16 mei 2025, 10:07:50

Als een gek door de kooi vliegen!

Gestart door Simone, 25 juli 2005, 19:34:55

« vorige - volgende »

Simone

Hallo,

Ik heb een tamme valkparkiet van ongeveer 5 maanden oud. Nou is het zo dat mijn parkiet af en toe een gekke bui heeft, waarbij ze als een gek door de kooi vliegt, tegen de tralies aan. Hierbij maakt de parkiet nauwelijks geluid. Dit is nu 3 keer 's nachts voorgekomen (voor zover ik weet). De eerste keer haalde mijn vriend de parkiet uit de kooi, maar toen beet ie zich vast in zijn duim, tot bloedens toe. Nu laten we de parkiet met rust, en na een paar minuten is ze weer rustiger, echter ze houdt er wel eens wat kleine wondjes aan over. Wat kan hiervan de reden zijn? Kan ze ergens van geschrokken zijn?

Groetjes, Simone

Kolkkie

Hoi Simone,

Het kan zijn dat je valkje 's nachts zonder aanwijsbare redenen schrikt.
Om dit te voorkomen kan je het beste een nachtlampje laten branden.
Mocht je valkje daarvan schrikken dan ziet hij tenminste waar hij heen fladderd.

Wat voor een mutatie heb jij trouwens?
Lutino's staan er om bekend dat ze nachtblind zijn.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Simone

Ik heb een wildkleur parkiet, geen latino. We hebben inderdaad alle lichten uit 's nachts, dus ze kan inderdaad niet zien waar ze heen fladdert. Ik zal eens proberen een lichtje te laten branden 's nachts, wie weet helpt dat....

Groetjes Simone

Roosje

dat weet ik wel zeker dat dat helpt! ik had hetzelfde probleem en nu ik wat licht laat branden gaat alles prima 's nachts.

k_van_wilgenburg

Wij hebben het ook met onze valkjes gehad.
wij zijn een keer s'nachts uit bed gegaan omdat ze herrie maakte.
Toen we licht aandeden zat de muur en de stokjes onder het bloed en daarna hebben we altijd licht aangehad en nooit geen problemen meer gehad.
Groetjes karin marco en de valkjes

valkje-jacco

hoi,

dat doet jacco ook welleens en hij heeft zich er een keer aan verwond. dat kwam door een speeltje daar wassie waarschijnlijk opgevallen en dat trappetje heeft ijzeren dingen om aan de kooi de hagne die waren losgegaan en daar heeftie zich aan verwond.
maar ik heb het nooit meer en ik heb ook geen lampje aangeschaft.

groetjes: Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

k_van_wilgenburg

Hallo
wij hadden wel een lampje gekocht.
Want wij wonen in een wijk waar veel mensen langs lopen die uitgaan of uit zijn geweest.
Die maken nogal een herrie.
En soms zoveel dat onze valkjes ervan schrikken.
En ze hebben zich toen verwond en dat vonden wij zielig.
:(
en nu vinden ze het allemaal prima.
Groetjes karin marco en de valkjes