23 mei 2024, 13:56:05

jonkies al voor 2e keer dood

Gestart door blackblom, 6 augustus 2005, 21:56:56

« vorige - volgende »

blackblom

We hebben 2 koppeltjes in een buitenvoliere, en voor de 2e keer hadden we een nestje. Het eerste nestje is fout gegaan en we weten niet waarom. Op een dag waren de jonkies helemaal verdwenen.
Een tijd later hadden ze weer nieuwe eitjes, en bij het wildkleur koppeltje waren er 3 jonkies. Het ging goed en ze kregen al veertjes. Wij zijn een paar dagen weg geweest, en bij thuiskomst bleken de jonkies dood in het nestkastje te liggen, hun koppies beschadigd. We snappen er helemaal niks van. Doet het andere koppel dit, of de ouders zelf, of wat kan het anders zijn. Overigens leek het erop dat het witte jonkies waren, heel vreemd, want wij hadden het idee dat het wildkleurkoppel deze jonkies had.
Komt het vaker voor dat de vogels zelf hun jongen doden, of andere koppels. Vorig jaar hebben we 2 nestjes gehad zonder problemen.

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

p.s.: ik had willen inloggen met mijn geregistreerde naam, maar er kwam de melding dat de gebruikersnaam niet bekend was.

groetjes,

Blackblom ???

Tara

Hoi,

de eerste keer waren de jongen gewoon verdwenen?
Ik kan je helaas niet vertellen of het koppel zelf dit doet, of het andere... Maar de tweede keer lijkt me het eender uit jaloezie, te weinig aandacht, dat de ouders de jongen, of het andere koppel, de jongen toegetakeld heeft. Vind dit ontzettend erg zeg, je kan eens proberen de koppels apart te houden van mekaar. Verder, hebben ze genoeg voedingsstoffen (kalk, eivoer, sepia, etc.)?

Groetjes, Tara