28 maart 2024, 21:29:46

Jonkies gaan dood

Gestart door Kolkkie, 6 augustus 2005, 21:09:36

« vorige - volgende »

Gerda

14 augustus 2005, 13:15:54 #15 Last Edit: 30 augustus 2005, 11:00:12 by Gerda
Hoi Andrea,

Wat ziet ie er leuk uit met zijn kleine staartje.
Fijn dat het goed gaat!!!
Het is een dotje!! Lieve blik in zijn oogje!!

Groetjes Gerda

Andrea

Hoi Gerda,

Leuk is ie he? En hij weet ook precies wat hij wilt. Vanmorgen zat hij in het blok zelfs naar Binkie te sissen en te happen, omdat Binkie hem liet schrikken ;) Dat wordt wel een baasje als hij groot wordt. Ik denk dat Pops gepareld is. Hij kon ook bont gepareld zijn, als ik kijk naar wat voor nakomelingen er uit Sparkle en Binkie kunnen komen. Behalve de witte vleugel randen, zie ik verder geen vlekken e.d. Als ie maar groot wordt, da's het belangrijkste ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

Hallo Allemaal,

Met pops gezondheid gaat alles goed. Alleen pa (Binkie) is gistermiddag plots begonnen met plukken. Hij is met Pops koppie begonnen. Het lijkt wel of hij de pennetjes lekker vind smaken of zo :(  Hij zat er echt op te knabbelen.
Binkie's ouders hebben Binkie niet geplukt. Ik had eerder zoiets van Sparkle verwacht, die werd wel geplukt door haar ouders. Maar ik heb hier op de site info gezocht, en het hoeft dus helemaal niet te zijn als de ouders hun nakomelingen plukken, die automatisch hun nakomelingen weer gaan plukken.
Het kan dus ook aan de voeding liggen, maar ze krijgen alles binnen. Zoals het eivoer wat ik ze geef heeft een heel scala aan vitaminen/mineralen/aminozuren e.d. en is speciaal voor de kweekperiode.
Ook kan het aan stress/verveling e.d. liggen.
Ik laat Binkie nu maar extra vaal los vliegen zodat ie zijn energie een beetje kwijt kan.
Omdat Sparkle en Binkie maar 1 jong hebben te verzorgen, heb ik Binkie zolang in een aparte kooi er naast geplaatst, tot ik een betere oplossing heb. Sparkle heb ik vandaag al een paar keer Pops zien voeren.
Ik heb genoeg dingen om te kragen altijd aangeboden, maar Binkie heeft meer voorkeur voor Pops veerschachten >:( Gelukkig ben ik er tijdig achter gekomen, en is alleen zijn koppie geplukt en heeft Binkie geen grotere pennen geplukt, want anders is het helemaal mis. Dat kan heftig bloeden.
Heeft iemand misschien tips?

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

Hallo Allemaal,

Het apart plaatsen van Binkie was ook geen goed idee, aangezien hij overdag voor het grootste gedeelte pops voert. Daarom heb ik hem weer bij Sparkle en Pops teruggezet. Ik hou het allemaal goed in de gaten. Gelukkig is het alleen de achterkant van het koppie wat kaal is. Tips zijn nog steeds welkom.
Pops is trouwens geen hij wat ik eerst dacht, maar een zij (volgens het mutatie schema van S en B's nakomelingen, laat zien dat cinnamons popjes zijn, zowel witmasker, als wildkleur.) D'r veren komen nu goed uit de schachten en het is heel goed te zien dat ze cinnamon gepareld is. Dit is helemaal goed te zien als Pops naast Sparkle zit, die gewoon gepareld is.



Deze foto's zijn van gisteren, hier is Pops 20 dagen oud en weegt met volle krop 96 gram:





Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Lin

Wat een heerlijke fotos! Geweldig hoor!
Mooi resultaat.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kolkkie

Hey Andrea,

Wat is Pops gegroeid zeg :o. Ik kom volgende week wel een keertje kijken als je dat goed vind ;).
Ik hoop dat je toch ene oplossing vind tegen dat plukken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Riny

Hallo Andrea
Ik heb een recept van brandnetelthee,en dat schijnt te helpen tegen plukken.
Als je dat graag wil hebben geef je maar een gil.
Groetjes Riny :D :D :D

Mandy

Hé Andrea, ik lees dit nu voor het eerst! ;D
Ik hoop dat Pops het gaat redden! :D
Ze ziet er goed uit. Gek dat dat ene jong dood is gegaan. :-\

En dat plukken is ook altijd een naar iets maar helaas zal niemand "de" oplossing kunnen geven want als die er was dan had niemand plukkende valken meer.
Ik heb ook al van alles geprobeerd maar niks helpt, dus helaas heb ik ook geen tip voor je. Dat van die thee zou je kunnen proberen, dat heb ik nog nooit gedaan.
Maar die mooie veertjes groeien over een poos wel weer terug hoor. ;)

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Andrea

Hallo Allemaal,

Gelukkig heeft Binkie zich met het plukken alleen beperkt tot het koppie en de omgeving daaromheen. Ze komt op de niet geplukte plekken al goed in de veren. En als het bij dit jong bij plukken blijft en hij gezond groot wordt ben ik dik tevreden, want die veren groeien idd wel weer aan.
Ik heb dat recept voor brandnetelthee hier op de site teruggevonden toen ik zocht naar wat eral zoal uit wordt geprobeerd tegen plukken. Dus bedankt Riny. En gelukkig is het niet erger geworden, mocht dat toch nog gebeuren zal ik het proberen.

