14 mei 2025, 08:56:19

Kiemzaad

Gestart door Ed, 12 augustus 2005, 07:50:03

« vorige - volgende »

Ed

Hallo Allemaal,

Kiemzaad dat is te koop maar waar en wat voor merk is het beste.

Want er zit in mijn dorp wel een goede voedings winkel voor Papagaaien die van alles aan dierentuinen leverd maar ik denk niet dat die kiemzaden voor een Valkje zijn.

Groetjes
Ed

Riny

Hallo Ed
Ik haal mijn kiemvoer altijd bij een handelaar die ook voer verkoopt.
Ze vullen de zakjes zelf en er staat geen merk op.
Groetjes Riny :D :D :D

Christine

ik heb ook zo een grote zak waar geen merkt opstaat ik vraag me af of er hier in belgie wel een zak bestaat van kiemzaad met een merk erop het eivoer is hier ook zonder merk buiten cede maar die is aleen voor grasparkieten en kanarie's

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kirsten

Ik heb een zak van witte molen als ik me niet vergis :)
Ik weet ook dat teurlings het verkoopt,. Overigens lijkt het allemaal op elkaar hoor en is er niet een speciale versie voor valkjes :D zover ik weet.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Karin

Ik heb het op een vogelbeurs gekocht, ook zonder merk, maar ik vindt het te grof, ze lusten het ook niet bij mij  ::) Volgende keer als ik bij een beurs ben eens kijken of ze fijnere hebben.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ed

Hoi Kirsten,

Je heb gelijk de Witte Molen heeft kiemzaad in klein verpakking van 25 Kg met deze zaden er in.

Witzaad
Hennepzaad
Millet Wit Usa
Millet Oosteuropa Ge
Paddy
Pitten Wit
Haver Gepelde
Tarwe
Boekweit
Dari Rode
Dari Wit
Kardizaad

Dan hebben ze deze nog. Ook in een verpakking van 25 KG met deze zade er in. Maar ook in 4 kg verpakking.

Raapzaad Kiem
Negerzaad
Hennepzaad
Millet La Plata
Dari Rode
Dari Wit

Nu is alleen de vraag welke is het beste.

Groetjes
Ed

Ed

Hoi,

En teurlings heeft het ook dit is Teurling 247 parkieten/tropen en dit is alleen verkrijgbaar in 25 KG ik ben nog bezig wat voor zaden er in zitten.

groetjes
Ed

Ed

Hoi,

Wat er in Teurling 247 zit.

PG Dari Wit kwal. A   2,00%
PG Raapzaad Zwart   2,00%
PG Radijszaad   2,00%
PG Negerzaad   3,00%
PG Millet japans   4,00%
PG Kardizaad kwal. A   7,00%
PG Millet Wit   9,00%
PG Haver Gepunt   16,00%
PG Katjang Idju Vogelvoer   16,00%
PG Tarwe kwal. A   17,00%
PG Millet Plata   22,00%

Groetjes
Ed

Annouschka

Hoi,

als ik kiemzaad wil geven, dan kiem ik gewoon hun zaadjes (teurlings 228) ;)

groetjes

Kirsten

Hoi Ed,

Ik heb nu die met negerzaad, maar superwild zijn ze er niet allemaal van,. Ik heb ook die van teurlings nu, want die verkopen ze bij ons ook los bij de vogelzaak, maar die moet ik nog proberen, Ik hou je op de hoogte wat ze ervan vinden  :D

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ed

Hoi Annouschka,

Bedankt voor je reaktie maar ik heb wel begrepen dat je goede verse zaden nog hebt voor het kiemen van zaad en dat is bij gewoon voer meestal niet zo. Zeker niet als je het in een winkel koopt waar het op voorraad is. Maar het is het proberen waard mijn zaak Teurling 228 word altijd besteld is hier nooit op voorraad ik ben de enigste in mijn dorp die het gebruikt.

Hoi Kirsten,

Jij ook bedankt en ik ben benieuwd naar het resultaat van het teurlings kiemzaad ik wacht het af.

Groetjes
Ed

Annouschka

Hoi,

het is maar, ik ben eens slecht uitgespeeld met kiemzaad, het was het 'huismerk' zeg maar van de dierenzaak en het was niet vers want het wilde niet kiemen.
Dan is mij aangeraden om het met de gewone zaden te proberen, zo weet je ook of die vers zijn of niet ;)
En ik ben denk ik ook de enige die Teurlings gebruikt want ze moeten het ook steeds bestellen, in België raak ik er niet aan, de meeste winkels werken samen met andere merken dus moet ik even de grens over voor m'n zak.

groetjes

Ed

Hoi Annouschka,

Dat geluk heb ik ook dat ze altijd mijn voer bestellen.

Groetjes
Ed