28 maart 2024, 19:26:47

'verse' sepia

Gestart door miss_iris, 6 augustus 2005, 18:34:45

« vorige - volgende »

miss_iris

heej, ik had ff een vraagje: wij zijn op vakantie geweest naar normandie en hebben daar aan zee sepia gevonden, mijn vraag is, mogen wij dat ook aan de valkjes geven?

bobbie

Hoi hoi,

Verse sepia kan je inderdaad aan diverse stranden vinden. Ik heb het ook weleens nagevraagd of je dat mag geven.

Het antwoord wat ik toen kreeg was dat het nog teveel zout bevat en dat je het daarom  eerst minimaal 24 uur in schoon water moet leggen en daarna spoelen, spoelen en spoelen met schoon water. Dan laten drogen endaarna schijn je het gewoon te mogen geven.

Groetjes, Nel :)

miss_iris

heel erg bedankt voor je hulp ;D, ik zal zorgen dat de sepia helemaal schoongespoeld zijn voordat ik ze aan mijn vogels geef. :P

Gonda

Hoi hoi,

Ik heb het laatst aan een vogelarts gevraagd en die zegt dat het toch heel slecht voor de niertjes blijft en geeft het advies gewoon de sepia in de winkel te halen. Sepia uit de winkel ondergaat hee;l veel reinigings processen die je thuis niet uit kan voeren!!

Groetjes!!

miss_iris

Bedankt, wij durfden het zowiezo al niet zo goed te geven en nu dus in ieder geval niet meer!!!! We houden het maar op verse produkten zoals groente en fruit hihi 

bobbie

Hallo Gonda,

Goed dat je dat hier neerzet. Ik geloof je gelijk. Gelukkig heb ik het maar 1 keer gedaan. Vanaf nu doe ik het dus ook niet meer.

bedankt.

groetjes, Nel :)