Tommy en Mupke en Suus! En heeeel veel foto's :)

Gestart door hippysuus, 13 augustus 2005, 19:45:44

« vorige - volgende »

hippysuus

13 augustus 2005, 19:45:44 Last Edit: 26 februari 2007, 13:09:00 by hippysuus
Zo noem ik ze mijn 3 valkjes en voor de limburgers onder ons heten ze soms ook wel "trio Kwatsch"  ;)

Ooit begon ik met een heel lief tam lutino mannetje dat kon praten en alle melodietjes kon nafluiten (er is er 1 jarig, daar komt de bruid, radetski mars, etc etc). 15 jaar is mijn lieverd geworden en daarna heb ik volgens mij zo'n 2 of 3 jaar geen vogel meer gehad. Ik had er dan ook erg veel verdriet van, hij was echt mijn kameraadje!

Vorig jaar heb ik echter een nieuw valkje gehaald en deze heb ik Tommy genoemd. Tommy kwam uit een buitenvoliere maar was nog jong genoeg om tam te maken. Na zo'n 3 weekjes was ze helemaal tam. Ja ze, want het is een meisje  :D geeft niets dat ze Tommy heet....

Gisteren is officieel mijn vakantie begonnen en precies 1 week geleden heb ik valkje nummer 2 Billy en valkje nummer 3 Oscar erbij genomen. 1 van de twee is volgens mij een mannetje maar ik ben er nog niet achter welke het is   :-\

Ik heb een mooie kamervoliere gekocht waar ze bovenop nog kunnen spelen.

Billy is heel snel al handtam geworden, binnen 2 dagen sprong de schat al op mijn vinger!! Hij had natuurlijk wel een heel goed voorbeeld aan Tommy  ;D

Oscar is eigenlijk heel klein voor een valk en is nog heel schuw, hij wil niets van mijn vinger weten maar ik ga niet opgeven, het gaat me vast wel lukken!

Oscar en Billy hebben nu beide een antibiotica kuurtje omdat ze niet helemaal op en top zijn volgens mij. Het rare is dat ze allebei niet ziek zijn in hun gedrag maar zo heeft Billy bijvoorbeeld regelmatig aan 1 kant een beetje bloed bij een neusgat en klonk hij wat verkouden (dat laatste lijkt nu over).

Zijn broertje zit nog apart in de oude kooi omdat deze wat zwaar ademt en soms zelfs een beetje piepend, het gekke is dat ook hij fysiek nergens last van heeft...gek he? Af en toe is het net alsof het astma is  ??? maar met de antibiotica gaat het vast wel over.

Hier volgens wat foto's van de kooi en van Billy en Tommy allebei met een kont in de voerbak boven op de kooi  ::)

Het valt me trouwens op...Billy en Tommy zijn liever tegen elkaar als Billy en Oscar, en die twee komen uit hetzelfde nest?

Ik zal proberen regelmatig iets te schrijven en foto's neer te zetten en laten weten of ik Oscar tam krijg want 3 vliegende pietjes in de woonkamer is toch gezelliger als 2 en 1 in de kooi.

Hmmm dat zeg ik wel zo mooi maar ik draai me nu om en zie dat ze alledrie in de oude kooi zijn gekropen...haha fijn die is dus leuker als de nieuwe zeker  ::)

Oh, trouwens..ik had foto's opgestuurd voor op de site bij alle vogeltjes en kreeg een mailtje dat Tommy nou meedoet voor valk van de maand....ik ben nu toch wel een apetrotse valkjes-mama hoor!!

Dit is Tommy


En dit is de nieuwe kooi met Tommy bovenop en Billy binnenin, de kooi is net neergezet...best mooi he? Nu nog spulletjes erin.


Dit is weer Tommy


En dit is Billy die graag in de voerbak zit


Nog 1 keer Tommy om het af te leren :)


De ingerichte kooi en een betere foto van Billy en 1 van Oscar! moet ik nog even klein maken. Ze volgen strakjes nog!

hippysuus

Zo, klaar met de nieuwe foto's...moet tenslotte iedereen goed voorstellen he?

Dit is een foto van de nieuwe kooi maar nu ingericht, Billy en Tommy zitten er nog in ook al staat de deur open  :)


Maar nu niet meer..haha beiden bovenop de kooi met de konten in de voerbakken!


En hier dan eindelijk een goede foto van Billy..wat een schatje he?


