12 mei 2025, 23:28:54

mannetje of popje?

Gestart door Kim, 9 augustus 2005, 12:49:31

« vorige - volgende »

Kim

Hallo,

Zaterdag hebben wij een valkparkietje gekocht, waarvan het geslacht voor ons nog onbekend is. Op de site heb ik al gelezen hoe je kunt bepalen welk geslacht het valkje heeft.

Aan het gedrag van ons valkje lijkt het op een mannetje, het fluit lekker en is af en toe erg aan het ijsberen en lekker aan het uitsloven in de kooi.

Maar het uiterlijk lijkt meer op een vrouwtje. De kuif is geel en de staartveren zijn geel en grijs.

De dierenwinkel vertelde dat het moeilijk was om het vast te stellen.

Kan het zijn dat de kleur nog verandert, ons valkje Kuijfje, is ongeveer 12 weken oud?

kim

angel310

hoi kim,

als je valk nog zo jong is
zal hij nog veranderen van kleur
jonge valken lijken allemaal op een pop
waarschijnlijk is die van jou een man
als ik zo de onschrijving van het gedrag lees
na de eerste rui kun je het al een stuk beter zien

groetjes angelique

Karin

Als hij melodieus fluit zal het waarschijnlijk een man zijn, maar.... meestal beginnen ze zo te zingen als ze wat ouder zijn, zo rond de 4 1/2 - 5 maanden. Nu zijn er natuurlijk uitzonderingen, maar als hij uit de dierenwinkel komt dan smokkelen ze nog wel eens met de leeftijden om ze nog te kunnen verkopen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kim

Karin,

Ik moet zeggen dat Kuifje er wel jong uitziet. Daarnaast is het ook nog een beetje een dombo/sulletje. Hij valt nog steeds van zijn stok. Daarom zijn we op de winkel op hem gevallen. In de winkel viel Kuifje van zijn stok, toen zeiden wij, die willen we!

We waren meteen verkocht!

Kim