27 april 2024, 14:10:08

Wat moet ik doen

Gestart door sweetfuzzy, 10 augustus 2005, 15:21:33

« vorige - volgende »

sweetfuzzy

Vanmorgen heeft 1 van mijn valkjes zich doodgevlogen tegen het raam. Nu wil ik mijn rolgordijnen gewoon naar beneden doen als hij los is maar nu heb ik boven mijn deuren ook raampjes zitten. 1 deur gaat naar de trappengat waar het donker is en het andere naar de voordeur waar het licht is. Om te voorkomen dat de valk die ik nu heb zich ook doodvliegt zou ik graag weten wat ik daaran kan doen. Groetjes Tamara
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

angel310

hoi

je kan gewoon een kussensloop er tegen aan doen
of een vuilniszak ofzo
als het meet verduisterd is

groetjes angelique

Gerda

Ik heb in mijn huis op alle ramen een stuk gekleurd plastic geplakt van ongeveer A5 grootte (half A-viertje), speciaal voor mijn jongste valkje. Dus dan hoeft niet de boel verduisterd. (Dat zou bij mij ook vervelend zijn, omdat ze de hele dag los zijn.) Ze is nu al twee en een halve maand bij ons, en ze weet nu goed waar ze wel en niet heen kan vliegen. Omdat ik niet genoeg gekleurd plastic had, heb ik op twee ramen oude kerstservetten geplakt :D

Dus als je het raam maar goed markeert, hoef je hem niet helemaal dicht te maken, alleen moet voor je valkje duidelijk zijn dat ze er niet door kan. Het hangt dus van de grootte van het raam af hoeveel stukjes je erop moet plakken.

Ik wil eigenlijk nog van die raamplakkers (in de vorm van vliegende vogels) maar kan ze nergens vinden op dit moment.

Groet Gerda

Gompie

Die raamplakkers in de vorm van vogels heb ik gekocht bij tuincentrum...Intratuin. Misschien een tip ;)
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Brede W

Das een best charmante oplossing... beter dan de schilderstape die ik op de ramen heb geplakt!

Gerda

Citaat van: Gompie op 10 augustus 2005, 15:56:36
Die raamplakkers in de vorm van vogels heb ik gekocht bij tuincentrum...Intratuin. Misschien een tip ;)


Bedankt voor de tip, maar ik ben straks gelukkig al voorzien. Iemand gaat voor mij raamstickers in de vorm van vliegende valkjes maken!!!!!

Ik ben weer helemaal blij!!!

Groetjes Gerda