Hoe weet ik wat wel en niet bespoten is??

Gestart door Roosje, 10 augustus 2005, 00:08:49

« vorige - volgende »

Roosje

Dit wil ik graag weten omdat wij over 1 maand een edelpapegaai krijgen, waarvan het dieet uit 70 tot 80% groenten en fruit moet bestaan. En natuurlijk ook voor mijn valkjes! Ik woon in een stad en échte groenteboeren hebben we hier niet. Er zijn wel wat groentewinkels, maar of dat allemaal zo goed is....

ans

Hoi Roosje
Tegenwoordig is bijna elke groenteboer/winkel  wel goed hoor dankzij de voedingsinspectiedienst, maar het is aan te raden altijd het groenvoeren/of fruit  eerst voor gebruik af te spoelen hoor dan weet je zeker dat het schoon is
Groetjes  Ans

Inger m

Hoi,
Als je gegarandeert onbespoten groente wilt hebben, kun je het beste gecertificeerde biologische groente kopen (ECO-keurmerk). Het afwassen van groente en fruit voor bestrijdingsmiddelen schijnt weinig nut te hebben, want je wast het er niet af, omdat het in de groente zelf trekt.
Afwassen om vuil te verwijderen kan natuurlijk wel.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

andre28

De meeste groente zijn bespoten.
Maar geeft niet de garantie dat het vrij is van de kleinste ongedierte.
Wast daarom ZEER goed de groente en fruit om de kans nog meer te verkleinen.
Als u dat niet doet, dan bestaat er de kans dat de vogel snel in de luis zit.

Inger m

Hoi,
Zitten er vogelluizen op groente? Ik denk dat dit toch verschillende soorten zijn, aangezien vogelluis weinig te zoeken heeft op een krop andijvie...

Het kan geen kwaad om groente te wassen, maar ik heb zojuist mijn voliere volgehangen met ongewassen wilgentakken en ben van mening dat dat geen kwaad mag kunnen.

ECO-groente (biologisch) is wel gegarandeerd vrij van bestrijdingsmiddelen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Roosje