En een foto van Oscar door de tralies heen, zie je wel wat een klein vogeltje het is? Trouwens...klein of niet, hij heeft wel de grootste snavel  8)

Christine

Wat een leuke en mooie valkjes heb je daar en wat leuk dat je een verhaal bent begonnen op het forum maar toch welkom en verwen je valkjes maar goed

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

hippysuus

Oh verwend zijn ze beslist  ;D gelukkig mogen ze veel los om te vliegen anders zouden het vast dikkerds worden!

Voor mij is het de eerste keer dat ik meer als 1 valkje heb, ik heb me er zorgen over gemaakt of ze dan wel genoeg aandacht kregen met het knuffelen enzo maar het gaat best goed zo.

Het is nog maar wel de eerste week dat ik het trio samen heb, na een paar verhalen gelezen te hebben op het forum zie ik dat ik erg gelukkig mag zijn dat Tommy zo goed kan opschieten met Billy en samen al lekkerin de nieuwe kooi naast elkaar zitten. Elkaar aanraken doen ze nog niet maar ze zitten steeds dichter bij elkaar en doen alles samen.

Mijn rieten kamerscherm werd al door Tommy opgegeten, gisteren zag ik dat Billy daar nu ook aan meedoet grrr >:(

Het is zo leuk om de verschillende karakters te zien, ik kan nog altijd niet geloven dat Billy in een week al tam is en dat Ozzy (kort voor Oscar  ;)) nog steeds niets van me wil weten! Maar hij begint al te reageren op mijn stem en geeft dan zachte piepjes terug...zo'n hand is ook wel erg groot om aan te wennen he?
Doordat Ozzy zo klein is en vrij donker (echt zo'n mooi leisteenkleur) lijkt ie soms net een zwaluw  ;D hij heeft me nu vast niet gehoord anders had ik wel commentaar gekregen haha.

Ik zal proberen om nog wat betere foto's van Ozzy te maken.

hippysuus

Oscar heeft vandaag een spannende dag, hij maakte zojuist zijn eerste vlucht door de kamer ;D

Hier een foto van vlak voor hij uitvliegt:


Weer terug in de kooi krijgen was nog een hele klus maar toen hij op een gegeven moment gezelschap kreeg van Billy wilden ze wel samen op een stok gaan zitten en kon ik ze terug naar de kooi dragen  :P

Nu zitten ze samen te suffen in de oude kooi helemaal moe van het avontuur en eindelijk...eureka! Oscar heeft even op mijn vinger gezeten!! Jippie!!

Hier nog een foto van Oscar en Billy vlak voor hun avontuur :D


Tommy heeft alles maar aangekeken vanaf haar eigen plekje en begreep de commotie niet...haha

Rianne

Hoi,
leuk dat je ook wat bijhoudt bij verhalen. :) Leuke valkjes heb je. En Oscar, hoe oud is die? Omdat ie groei achterstand heeft. Mijn valkje heeft dat ook gehad, die is nu 5 maanden en net zo groot als z'n vriendin van 6 weken! En zijn snavel is ook veel groter! ;)

Gerda

Wat een gezellig stel: Ozzy, Billy en Tommy.
Leuke foto's heb je gemaakt. Ze hebben een mooie hoekkooi met een prachtige speelplaats er bovenop.

Ik kom wel vaker even buurten,

Groetjes Gerda

Marianne

Hoi,

Mooie kooi hoor, en gezellig zo met zijn 3e.
Veel plezier met ze.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

hippysuus

14 augustus 2005, 20:27:03 #8 Last Edit: 14 augustus 2005, 20:40:20 by hippysuus
Citaat van: Muppet op 14 augustus 2005, 16:07:46
Hoi,
leuk dat je ook wat bijhoudt bij verhalen. :) Leuke valkjes heb je. En Oscar, hoe oud is die? Omdat ie groei achterstand heeft. Mijn valkje heeft dat ook gehad, die is nu 5 maanden en net zo groot als z'n vriendin van 6 weken! En zijn snavel is ook veel groter! ;)


Nou, Tommy is zo'n 14 maanden en Billy en Ozzy eten nu net zo'n 2 weekjes zelfstandig dus ze zijn denk ik zo'n 8 a 9 weken? Ozzy was de laatste uit het nest en was ook het meest verkouden...wellicht dat het daarmee te maken had, daarom is hij ook het meest schuw denk ik.

Af en toe vind ik trouwens dat het einde van Ozzy's rug wat raar staat...daar waar de kont in de staart over gaat zeg maar...het lijkt soms wel of er een knik zit terwijl dat bij Tommy en Billy mooi recht loopt maar misschien verbeeld ik me dat ook maar, het is ook zo'n onderdeurtje....Ik heb echter wel sterk het vermoeden dat juist hij het mannetje is (gaat worden meer..haha).

