28 april 2024, 21:12:00

Teflon pannen?

Gestart door Shirly, 20 juli 2005, 09:06:42

« vorige - volgende »

Shirly

Ik las op een site dat Teflon pannen dodelijk zijn voor je valkjes? Is dat echt waar en zo ja hoe kan dat dan?

Gr. shirly

Brede W

Teflon is inderdaad slecht voor je vogels en je moet vooral oppassen met gourmetten.
Zelf heb ik een jaar lang in een noodwoning gezeten, waar de keuken en kamer ineen waren. In die periode hebben wij nooit gegourmet en met het koken deden we altijd goed luchten. Valkparkiet en papegaai leven nog steeds. Maar ik zal het niet aanraden, want ik heb ook verhalen gehoord van kromsnavels die er dezelfde dag aan overleden (maar dat was dus met gourmetten).

Shirly Hoebe

Maar in wat voor pannen zit dat teflon dan?
Zijn dat die antiaanbak pannen?
Die ijzeren pannen toch niet?

Brede W

Jah, dat zijn idd die anti-aanbakpannen. Gewone ijzeren zijn ongevaarlijk  :)

Roosje

Ik haal dit topic even terug omdat ik nog een vraag heb. Ik heb ook anti-aanbak pannen. De keuken zit ongeveer 4 meter van de opening naar de voilere af en om de hoek. En als de papegaai er is staat deze naast de opening naar de voilere. Ik heb de schuifpui open en afzuiging aan. Dan is er toch niet zoveel gevaar meer?

Brede W

Phoe, ik zou het niet weten. Bij ons is het wel goed gegaan (iig niets wat we op de korte termijn gemerkt hebben), maar dat is ook 'maar' een periode van een jaar geweest.
Ik zou het ff dr. Hedwig vragen, ff een belletje doen en je weet het zeker :D

Groetjes,
Wendy

Roosje

Goed idee, moest ik toch nog doen. Ze leven nu nog in ieder geval :P Maar ik bel morgen even. Dan zet ik het hier wel neer, weet gelijk iedereen het.