25 april 2024, 15:09:49

Jonkies gaan dood

Gestart door Kolkkie, 6 augustus 2005, 21:09:36

« vorige - volgende »

Mandy

Ach wat een lief eigenwijs koppie. ;D
Hopelijk houdt paps op met plukken en krijg pops straks een nog mooier koppie. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Andrea

Citaat van: ziralioness op  1 september 2005, 15:17:24
Wat een snoepie is Pops!!! Jammer dat de andere jonkies het niet gered hebben... maar je weet nu wel dat het niet genetisch is. :)


Ze hadden 4 jonkies en de witmaskers zijn dood gegaan. Ik weet nog steeds niet wat daar de oorzaak van is. Ze hebben maar een geel pluisje gekregen en dat is Pops. Het kan natuurlijk gewoon domme pech zijn. Maar misschien toch iets genetisch of dat de witmaskers zwak zijn of zo :-\ Maar ik ben blij dat het zo goed met Pops gaat.

Binkie heeft er helaas nog steeds een handje van soms te plukken. Pops heeft vannacht voor het eerst buiten het blok geslapen en eet ook al zelf. Ze wordt nog steeds bijgevoert door pa. Als ze geheel zelfstandig kan eten, kan ik haar in een aprte kooi plaatsen, zodat de veren rustig de kans krijgen aan te groeien. Qua vliegen kan ze nu langere stukken vliegen, maar de orientatie is nog niks. Ze landt op de meest ongelukkige plekken, waar ik haar moeilijk achterweg kan krijgen. Maar oevening baart kunst en hopen dat ze nikst breekt ondertussen ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

Hallo Allemaal,

Gister heb ik het broedblok verwijdert, aangezien Pops nu er niet meer in sliep en Sparkle ook niet meer op de resterende eieren broedde. Alleen wie waren vanmorgen weer aan het paren, Sparkle en Binkie ::) Zucht... Ik hoop niet dat ze weer eieren gaan leggen, want voorlopig vind ik het wel even goed geweest. Bovendien is het ook niet al te best als ze net een nestje hebben gehad, weer te beginnen, dat put ze te veel uit. Pops wordt ook niet zoveel meer gevoert. Ze eet nu vrijwel zelf. Ze is nu bijna 6 weken oud. Als ik tijd heb zal ik weer foto's maken van de familie.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

Al een tijdje geen nieuwe foto's van Pops gepost. Ze is nu ruim 9 weken oud. Gaat echt snel. Kan me helemaal niet meer voorstellen dat ze zo'n klein pluisje is geweest. Gisteren bij Mariska (kolkkie) het eerste jonkie gezien van Minggu en Punky, echt mega klein  :-*
Ik heb nog een foto van Pops van twee weken geleden (7 weken oud) toen had ze nog een behoorlijk kaal koppie, maar die is al helemaal bevedert en ze heeft ook weer een complete kuif, die nog wel een stuk groter gaat worden.

Pops 7 weken:


Pops 8 weken:


Pops heeft trouwens een behoorlijke hekel aan de camera, ze is er bang van. Het lukt alleen foto's van haar te maken, als ze het niet door heeft of ik haar afleiding geef (zoals mijn geknoopte armbandje waar ze lekker op kan knagen). Pa Binkie is daar en tegen gek van de camera van hem kan ik ook betere close ups maken. Maar ik heb de laatste tijd het hee druk gehad, dus ik heb niet veel foto's kunnen maken. Dat moet ik gauw inhalen en dan zal ik ze hier posten.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Pops ziet er goed uit hoor, leuk dat het zo goed gaat! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Andrea

Dank je wel!
Ik ben ook blij dat het zo goed gaat. Ze is lekker eigenwijs en ingebouwd met knaag modus ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle