wanneer is je sepia en mineraalblokje aan vervangin toe?

Gestart door ann_dam, 27 juli 2005, 12:34:06

« vorige - volgende »

ann_dam

Hallo beste mensen,

ik ben eigenlijk wel even benieuwd, wanneer is de sepia aan vervanging toe??? Als hij helemaal op is?? Of als alle randjes versleten zijn???? Hetzelfde eigenlijk met die roze mineraalblokjes, wanneer moet je er een nieuwe in hangen??

Groetjes Annemarie
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Inger m

Hoi,
Gewoon totdat ze op zijn, maar als ze erg lang hangen of erg vies zijn, kun je ze ook eerder vervangen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Joyce28

die mineraal blokjes,totdat je alleen nog een stukkie ijzerdraad hebt ;D
Sepia is hier gauw omzeep,want dat valt op de grond,poepen ze weer op en dan kan je weer een nieuwe kopen :P

valkje-jacco

hoi,

een sepia ding is tog ovaalachtig en met ijzerdraad aan de kooi bevestigd.
die heb ik een keer maar toen bleef jacco er met zijn vleugel achter hangen en nu issie er bang voor. wat kan ik dan doen

groetjes: Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Lique

Als een mineralenblokje en/of sepia erg volgepoept is, is het mogelijk om deze schoon te schaven met een mesje. Zo  kunnen ze nog iets langer mee gaan.

groetjes lique

Annouschka

Hoi,

ipv de sepia met dat metalen ding omhoog te hangen, kun je er ook een gaatje in maken en vasthangen met een snelbinder ;)

groetjes

angel310

dat heb ik dus gedaan met een mineraalblokje en mijn valkjes hadden zo door het plastic heen geknabbeld
dus ik zou of het plastic eraf halen of zo'n soort ruifje kopen in de dierenwinkel

groetjes angelique

Agnes

Ik heb de sepia met een trekbandje aan de tralies hangen, en laat dan het uiteinde loshangen.
Kunnen ze er ook nog mee spelen ;)
P en P knabbelen wel aan het plastic, maar ik heb nog niet gezien dat ze er stukjes afkrijgen.

Groetjes van Agnes.

Ps: Ik koop de sepia in grootverpakking ;D ;D
Bij de molen (zo heet dat bij ons) hebben ze een grote zak van ongeveer 15 stuks, en die kost rond de 4 euro.
Ze zijn ook groter dan die je in het metalen frame koopt.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

angel310

ja dat kan ook
ik heb van gaas zelf een ruifje gemaakt voor de sepia
en het mineraalblokje hangt aan een ijzerdraad wat ik er doorheen heb geprikt
groetjes angelique

Mirjam

Ik heb mijn sepia vastgeklemd tussen de tralies, de sepia zit erg goed vast want Elvis kan er zelfs op staan.