7 mei 2025, 16:57:48

fluiten

Gestart door buddy, 4 augustus 2005, 09:08:45

« vorige - volgende »

buddy

hey allemaal

ik heb een vraagje mijn valkje is nu 3mnd oud is tam en hij fluit als een gek.Dit begint als 's ochtends vroeg weet niet wat ik hier aan moet doen. Dan laat ik hem er wel uit maar als hij dan weer in zijn kooitje zit begint het zo weer opnieuw. Waar kan dit aan liggen, hoop dat iemand iets weet 

buddy

Rianne

Zo gauw het licht wordt, begint mijn valkje ook te fluiten. Ik doe nu de gordijnen dicht zodat het 's ochtends nog donker is in de kamer en nu fluit hij niet.

zefanja

Ik zou ook willen dat mijn valkje iedere keer zou gaan fluiten maar dat doet hij dus niet. Als je een valkje aanschaft weet je toch al van te voren dat hij veel kan fluiten, dat vind ik echt leuk aan een valkje maar de mijne fluit alleen achter men rug om dan hoor ik hem wel eens en wanneer hij denkt dat ik slaap.

Gompie

Hoi Buddy,

Hier gaan Betty en Gompie ook fluiten als het licht wordt. Maar pas op dat je valkje niet de link gaat leggen van ooh ik fluit dus mag ik uit de kooi en geloof me zoiets hebben ze razendsnel door ;D
Ik heb dat namelijk ook gedaan en heb nu 2 verwende draakjes rondvliegen 's ochtends :P Nou vind ik het geen probleem, moet toch opstaan, ze doen bij mij mee met hele ochtendritueel en ik vind sowieso wel gezellig als ze fluiten, maar als je het wel vervelend vindt dan is het lastig om je valkje zoiets weer af te leren. Ik zou zelf kijken of donker maken in de kamer helpt of gedrag negeren. Succes ermee!

Groetjes Esther
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

rico

Bij ons fluiten ze al voor de wekker bij ons afgaat...soms hebben ze een stil uurtje en dan opeens zijn ze weer heel erg druk...maar het gaat wel heel de dag door!

ovide

Hoi Buddy,

Mijn valkje doet hetzelfde, wanneer het licht wordt begint hij als een gek te fluiten. Ik doe s'avonds een grote doek over de kooi. Dan is hij wel stil en begint pas te fluiten wanneer ik de doek er weer afhaal.

Mijn valkje gaat ook helemaal uit zijn dak wanneer ik de muziek aanzet. En hoe harder de muziek staat, hoe harder meneer fluit. En dansen op zijn stokje doet hij ook; erug grappig.

Veel plezier met je valkje, ze zijn GEWELDIG
Yana - 22-04-2006 - wildkleur, man
Smoey - 08-08-2006 - lutino, pop
Yunah - 29-01-2007 - cinnamon gepareld, pop
Zazu - 07-07-2008 - Gepareld, pop?

barthezz

Hey,

Heb ik ook gehad hier .. als je zorgt dat het donker is dan is er nix aan de hand. Maar geniet nog maar van het fluiten .. bij mij is het vervangen door krijsen en daar word je egt niet vrolijk van :P

Grt, Bart