10 mei 2025, 05:21:51

staartveren

Gestart door roderick, 15 december 2002, 21:09:18

« vorige - volgende »

roderick

Hallo bij mijn vogel zijn er een hoop staartveren afgebroken eerst waren ze heel mooi. Duurt het lang voor die er weer aan komen??

groetjes roderick

Paul

Hoi Roderick,
Het ligt eraan of de veer helemaal weg is of dat er nog stompjes zitten.
Als de veer helemaal weg is dan zijn er met een week of 4 nieuwe aangegroeid maar als er afgebroken stukken zitten duurt het tot de volgende rui en kan het dus nog ruim een half jaar duren.
In elk geval nooit veren uittrekken dat doet je valkje pijn en als het even tegenzit beschadig je de veren zo dat ze nooit meer terugkomen :-(
Maar met of zonder veren, je valkje blijft even lief hoor en dat ie eventjes iets minder mooi is zou ik me geen zorgen over maken.
Vliegen kunnen ze namelijk nog als de beste zonder staart heb ik hier gemerkt :-)

Groetjes , Paul

roderick

IK denk dat die al in rui is ik deet een stukje van de veren aan de kant en ik zag een hele groep van die buisjes met al een klijn stukje veer eruit. zal die al in rui zijn

Silvia

hoi allemaal,

Onze valk zat in het begin heel veel op de grond in zijn kooi (slapen vooral) daardoor en door het klauteren wat hij veel doet zijn zijn staartveren ook niet erg mooi. Nu heeft hij 1 mooie lange veer en de rest allemaal afgebroken veertjes.

Ach ja je kan niet alles hebben.

Groetjes Silvia