Valkparkiet eet en spuugt meteen alles weer uit

Gestart door Martin de Vries, 7 augustus 2005, 18:04:17

« vorige - volgende »

Agnes

Hoi Martin,

Ben benieuwd naar de uitkomst bij de DA.
Sterkte en succes!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Martin79

Het is ongelofelijk. Hij is zich lekker aan t wassen. Dat heb ik al een tijdje niet meer gezien. Hij heeft niet meer overgegeven. Ik ga toch gewoon morgen naar de da.

Hebben mensen ervaring met puik vogelvoer?
Is dit goed??


Martin79

Hallo allemaal,

Vandaag zijn coco me ma en ik naar dr. van Doormalen in Amsterdam oost geweest. Een erg fijne en rustige man.

Het volgende is met coco aan de hand:

Door te eentonig eten (alleen zaad en water) is coco verzwakt geraakt. Hij had een flink gebrek aan vitaminen en calcium. Bij de dokter heeft coco een calcium en vitamine prik gekregen. Ik heb gegevens mee over voeding en moet hem op een dieet zetten en drastisch zijn voer aan gaan passen. Ik voel me er vreselijk over dat ik dit niet goed heb bestudeerd voor dat ik coco kocht. Zo zie je maar een huisdier kopen is leuk maar zorg dat je wel goed voorbereid bent en dat je weet hoe je ermee om moet gaan.

Ook heb ik nog druppels mee want de da kon niet uitsluiten dat er misschien iets met zijn zenuwstelsel aan de hand is omdat hij wat slap is en braakt.

Coco zijn bloed is onderzocht en hij heeft geen ontseking. Ik ga vanaf nu dus heel goed voor hem zorgen. Hij zit op dit moment in zijn kooi en is wat in de war en trilt wat hij heeft natuurlijk een hele hoop meegemaakt vandaag en dat kost energie en er is natuurlijk wat angst bij hem.

Een bewogen morgen maar ben echt heel blij dat ik naar de da gegaan ben want de da zei als je zo door gaat geef ik hem niet lang meer.

Iedereen erg bedankt voor de adviezen en de goede zorgen.
Ik heb weer iets geleerd.

Groetjes Martin

Rianne

Hoi Martin
Dat zal wel schrikken zijn geweest. Je wilt natuurlijk het beste voor je valkje. Gelukkig was je op tijd.
Kijk eens rond op het forum, bij de links naast het forum staat een heel stuk over voeding. :) Veel succes.

trienke

hoi

gelukkig weet je nu wat er met je valkparkiet aan de hand is en nu kun je handelen.

ik wens je veel succes verder

groetjes Trienke

Agnes

Hoi Martin,

Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is!
Vertroeltel Coco maar lekker :-*

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Martin79

Hallo,

Bedankt! Hij eet gelukkig van het utrechts mengsel. Dat is bambix met krachtvoer en gewoon voer gemengd met een druppel water.

Van de medicijnen had ik een druppel op zijn gierst gedaan. Dit at hij ook op. Eerst at hij ervan en liep ie even weg of ie zeggen wil van wat geef je me nu. Maar later kwam hij terug en at het alsnog op. Coco heeft een zware dag gehad. Ik hoop dat hij een beetje tot rust kan komen vanacht.

Ik zal goed voor hem zorgen.

Groetjes Martin

Martin79

Ik baal echt. Coco geeft maar over. En eten doet hij niet meer. Hij lijkt heel zwak en komt soms nog wel naar me toe.

Ik ben echt ten einde raad. Het lijkt erop dat hij in hongerstaking is gegaan omdat zijn eten afwijkt.

Vanacht heeft hij op een andere stok op 2 poten geslapen. Normaal zit hij op de hoogste stok en slaapt op 1 pootje. Ik weet niet of hij het gaat redden zo.

Lin

17 augustus 2005, 15:36:56 #38 Last Edit: 17 augustus 2005, 15:39:14 by Lin
Succes !!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

Hoi Martin.
Arme Coco!
Hou je hem vooral goed warm en laat hem niet te veel vliegen, zodat hij wat beter uit kan rusten. En dat hij niet eet... misschien toch even DA bellen? Hij moet wel eten, misschien zal je hem moeten dwangvoeren.
Hij heeft wel een zware dag gehad gisteren, hopelijk is hij alleen een beetje gestressd en komt het wel goed.
Ik zal voor je duimen!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Martin
Wat erg voor jou en Coco,ik leef met jullie mee.
Als die nu niet wil eten zorg je dan wel dat die water met druivesuiker binnen krijgt,daar krijgt hij extra energie van.
Groetjes en sterkte Riny :'( :'( :'(

trienke

wat jammer voor jou en coco dat het niet zo goed gaat. Ik blijf voor je duimen dat het weer goed komt.

Groetjes trienke

Martin79

Hallo allemaal,

Ik heb coco een stukjegierst met zijn medicijn gegeven en dit at hij op!!! Hij vrat het werkelijk!

Ook heeft hij een stukje meloen en een stukje brocoli gegeten. Nu nog zijn utrechtse mix dat is belangrijk! Hij is nu heel vrolijk en hij stopt niet meer met fluiten.

Ik had hem heel de middag op de slaapkamer gezet om hem flink rust te geven en dit heeft blijkbaar toch zijn werk gedaan.

Ik heb weer wat hoop gekregen en ik ga hem weer lekker vertroetelen.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sjaak

Hallo Martin,

Ik heb hetzelfde meegemaakt met 1 van mijn valkparkieten.
Ik raad aan dat je Coco ook regelmatig even op de weegschaal zet, want mijn valk was heel erg afgevallen.
Je kan ook even zijn borstbeen voelen (onder de krop), als die scherp aanvoelt, is hij te mager.

Ik heb zelf de vogel bij een dierenarts laten nakijken waar hij meteen moest blijven. Hij heeft daar bijna een week "gelogeerd" tot hij weer beter was. Hij kreeg sondevoeding en medicijnen om het kokhalzen tegen te houden.

Nu hij weer thuis is, is hij weer helemaal de oude, waar ik erg blij om ben natuurlijk.

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt en dat alles goedkomt met Coco.

Succes!

groetjes,
Sjaak