paar valkjes wilde tam maken ;D ;D

Dus ik ben blij dat jullie er allemaal zijn en dat ik gezellig kan beppen over mijn vogeltjes want in mijn omgeving doen zit dit zodra ik valkje zeg:  ::) hahaha

Lin

Hey,

ik kan het merken dat je het hier leuk vind, ik zie je echt overal in verschijnen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

16 augustus 2005, 19:14:24 #28 Last Edit: 16 augustus 2005, 22:35:30 by hippysuus
Nou, Ozzy zit ook in de nieuwe kooi...nu met zijn drietjes dus. Maar Tommy werd er toch wat onrustig van dus die heb ik nu even lekker bij me genomen, ze loopt nu lekker van schouder naar schouder.

Het viel me net op dat als Ozzy trosgierst eet hij dan zijn kuif totaal plat legt en dat ziet toch lief uit! Als het me lukt om daar een foto van te maken dan zal ik hem snel plaatsen zodat jullie daarvan kunnen meegenieten ;D

Maar ik vind het toch erg moeilijk als ik zie dat ze met zijn drieeen nogal kattig tegen elkaar doen. Zeker als ze tegen Tommy pikken doet me dat zeer want daar ben ik natuurlijk erg aan gehecht en ik heb dan de neiging om haar direct gaan redden :(

Kunnen ze zich echt verwonden of blijft het bij kuifje plat en naar elkaar pikken? Dat doen ze vooral als ze te dicht bij elkaar in de buurt zijn....misschien moet ik Tommy toch nog maar even apart houden? Ze heeft al wel een paar dagen met Billy doorgebracht maar nu zit Ozzy ook in de kooi en ze lijkt wat onrustig...moet ook wel toegeven dat ik een overbezorgde mama ben, altijd al geweest ook.

Denk dat ik haar toch maar in de andere kooi doe anders doe ik geen oog dicht vannacht omdat ik bang ben om haar gewond terug te vinden morgenvroeg.

Ik dacht dat de oudste wel automatisch de baas zou zijn maar daar trekken die twee kleine kabouters zich helemaal niets van aan.

Lin

Hey,

dat pikken is vrij normaal hor. Als hier een etens bak wordt neergezet kunnen ze ook wel eens kibbelen terwijl het een verliefd koppeltje is. Dus maak je geen zorgen. Als het gebeurt als ze willen eten dan gewoon twee bakjes ophangen. Maar het is dus vrij normaal gedrag!  als het echt de hele dag is en ze verwonden elkaar dan uit lekaar houden. Maar ik denk dat dat niet zal gebeuren.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)