22 mei 2024, 12:18:37

Konijn in de volière

Gestart door yentl, 15 mei 2003, 21:07:49

« vorige - volgende »

yentl

Hoi allemaal, een vraagsken:

Wat denken jullie ervan dat ik mijn konijn in de volière wil zetten??? Ik bedoel dan wel met een houten hokje met stro om er zijn behoeftes in te doen in het binnenhok (konijnen doen dit in zo'n hokje ook altijd zo dus ik zie geen problemen), onder de plank, de valkparkieten kunnen hier dan niet bij. ook is er aan het binnenhok vanonder een opening waar hij dan door kan gaan en in de volière kan lopen.

Ik wil mijn beestje gewoon meer vrijheid gunnen, hij heeft toch zo'n klein hokje  :(. En dan kunnen we de dwergkonijnen in het hok van de gewone konijnen zetten, de Flappy (gewoon konijn) zou ik dan in het hok van de dwergkonijnen zetten, want als je de schutting tussenin de 2 hokken (dit hok is in 2 gedeeld) verwijdert, dan heeft ook hij meer ruimte in zijn hok.

Ik zie geen problemen in, we laten ze soms door de volière lopen, en ze doen geen vlieg kwaad.

Nog een vraagsken: kan een konijn gaas kapotbijten, onze volière is nl. afgeschermd met groen vierkant gaas (draad) langs de binnen-en buitenkant (beschermingsgaas 2 keer bedoel ik). Dus hij kan wel geen hout beschadigen dan.

Kan ik dit toch proberen denken jullie?

Groetjes Yent'l


Tara

Hoi Yent'l, ik zou het in ieder geval niet proberen, sommige valkparkieten krijgen de schrik van hun leven als ze een 'huppelend' dier zien in hun volière.

Groetjes, Tara

yentl

hoi Tara,
bedankt voor je reactie.
Ik laat de konijnen wel meer in de volière een vrije loop doen, heel erg is het toch niet, Plucheke doet de valkparkieten geen vlieg kwaad, alleen als er een valkje op de bodem zit komt hij zowat snuffelen en dan zijn ze wel weg ja...
Maar ik ken iemand en die heeft cavia's in de volière zitten, dat is natuurlijk wel niet hetzelfde als een konijn...

groetjes Yent'l

Lique

Hoi,

Ik heb een konijn, die ook nog wel eens los loopt.
Alleen als zij een veertje ziet, van een van de valken, eet zij hem op.
Ik ben bang, dat als er een valk op de grond zit, dat zij hem ook opeet. hahahhahaha :D :D

yentl

Oeioeioei  :D, ik heb mijn konijn echt nooit veren zien eten!
't Zou maar erg zijn ook. Alleen het gaas van de volière, dat is zo'n dunne groene ijzerdraad, omdat er alleen maar valken in zitten, ik zie de konijnen deze al makkelijk kapot knagen :(!

Groetjes Yent'l

Lique

ik vind het wel vreemd hoor, maar ik laat het konijn maar niet los bij de valken. veel te bang dat yuppy een van de valkjes opeet.

yentl

Maar onze konijnen doen de valkjes niets. Onze eerste 2 valken zijn geknipt (tot mijn grote spijt), dus die mogen soms eens een wandelingetje maken over de gazon onder toezicht van mij  ;D, met een konijn erbij zelfs, ik heb Plucheke pas nog bij de flup in de konijnenren gezet (ze komen hier niet heel vaak in). Plucheke kwam eens rondsnuffelen, onze Flup schrok zich een aap :D! Maar verder lieten ze elkaar gerust.
Ik denk dat ik het toch maar zal laten dan. Eens in de volière zetten en zien hoe meneerke zich afreageert op de valken en de draad... hij mag er natuurlijk nog wel af en toe in!

groetjes, Yent'l

Lique

Hoi Yent'l,

Ik vind het wel heel leuk, dat jouw valk wel bij het konijn kan.
Ik waag het er maar niet op, want ik ben bang voor de gevolgen, maar als je een keer een foto ervan maakt, zou ik heel leuk vinden om te zien.

yentl

Ziehier, een foto van onze Pluche (die koei) in de volière(er staat dus wel geen valk bij op):



en op deze foto zie je het valkparkietengaas, is het sterk genoeg of is het nu toch echt af te raden:



groetjes Yent'l

yentl

En zoals je kan zien was de volière een week voor schoonmaken.

Lique

Hoi, wat een leuke foto zeg, en ik weet trouwens nog wat...
mijn konijn eet vogelpoep op.
Als ze bij ons op de ventilator hebben gezeten, poepen ze ook wel eens naar beneden. En als Yuppy los is, likt hij het er zo van af, bah bah

Mandy

17 mei 2003, 03:12:47 #11 Last Edit: 17 mei 2003, 03:14:36 by Mandy
Ik weet niet hoe het met parkieten gaat, maar een konijntje in een volière met kanaries gaat wel hoor.
Mijn konijntje Stampertje heeft altijd bij mijn vader in de volière tussen de kanaries gelopen en dat ging prima.
Stampertje zat ook veel in z'n hok en bleek het te druk te hebben met het graven van gangenstelsels! :D

En dat gaas ziet er goed uit hoor, maar is dat groen geplastificeerd? Zo ja, dan is dat niet goed, want parkietensoorten gaan daar toch aan knagen en als ze dat binnen krijgen is niet zo best. Ik heb ook zo'n soort gaas, maar dan gewoon metaal; zilverkleurig.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

Misschien heeft het er ook wel mee te maken, dat Yuppy niet echt een konijn is, maar meer een dwerg haasje

yentl

Ik denk dus wel dat de draad groen geplastificeerd is, we hebben die ook zo gekocht, dus ja.
Ik ga hem nu meteen in de volière zetten, en zien of hij van de draad blijft, maar één ding is wel zeker,
ik heb er nog NOOIT onze valken en onze vorige dwergpapegaaien aan zien knagen, alleen het hout van de volière, daar zitten al wat gaatjes in  ::), maar onze volière heeft dubbel gaas dus...

groetjes Yent'l

yentl

17 mei 2003, 14:55:53 #14 Last Edit: 17 mei 2003, 14:57:29 by yentl
Hoi iedereen,
Plucheke zit nu in de volière, op het eerste zicht is hij heel erg braaf, alleen ons Flupke is een beetje "jaloers ;D", maar dat zal wel wennen worden als het plan kan doorgaan tenminste. En ze hebben wat bang nu van de Pluche maar daar trekt dat konijn zich niks van aan, het enige wat hij doet is het "territorium van de valkparkieten" afbakenen en rondhuppelen. Hij heeft ook nog niet aan de draad gezeten (maar dat is wel afwachten)

O ja, ik weet wat voor draad we hebben:

groen geplastificeerd met ijzerdraad erin.
Nog één ding: Pluche is geen konijntJE, maar een middelgroot konijn.

groetjes Yent'l