29 maart 2024, 10:50:41

tetteren!

Gestart door Ron, 8 augustus 2005, 10:04:54

« vorige - volgende »

Ron

Hallo,

Wie heeft een tip voor mij hoe ik het dwingend tetteren van mijn valkje kuifje kan afleren?

Gr Ron

Riny

Hoy Ron
Begin eens om hem te negeren als hij dat doet.
Dat is heel erg moeilijk dat weet ik ,maar anders gaat hij het steeds vaker doen en wordt hij ook nog eens beloond voor zijn gedrag.
Groetjes Riny :D :D :D

Kolkkie

Hoi Ron,

Het is idd beter om het getetter te negeren.

Is Kuifje je enigste valkparkiet?

Misschien is het dan een optie om er nog een valkparkiet bij te nemen.
Vaak zullen ze dan wat minder lawaai gaan maken vanwege de aanwezigheid avn een soortgenootje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Cobie

Hoi Ron.

Heb je enig idee waarom je valkje zo tettert? Is de valk nog jong? Ik heb hier namelijk een valkje wat krijst jij noemt het tetteren  ;D Als het honger heeft. Mijn valkje word nog bijgevoerd. Probeer altijd te achterhalen waarom je valkje dit doet. En als dit pas sinds kort is en je geen verklaring hebt moet je idd proberen het gekrijs te negeren.
Laat je nog wat horen? Succes.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Ron

Hallo allemaal,

Dank je voor jullie reacties.

Mijn valkje is de enigste ja, hij is nu ongeveer een jaar oud!
Het is sinds een paar maanden dat hij dit doet.
Het is met name als hij alleen is of bij het horen van andere vogels, maar de laatste tijd ook gewoon als we even rustig in de bank zitten!

Misschien is een valkje erbij een optie, maar ik heb er eentje genomen om hem aan ons te laten hechten.

Gr Ron :)

Cobie

Hoi Ron.

Ik denk dat je dan idd moet gaan denken aan een maatje voor je valkje. Je valk voelt zich alleen en gaat daarom krijssen om aandacht. In de vrije natuur zijn valkjes ook altijd in groepen. Dus dan toch een tweede  ;D ;D ;D ;D ;D.
Ach jij zou toch ook niet graag alleen zijn :).
Succes met je besluit.

Groetjes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

k_van_wilgenburg

Hallo
Wij hebben dus 2 valkjes die ook krijzen.
De sirenes zijn er dan niets bij :D
Het het klopt wel dat je dan je valkje moet negeren.
Wij hebben ontdekt dat die van ons dan erg beledigd zijn ;)
Bij ons krijzen ze weleens om aandacht.
Helemaal als we met z'n 2 zijn.
Als 1 van ons alleen met ze is dan krijgen ze zeker meer aandacht omdat je dan met ze gaat kletsen.
Groetjes karin marco en de valkjes