29 maart 2024, 06:24:42

vraagje over jonge valk

Gestart door rico, 2 augustus 2005, 21:05:16

« vorige - volgende »

rico

sinds afgelopen zaterdag hebben wij 2 jonge valken zitten. We vermoeden dat ze ca. 6 weken oud zijn. De een kan redelijk goed zelfstandig eten. De ander heeft nog 2 x per dag pap nodig. Ze zijn heel vrolijk, zitten niet bol, zijn levendig etc. Maar vanmiddag hoorde ik bij de kleinste een beetje astmatisch geluidje. Nu heb ik het de hele avond weer niet gehoord...gisteren dacht ik ook al iets te horen. Ik ben bij onze plaatselijke dierenarts geweest voor een afspraak, maar die hadden geen artsen die echt wat van valkjes afwisten en of het dan zin had om de vogel in de stress te brengen en nog geen resultaat....toen heb ik dr. feld gebeld en de assistente gesproken, zij gaat overleggen en dan bellen ze terug. Tot nu toe nog niets gehoord.  Wie heeft er een idee wat dit zou kunnen zijn? Het is een heel zacht raspend geluidje, maar we horen het niet veel. Hij heeft schone neusgaten en heeft gisteren wel heel even een keer geniest maar verder niet.

Een andere vraag die we hebben is, vanmorgen, om 0700 uur, hebben we hem pap gegeven. Na een theelepeltje wil hij niet meer. Vanmiddag, om 1430 uur, komen we thuis en dan gilt hij echt om eten, maar alleen pap, iets anders wil hij niet. Na 4 theelepeltjes is hij het zat. Vanavond om 1900 uur heeft hij weer 3 theelepeltjes gegeten. Is dit goed? Is dit te weinig?? Iemand goede tips voor ons?? het valkje weegt ca. 70 gram

Karin

Als hij nog geen zaadjes eet dan zou ik 3 x daags 10 cc geven en dan langzaam afbouwen naar 2 x daags enz. Dat geluid kun je inderdaad het beste aan een dierenarts vragen. Als het te lang duurt bel hem dan nog een keertje.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

rico

zojuist belde de assistente van dokter feld terug. Ze denken dat ons valkje zich verslikt heeft in de pap....hoeven ons dus geen zorgen te maken.. Dat is een geruststelling, maar we houden hem toch nog even in de gaten!