15 mei 2025, 01:12:14

wat is het?

Gestart door hilde, 4 juli 2005, 16:06:48

« vorige - volgende »

hilde

4 juli 2005, 16:06:48 Last Edit: 4 juli 2005, 17:21:02 by kay
weet iemand of dit een pop of man is?

mvg

Kirsten

Hoi Kay,

Volgens mij heeft ze geen parels (kleine vlekjes op haar vleugels bijv) Verder weet ik niet hoe oud deze valk is?
Je kan het ook aan het gedrag merken,. Mannen hebben wat macho gedrag, fluiten meer bijv, terwijl poppen wat rustiger zijn.
Ik begrijp dat je er wellicht een maatje voor zoekt en het daarom graag wilt weten?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

hilde

4 juli 2005, 16:13:10 #2 Last Edit: 4 juli 2005, 16:15:08 by kay
is 8 weken
mvg

Kirsten

Das nog erg jong, Weet je misschien de ouders, want soms kan je het op die manier ook nog zien (verervingsleer)
Anders zul je even moeten wachten.

In uiterste nood zou je een dna test kunnen laten doen, maar ik denk niet dat dat nodig is op dit moment. Ik denk dat je gewoon wat nieuwsgierig bent, niet? :D ;D

Groetjes
Kirsten

hilde

ja een beetje nieuwsgierig daar ik nog een lutino heb en wil ook weten wat deze is deze is iets ouder en weet ook niet wat het is.(maar zijn foto zet ik later eens want ken er nog niet veel van van fotoos zetten)
mvg

Marco

Kijk eens onder de vleugel(s).
Zitten hier gele vlekjes dan is het een pop, zitten ze er niet dan is het een man.

bobbie

Hoi,

Gele vlekjes onder de vleugels hebben ze allemaal tot ze de eerste rui achter de rug hebben. De poppen hebben dan nog steeds gele vlekjes onder de vleugels, de mannen niet meer.

Ook kan je het aan de staart zien, mits ze in de rui zijn geweest. Jonge vogels hebben het visgraatmotief nog op de staart, de mannen die in de rui zijn geweest hebben ze dan niet meer, de poppen wel. Ook dit is iets donkerder geel dan de  staart zelf. Maar let wel: ze moeten door de rui heen zijn, dan weetje het pas zeker.

Groetjes, Nel :)

Kirsten

Ik heb pas bij een kweker geleerd dat als ze jong zijn en de parels onder hun vleugels helemaal doorlopen het waarschijnlijk een pop is en anders een man.(Toch Bianca? hihih wij hebben samen geluisterd toen, maar ik haal het elke keer door de war) De parels lopen dan nl niet helemaal door tot het eind,. Let wel, waarschijnlijk.. Zekerheid heb je echt pas na de tweede rui

Groetjes
Kirsten