Voor Mariska
Bel maar even als je van de week langs komt. Is wel gezellig.

Voor Mandy,
Het is inderdaad gek dat het ene jong dood is gegaan. Bij het eerste nestje hadden Sparkle en Binkie ook twee witmaskertjes, die zijn ook dood gegaan. Maar de oudste had daarbij meerdere complicaties aan een pootje (strekpootje + gebrokenpootje) en is daar uiteindelijk aan dood gegaan. Dus het is heel moeilijk te zeggen of het nu genetisch is of pure pech :-\ Ik hoop dat jouw jong het er beter afgaat brengen, met dat pootje. Zover gaat alles nog goed met Pops. Ze is heel nieuwsgierig en ik ben benieuwt wanneer ze uit het broedblok klimt.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

23 augustus 2005, 19:04:08 #24 Last Edit: 23 augustus 2005, 19:05:56 by Andrea
Hallo Allemaal,

Hier wat nieuwe foto's van gister en vandaag. Pops is nu 25 dagen oud.

Hier zie je trouwens goed Pops kale koppie:






Pops met pa Binkie:


Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

Hallo allemaal,

Pops is van het weekend uitgevlogen. Ze is nu 31 dagen oud.
Haar vliegpogingen benauwen mij alleen een beetje, ze is net een kamikaze piloot ::) Ze kan zelf het blok in en uitklimmen. S'nachts slaapt ze nog steeds in het blok. Overdag is ze er uit. Het klauteren in de tralies gaat nog niet zo goed. Net als met vliegen komt ze wel steeds verder. Alleen omdat ze het nog niet gewent is raakt ze nog snel moe en laat zich dan vallen. Gelukkig krijgt ze ook weer nieuwe veerschachten op dr kale koppie en pa Binkie plukt gelukkig niet veel meer. Ze fluit er ook al aardig op los. Het is echt leuk als ze voor het eerst gaan fluiten.
Ik heb een klein bakje parkietenzaad op de bodem van de kooi gezet. Ze neemt de zaadjes wel in haar bek, maar ik kan niet zien of ze de zaden al kan pellen. Van Binkie krijgt ze nog regelmatig te eten. Ik ben benieuwt wanneer ze zelfstandig kan eten.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Mandy

Fijn om te lezen dat het allemaal beter gaat, mooi. :)
Ik leg ook altijd trosgierst op de bodem, dat eten ze in het begin vaak het makkelijkste. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Andrea

Citaat van: Mandy op 30 augustus 2005, 10:56:39
Fijn om te lezen dat het allemaal beter gaat, mooi. :)
Ik leg ook altijd trosgierst op de bodem, dat eten ze in het begin vaak het makkelijkste. ;)


Ha Ha Ha! Trosgierst heb ik geprobeert, maar pa en ma gaan er als een tornado overheen en voor Pops de kans krijgt is alles op. Ze heeft nu een klein bakje op de bodem met parkietenzaad, daar eten pa en ma ook uit, maar dat is niet zo snel weg als de trosgierst ::)

Binkie en Sparkle

Andrea

31 augustus 2005, 19:29:50 #28 Last Edit: 31 augustus 2005, 19:38:09 by Andrea
Hallo allemaal,

Weer wat nieuwe foto's van Pops (van vandaag, ze is nu 33 dagen oud)
Ze heeft inmiddels ook mijn armbandje ontdekt en heeft de touwtjes half gesloopt, slopertje in de dop dus, goed in de gaten houden ::)







Op deze foto's zijn goed de nieuwe veerschachten te zien. Helaas heeft Binkie vandaag weer wat last van pluk neigingen en is behoorlijk baldadig. Ik heb hem veel los gelaten, zodat ie ergens anders zijn aandacht bij heeft. Hij heeft de irritante gewoonte de laatste tijd mijn haar volledig door de war te halen. Het resultaat is dat ik dan een soorst van vogelnest op mijn hoofd heb.( kan Mariska overmee praten, die heeft het resultaat gezien bij mij toen ze op visite was) Ik doe het voor het goede doel  ::) Die vogel heeft een veer/haar obsessie. Misschien is hij in zijn vorige leven een gefrustreerde kapper geweest ;) Zodra Pops zelfstandig is, zet ik haar in een aparte kooi.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

ziralioness

Wat een snoepie is Pops!!! Jammer dat de andere jonkies het niet gered hebben... maar je weet nu wel dat het niet genetisch is. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...