Valkparkiet eet en spuugt meteen alles weer uit

Gestart door Martin de Vries, 7 augustus 2005, 18:04:17

« vorige - volgende »

Karin

Vraag Feld of je langs mag komen of dat hij medicijnen opstuurt, als het toch een kropontsteking is die nu doorset zou ik er toch wat aan laten doen. Het lijkt steeds terug te komen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Martin de Vries

Toch ruikt zijn slijm helemaal niet zurig ofzo. Het is gewoon doorzichtig en ruikt nergens naar. Hij eet nu gewoon en spuugt niet alles uit hij maakt wel soms kokhalsbewegingen.

Voor de rest is hij gewoon ondeugend en druk. Wat wel opvalt is dat hij niet veel meer fluit de laatste weken.

Karin

Maar spugen is nooit goed bij valkparkieten. Ze braken iet zoals katten of honden, en ze braken ook geen voedsel op voor hun verzorger zoals grasjes en papegaaien.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Martin de Vries

Nou wat een gedoe, gister naar de dierenarts geweest. Ze konden me niet helpen. Het lukte hen ook niet om de valk te pakken uit de kooi.
Ze hebben me doorverwezen naar vogelkliniek in amsterdam oost. Ik heb ze gebeld en kan morgen terecht. Ik hoop dat coco dat gaat halen want  het ene moment issie super vrolijk en het andere moment zit ie stil in een hoekje...

Riny

Hallo Martin
Ik hoop ook voor je dat Coco het haalt.
Het enigste wat je nu kunt doen is zorgen dat hij het niet koud krijgt en als die lusteloos is eventueel wat druivesuiker geven.
Ik duim voor jou en Coco.
Groetjes Riny :'( :'(

Rianne

Veel succes met Coco! Laat je ons weten hoe het gegaan is? :)

Martin de Vries

Ik laat zeker weten hoe het gegaan is. Het is een vervelend gezicht nu issie weer heel druk en zoineens gaat ie weer in een hoekje zitten en komt er allemaal slijm uit zijn bekje en zit hij steeds te kokhalsen.

Fluiten doet hij helemaal zowat niet meer misschien dat dat hem pijn doet ofzo...

Rianne

Hoi,
moet je nu helemaal afwachten tot morgen? Misschien kun je bellen en zeggen dat je bang bent dat Coco de volgende ochtend niet haalt.

Martin de Vries

Ik heb gebeld. Ze kunnen me pas om 17.00 helpen en aangezien ik dan zelf naar de dokter moet is dit heel erg lastig. Het is echt vervelend maar ja ik moet maar afwachten het is niet anders.

Rianne


Martin de Vries


Ivy

Hoi Martin.
Zoals Riny al zei, zorg vooral voor de extra warmte. Je valkje is ziek en kan zich moeilijk warm houden. Als je geen warmtelamp heb, kan je misschien een kruikje met warme water in zijn kooi zetten.
En druivensuiker verkopen ze ook bij de supermarkt, misschien kan je dat beter ook halen, zeker als je pas morgen naar de da kan.
Ik hoop dat Coco snel beter wordt!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Martin de Vries

Ik heb nu druivensuiker door zijn water vermengt. Ik heb ook een kruikje in z'n kooie gelegd.
Wat zo raar is hij is nu weer supervrolijk loopt door ze kooi heen en speelt met zijn speeltjes.

Wat ik me nog afvraag is het verstandig om voer weg te halen of te laten staan?

Ivy

Hoi Martin.
Misschien kan je over de voer beter met de dierenarts overleggen? Ik ga ook altijd naar Amsterdam oost kliniek en ben hartstikke tevreden met ze. Als je daar belt, geven ze je ook advies.
Ik denk niet dat het goed voor de vogeltje is om de hele dag niet te eten, maar gezien het kroponsteking kan zijn... Bel ze even, dan krijg je snel een deskundig advies.
Succes met alles!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Martin79

Nou ik heb me meteen even geregistreerd. Dat is wat makkelijker. Hij staat nu even op druivensuiker. Afentoe geef ik hem wat gierst.