Valkparkiet eet en spuugt meteen alles weer uit

Gestart door Martin de Vries, 7 augustus 2005, 18:04:17

« vorige - volgende »

Martin de Vries

Hoi,

Ik heb een vraag. Mijn valkje zit te eten maar geeft na ze eten meteen over. Daarna gaat hij weer eten en komt weer alles eruit. Wat moet ik doen?? Ik maak me erge zorgen...

Groetjes Maritn

trienke

dit klinkt niet goed

ik denk dat je beter de dierearts even kan bellen

kijk ff hier in het lijste links. daar staan dierenartsen die verstand van vogels hebben. Dr feld kan meestal vertellen door de telefoon wat je moet doen

groetjes Trienke

Martin de Vries

Ik krijg dr feld niet te pakken :(

Het valkje is erg stil en afentoe beweegt hij heel raar met zijn nek. Alsof ie weer gaat spuugen maar dat gebeurt dan niet..

Zijn er misschien nog andere tips?

Annouschka

Hoi,

dat is kokhalzen, dat raar bewegen met z'n nekje.
Je zou hem wat lichtere voeding kunnen geven, wat trosgierst, wat eivoer met wat gekookte rijst, hele kleine beetjes zodat ie zich niet kan overeten.
Verder kan je wat druivesuiker in z'n drinken doen, heb je dat niet in huis, doe er dan wat dextro (natuursmaak) in.
Spreek anders je bericht in op Feld z'n antwoordapparaat, hij zal je normaalgezien terugbellen.

groetjes
Annouschka

Agnes

volgens mij kun je bijFeld een antwoordapparaat inspreken, en dan wordt je binnen een half uur teruggebeld(heb ik van horen zeggen)

succes, hopelijk gaat het snel beter met je valkje!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Martin de Vries

Hallo allemaal,

Hardstikke bedankt voor jullie snelle adviezen. Ik heb dr. Feld gesproken wat een aardige man!

Hij heeft me geadviseerd alle eten weg te halen en hem tot morgenochtend even alleen op water te zetten het liefst met druivensuiker helaas heb ik niets wat hier op lijkt..

Hij heeft dus alleen water en morgen krijgt hij eerst een beetje gierst en dan even kijken of het binnen blijft.
Dr. Feld had het over een kropontstekingkje?

Bedankt allemaal. Ik ga hier even mee aan de slag.

Mvrgr Martin de Vries

trienke

ik hoop voor je dat het weer goed komt

wens je veel succes

groetjes Trienke

Martin de Vries

Ik hoop het ook!!!

Hij is nu wel weer heel erg levendig en hij heeft lekker los gevlogen.

Hij heeft alleen water en ben erg benieuwd hoe het morgen gaat ik heb hem ook niet meer zien kokhalsen.

Ik hoop het beste...

Rianne

Tinco deed gister ook dat rare bewegen met z'n nek maar bij hem zat er een zaadje verkeerd. Hij at te snel.

Martin de Vries

Coco heeft vanacht op water gestaan.
Vanmorgen ben ik begonnen met kleine stukjes gierst.
Hij houd alles tot nu toe binnen.
Ik heb net weer wat gierst gegeven en dat gaat ook goed.

Vanavond krijgt hij een klein beetje gewoon voer. Dat ga ik langzamerhand weer opbouwen.

Agnes

Fijn dat het goed gaat! :D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Martin de Vries

Ben er ook blij mee.

Hij is vrolijk en fluit lekker.

Ik wacht nog heel even met hardvoer dat doe ik vanavond rond een uurtje of 8.

Martin de Vries

Ook met hardvoer gaat het goed!! Ben weer wat gerust gesteld. Het enige gekke vind ik nog dat hij sins wij terug van vakantie zijn wat  minder fluit.

Maar goed dat komt wel weer denk ik.
Hij ziet er verder gezond uit.

Groetjes Martin

trienke

ik ben  blij voor je dat hetw eer beter  gaat

groetjes Trienke

Martin de Vries

Nu zijn we een week later en nu doet coco het weer. Er kwam  net slijm uit zijn mond. Ik snap er helemaal niets van. Er zitten dit keer geen pitjes bij alhoewel hij wel gierst heeft gegeten.

Voor de rest is hij supervrolijk ik snap er niet veel van.

Hij is aan ons als mannetje verkocht maar zou het een vrouwtje kunnen zijn en dat hij het expres doet?? Want ik heb het vermoeden dat hij expres aan het kokhalsen is.