Alle staartveren worden maar lelijker en lelijker!!

Gestart door Stifler, 3 augustus 2005, 14:39:52

« vorige - volgende »

Stifler

hallo hallo,

Ik heb al een oproepje geplaatst omdat een staartveer een beetje bruin werd, maar nu worden ze allemaal bruin en komen er ook scheuren in! Is dit echt normaal?? want het ziet er niet uit! Verders gaat alles goed met hem, hij is springlevend, maak me alleen wat zorgen om die lelijke veren!

Gr Jaap

Rianne


Stifler

ik heb er nog geen foto van, zal hem snel proberen te plaatsen. Maar is het niet een onderdeel van de rui??

Rianne

Daar heb ik zelf nog geen ervaring mee omdat mijn valkje nog maar 5 maanden oud is. :)

Stifler

oke in ieder geval bedankt, iemand anders een idee???

jellevdl

Ik heb hetzelfde probleem met een van mijn valkjes.

Ik denk dat hij gewoon lui is en niet graag rondvliegt en op paalders gaat zitten enzo. Hij loopt altijd op de grond en daardoor wordt zijn staart vuil en daat hij splitten.

Maar misschien heeft het bij jouw valkje een andere oorzaak.

mvg
Jelle

Stifler

Ja hij loopt veel over de grond en klautert aan de tralies, dat z ou best een oorzaak kunnen zijn! Ook had ik zijn drinkbakje op de grond staan en daar zat hij heel vaak met zijn veren in ( veren waren dus heel vaak nat) misschien dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn! Drinkbakje heb ik nu verplaatst zodat hij er niet meer met zijn veren in kan komen, misschien helpt dat!

Gr Jaapiooooooooo

Kolkkie

Hoi Jaap,

Het zou idd kunnen zijn dat het komt door al het klauteren ed.
Daar kunnen de veren toch aardig smerig van worden.
Door de rui zal het niet komen, dat heb ik bij nog nooit gezien.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006