16 april 2024, 16:15:29

Welk fruit?

Gestart door Linn, 6 augustus 2005, 19:58:52

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi,
Tja, dat vind ik een gevaar van internet...iedereen neemt alles van elkaar over en ineens zijn sinaasappels dodelijk voor vogels? Ik ben daarom altijd wel wat voorzichtig met mijn beweringen (ik heb heus niet altijd gelijk, maar ik zoek wel naar goede bronnen).

Er wordt idd soms beweerd dat sinaasappels niet zo goed zijn, maar de reden is mij nooit echt duidelijk gegeven. Dat sinaasappels ineens dodelijk zijn gaat me dan wat te ver...

Dus wees kritisch met wat je leest en wat je opschrijft mbt internet!

En als iemand een goede bron heeft mbt sinaasappels, ben ik benieuwd!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Brede W

Hoi Inger,
mijn citaatje komt van de website van het NOP (zie mijn vorige post in dit topic), toch wel een betrouwbare bron lijkt me :D

Maar als iemand een andere betrouwbare bron heeft, hoor ik het ook graag!

Groetjes,

Wendy

Inger m

Hoi,
De tegenhanger van het NOP, Stichting papegaaienhulp meldt ook dat sinaasappel gevoerd kan worden. Bij 'als huisdier' en dan 'voeding'. Ook op een engelse site: bird wisdom wordt vermeld dat 'oranges' gevoerd kunnen worden. Ik voer zelf geen sinaasappel, maar dat is meer om praktische redenen en omdat ze veel ander groenvoer krijgen.

Ik ben benieuwd naar betrouwbare bronnen met tegenargumenten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

~Natas~

Hoi Inger,

Zo zie je maar waar dit forum goed voor is.
Inderdaad hoor je van het 1 dat het wel mag, en van de ander dat het niet mag?
Maar leuk dat ik het nu ook weet, en ik ga het zeker een keer uitproberen met mijn eigen valkje om hem een sinaasappel te laten eten.
Bedankt voor het opzoeken Inger  :-*

Groetjes,

Natas


Inger m

Hoi Natas,
Ben benieuwd of ze het lekker vinden. Zelf heb ik ook weleens gehoord dat het niet goed zo zijn, echter hiervoor heb ik geen argumenten gehoord. Vandaar dat ik na deze berichten toch maar even ben gaan zoeken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

~Natas~

Hoi,

Ja ik heb dat ook altijd gehoord, met het argument dat bij teveel inname dat het dodelijk kan zijn?
Dus daarom d8t ik altijd van dat ze geen sinaasappels mochten hebben.
Maar ik ga het zeker een keer uitproberen, en ben erg benieuwd hoe Joepie het vind.
Bedankt in ieder geval, weer wat uit de wereld geholpen.

Natas

Leekje

mandarijn en sisaasappel is niet giftig hoor. Er zit alleen heel veel vocht in en daar kunnen ze diarree van krijgen, daarom is het misschin niet het beste fruit. Maar je kunt ze best een beetje geven.