Hier nog 1 keer een foto om het af te leren, Tommy zit echt op haar troon en kijkt naar haar onderdanen  ;D


1 ding vraag ik me wel af met alle verhalen die ik lees...mijn vogels houden allemaal niet van douchen of water, hoe doen jullie dat toch? Ik vind die natte vogeltjes zooooo leuk maar bij mij is dat alleen maar stressen..sugt.

Gerda

Hoi Suus,

Wat dat douchen betreft, bij mij waren ze ook niet meteen enthousiast. En het hangt ook nog eens van hun bui af.

Ik heb zo'n plantenspuit die je kan pompen (hogedruk) en ik spray zo'n 50 cm boven hun hoofden, zodat er echt een motregen (neveltje) over hun heen komt. Echte druppels vinden ze niets  :D :D

Gewoon blijven proberen. Ik zet ze dan wel altijd in de badkamer, want het wordt altijd een waterballet en de valkjes zijn wel nat, maar de omgeving is natter!!!

Groetjes Gerda

hippysuus

Goedemorgen, ja ik moet inderdaad nog steeds zo'n plantenspuitje kopen waar je druk op zet. Nu heb ik alleen zo'n gewone en dat werkt niet zo lekker.

In de badkamer is eigenlijk wel een goed idee maar dan moet ik ze steeds even in een oude kooi stoppen, ik doe het dan maar 1 voor 1 want met al dat gefladder om van het water weg te komen zouden ze elkaar kunnen bezeren.

Ik kan moeilijk de voliere kooi naar de badkamer tijden :-\

Misschien gaan ze het nog wel eens fijn vinden!

Nu ga ik in ieder geval Ozzy met kooi en al naast me op de bank zetten om met hem te trainen...hij moet toch echt langzaam aan me gaan wennen nu anders krijg ik hem straks niet meer tam!

Oja...Haaa spannend, Tommy staat nu op de eerste plek bij valkje van de maand! Wie had dat nu gedacht, ik vind het wel een leuke verrassing en ze is ook wel een heel lief tutje hoor...ze vind alles goed, vind het helemaal niet erg als er vreemde valkjes in haar kooi zitten  ;D

Laatst zag ze er wel wat raar uit, ik was kip-ketjap aan het eten toen mevrouw op de rand van mijn bord wilde landen...vervolgens voorover kiepte met haar koppie in de ketjap  ::) Dat kleurtje heeft er wel een paar dagen gezeten....



Lin

Hey,

Leuk dat je een verhaal bent begonnen! Wat is je vorige valkje mooi oud geworden. Ik hoop dat de mijne dat ook bereiken. En wat heb je nu weer mooie valkjes en een voor mij onbekende grote kooi. Ik zal je blijven volgen!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin en Suus
Zo'n kooi bieden ze ook aan op marktplaats.
Groetjes Riny :D :D :D

hippysuus

Ik heb deze hoek kooi gekocht bij een winkel in Eindhoven, je zou eens moeten kijken op www.goedkoperkanhetniet.nl daar staat deze kooi ook op.

Hij is van staal dus lekker stevig en het grote voordeel is dat er een roosterbodem opzit dus alle rotzooi valt onder in de bank, lekker makkelijk! En dan is er nog de leuke speelhoek die erbovenop zit, daar zijn ze erg blij mee  :)

Volgens mij is het meer een papegaaienkooi want de spijlen zijn 2cm maar ik ben er toch erg blij mee. Hij staat in de hoek van mijn bureau en de muur....dus lekker naast mij als ik achter de pc zit, wel zo gezellig!

De prijs viel mij eigenlijk nog mee, inclusief 2 houten stokken en de voerbakken was het 105 euro.


XxLindaxX

Hey,

Wat een leuke valkjes zeg !
Ik ben laatst ook in die winkel in eindhoven geweest. Daar hebben ze echt mooie en goedkope kooien.
Mijn oog was toen op die witte jockkooi gevallen die buiten stond voor 97 euro. Helaas is een grotere kooi niet meer nodig. Mijn valkjes kunnen niet samen en nu zijn we buiten een voliere aan het bouwen.
Mijn geparelde lutino is 1 jaar en 5 maanden en blijft lekker bij mij binnen, want ze wil geen vriendje. Mijn andere valkje coco is nu bijna 7 weken oud en kwam uit de buitenvoliere en gaat nu dus ook weer in onze buitenvoliere.
Ik ben op zoek naar nog een jonge valk. Weet jij misschien waar ik nog een valkje kan vinden ? Ik woon zelf in geldrop bij eindhoven en wil het liefst een valkje in een straal van 25 km vinden.


groetjes Linda