27 april 2024, 14:56:35

Puk gaat moeilijk terug in kooi

Gestart door Robby, 19 juli 2005, 19:13:58

« vorige - volgende »

Robby

Onze Pukkie wil na het los vliegen niet terug naar zijn kooi. Zodra hij in de gaten krijgt dat hij terug moet vliegt hij weg en soms kost het veel moeite om hem terug in zijn kooi te krijgen. Afleiden etc. werkt vaak niet want zodra hij in de buurt van de kooi komt vliegt hij weer weg. Pukkie is pas 5 maanden oud. Kunnen we hem misschien beter laten knippen? zodat hij nog iets tammer wordt. Of zijn er betere oplossingen. Pukkie is al behoorlijk tam. Hij zit graag bij ons en kan zelfs zijn naam al zeggen. Ik hoop dat iemand een goede oplossing heeft. Alvast bedankt voor de reacties!

hippysuus

Heb je al geprobeerd om hem voorzichtig te lokken met trosgierst op je hand?

Robby

Ja het probleem is alleen dat wanneer ik dichter bij de kooi kom hij weer weg vliegt

hippysuus

aja..dat truukje ken ik van mijn grasparkieten, die doen precies hetzelfde...bij het poortje vliegen ze weer weg  ::). 

Het is lastig als ze niet de kooi in willen gaan, zeker als je weg moet ofzo. In ieder geval is het belangrijk dat ie erachter komt dat hij niet altijd in de kooi hoeft als je hem op de hand pakt...zet hem ook vaker boven op de kooi, of weer terug waar hij zat.
Zo gaat hij niet denken dat hij altijd de kooi in moet als je hem gelokt hebt.

Andere tips heb ik niet, maar anderen misschien nog wel. Succes!

Robby

das een goeie tip, heel erg bedankt voor je reactie ;)

Roosje

ik deed bij punky altijd gewoon mijn hand om zijn vleugels zodat ie niet weg kon vliegen, als je valkje niet bijt is dit een handige oplossing.

~Natas~

Hoi,

Je kan proberen om je valkje via zijn rug (staart) in zijn kooi te krijgen dus van achteruit.
Als dit niet lukt, kan je proberen om met je andere hand boven zijn vleugels te zijn zodat HIj de kans niet krijgt om weg te vliegen.
Succes ermee,

Natasja